Skulle klara mig rätt bra utan faktisktCorona är ju folk förtjusta i. Ja, ölen då.
Skulle klara mig rätt bra utan faktisktCorona är ju folk förtjusta i. Ja, ölen då.
Jo, jag med. Som Jesus säger: hästpiss!Skulle klara mig rätt bra utan faktiskt
Fast frågan säger väl mer om frågeställarens allmänbildning om länderna som omnämns. Själv har jag aldrig ägt något som det stått "Made In Russia" på.Corona är ju folk förtjusta i. Ja, ölen då.
Sakna vet jag inte. Men en Ural mc har jag aldrig ägt. Fast då vore det väl kanske bättre att skaffa en Dnepr som jag precis såg byggdes i Ukraina. Det lär väl vara samma "kvalitetskänsla" i dem.Och om vi tar det redan nu.
Vilket ryskt varumärke skulle du sakna?
Iofs.Hakelius ställde en intressant fråga i expressen idag.
"Försök komma på ett ryskt varumärke du skulle sakna".
Jag hade svårt att komma på några alls.
Vodka, nån bil, nån mc, några flygplan efter lite eftertanke.
Inget jag skulle sakna.
Bra bevis på en misslyckad stat.
Jag avslutar som Hakelius:
Losers.
Dnepr var något bättre när det begav sig men produktionen upphörde ganska snart efter Sovjet föll.Sakna vet jag inte. Men en Ural mc har jag aldrig ägt. Fast då vore det väl kanske bättre att skaffa en Dnepr som jag precis såg byggdes i Ukraina. Det lär väl vara samma "kvalitetskänsla" i dem.
Inte omöjligt alls, det man nästan undrar mest om i denna fråga är hur mycket av informationen som kommer gemene man tillgodo och hur mycket man inte får veta alt kommer komma fram över tid.Undrar om någon mäklat en deal med Ryssland under bordet som innebär reträtt från större delen av Ukraina med någon slags heder i behåll.
Och i så fall är frågan vilka eftergifter NATO respektive Ukraina fått göra.
Undrar om någon mäklat en deal med Ryssland under bordet som innebär reträtt från större delen av Ukraina med någon slags heder i behåll.
Och i så fall är frågan vilka eftergifter NATO respektive Ukraina fått göra.
Spotify sa jag upp när dom fortsatte att sprida Kreml-propaganda.Iofs.
Men med den devisen, vad skulle vi sakna från Sverige då?
Spotify? Nja, det är reggat i Luxemburg idag. Litr varumärken finns, men inget som inte går ypperligt att ersätta.
Finnarna gör åtminstone god öl, men det är fan inte mycket annat fräsigt.
Ja, det är väl rätt få länder som genererat typ 90 procent av de varumärken man ser idag (i denna del av världen). USA, några länder i Europa, Japan, Sydkorea, Australien, Nya Zeeland. Men sen är det ju en himla massa fler som utvinner råvaror och sköter tillverkningen.Fast det samma kan nog tänkas gälla rätt många länder. Norge, Kina, Mexico, Kanada tex
Skulle tro att de dagliga mötena med wokevänstern om div inrikespolitiska frågor har fått ge plats för ständiga krismöten med militärer, säkerhetsrådgivare osv. Detta i kombination med vad som är gynnsamt i opinionen just nu sätter nog tonen lite i nuläget. Sen tror jag Biden innerst inne är en rätt reko gubbe som är heligt förbannad på det Putin håller på med just nu.Har ni reflekterat över att Biden kör Trump style nu, dvs han kallar saker för sitt rätta namn?
Han har kallat Putin för allt möjligt på senare tid och för min del tycker jag det är övervägande bra samt uppfriskande men man kan så klart ha åsikter om det
Jag tror inte det finns en deal för en slutgiltig lösning men Ryssland kanske har påverkats till att dra sig tillbaka till Donbas om det nu blir så. Det skulle spara mycket lidande och underlätta flyktingkrisen så det är i mångas intresse.I potten ligger Ryssland som land så det är nog fler som i så fall fått göra eftergifter i så fall.
Ukraina skall återuppbyggas, det kommer att kosta stora pengar.
För att sanktionerna skall lättas krävs nog betydligt mer än ett ”förlåt” från Putin och hans skurkanhang.
Större chans att Ukraina återtar alla ockuperade och annekterade områden, än accepterar ett sådant slutläge..Jag tror inte det finns en deal för en slutgiltig lösning men Ryssland kanske har påverkats till att dra sig tillbaka till Donbas om det nu blir så. Det skulle spara mycket lidande och underlätta flyktingkrisen så det är i mångas intresse.
Jag tror dock inte Ukraina är villiga att avstå Donbas som det ser ut nu men vi får se.
Håller med men jag tror inte Putin är villig att ge upp dessa delar heller därav att jag misstänker att någon kan ha dealat om att resten av Ukraina ska få vapenvila men att kriget fortsätter i Donbas.Större chans att Ukraina återtar alla ockuperade och annekterade områden, än accepterar ett sådant slutläge..
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|