Ska man vara orolig för Ryssland?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Gasprom
Kanske inte här i Sverige men naturgasen som strömmar in hela tiden till Mellan- och Sydeuropa skulle definitivt saknas söder om Östersjön.
Ska bli spännande att se hur det går.

Kommer Ryssland acceptera betalning i US$ vilket väl varit det vanliga sk Petrodollar även i fortsättningen ?
Eller kommer Ryssland stänga kranarna om Ryssland inte får betalt i rysska Rubel ?
Eller kommer gasen fortsätta att strömma även om Ryssland inte får betalt alls ?
Tror du att Ryssland har valet att välja valuta?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Fritt från DN: Putins enda vänner finns bland diktatorer i pariastater

Så då är Brasilien en Pariastat enligt DN. Lett av en diktator.

För mig är det en bekräftelse på den avsky mot USA som jag mötte vid en tjänsteresa till Brasilien 1990. Bland företagsledare, ingenjörer och tekniker.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fritt från DN: Putins enda vänner finns bland diktatorer i pariastater

Så då är Brasilien en Pariastat enligt DN. Lett av en diktator.

För mig är det en bekräftelse på den avsky mot USA som jag mötte vid en tjänsteresa till Brasilien 1990. Bland företagsledare, ingenjörer och tekniker.
Hela sydamerika har ju gott skäl för sin avsky av USA, och att länderna i Europa är i luven på varandra är ju allmänt ointressant för dem, på samma sätt som krigen där är för oss.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Mycket LSD i dricksvattnet alltså?
Dåligt fungerande skola sen 70-talet som lett till låg utbildningsnivå tillsammans med på tok för mycket folköl per capita, som i sin tur genererar undermåliga politiker som svamlar runt.
Däremot är Rock festivalerna riktigt bra, om än svindyra nuförtiden. Man får ju en bra Virago 535 för samma summa som en biljett.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Dåligt fungerande skola sen 70-talet som lett till låg utbildningsnivå tillsammans med på tok för mycket folköl per capita, som i sin tur genererar undermåliga politiker som svamlar runt.
Däremot är Rock festivalerna riktigt bra, om än svindyra nuförtiden. Man får ju en bra Virago 535 för samma summa som en biljett.

Pratar vi om Sverige eller Ryssland nu?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
SR P1 är väl högsta formen av självskadebeteende.

Det är där dom samlas, alla dom jag INTE vill lyssna på, Vänsterkulturveganfeministpacifisterna.

Och då pratar jag enbart om programledarna, sen ringer det ju in en massa jävla tomtar också.
P1 är en oas av mogenhet, opartiskhet och objektivitet...

... om man jämför med P3.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
P1 är en oas av mogenhet, opartiskhet och objektivitet...

... om man jämför med P3.
Kanske det, jag har bara hört "Ring in till ärkekomunisten Täppas" på P1 och ingenting på P3

Det finns ju gudskelov alternativ om man rattar runt lite, och jag lyssnar förvånansvärt lite på radio, mina två senaste bilar har inte ens haft fungerande radio (den jag kör nu har nog bara antennsladden lossnat i) och hemma har jag ALDRIG på rundradio, möjligen någon Sydamerikansk Lång/mellan/kortvågs station.

Just nu lyssnar jag på Umeåtornets flygradio för det har varit någon helikopterövning ovanför mig

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det här med att Ryssland inte behöver denazifieria Ukraina längre, kräver det någon ytterligare utredning eller är det som det är bara?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Om Ryssland bestämmer sig för att den speciella militäroperationen kan avslutas så är det bevis nog på att avnazifieringen har gått enligt planerna och att man räddat det Ukrainska folket. Och om någon ifrågasätter det så pekar man lite kärnvapen åt deras håll tills de tystnar…

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Äkta "face palm". :dummer

Frågan är om de är partiets officiella åsikt eller detta spån?
Nej, det är det inte

Och innan man pekar finger för mycket åt C så har vi en sverigedemokrat som gjort ungefär likadana uttalanden. Och som, precis som denna kille, inte lär ha någon framtid i partiet. Partierna rensar ut dom värsta tokstollarna. Bortsett från MP som gör dom till språkrör.

(nej, jag röstar inte på C)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nej, det är det inte

Och innan man pekar finger för mycket åt C så har vi en sverigedemokrat som gjort ungefär likadana uttalanden. Och som, precis som denna kille, inte lär ha någon framtid i partiet. Partierna rensar ut dom värsta tokstollarna. Bortsett från MP som gör dom till språkrör.

Jo, det var det.
Att nån från SD också förtjänar face-palm förändrar inte saken.

Edit:
OK du menar andra meningen.
Då är jag med. :rodnar

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Centerpartiet ?
Doh, som om han inte hade trubbel nog, pizzabagaren som iaf tillfälligt fått slå igen pga...orsaker.
Sen ska det sägas, aoropå sd-kommentarer, att samstyret gör ett strålande jobb i den pittoreska staden. Den framgångssagan får nog huvudsakligen tillskrivas Louise Erixon. Kolla övriga blekingekommuner för jämförelse, ujujuj.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, det är det inte

SD sparkade sin tomte direkt.
Centern vill inte ens lägga sig i.
Det ena blir pushnotiser från alla MSM.
Det andra ligger på en lokalradio.

Var och en kan bilda sig en egen uppfattning
.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Börjar komma ut flera rapporter om våldtäkter utförda av ryssar nu.
The Times skrev väl ursprungsartikeln, men den är bakom om betalvägg. Här är samma artikel utan betalvägg:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det är förvisso hedervärt och en bra grej.... Men, att tro att PostNord skulle lyckas få iväg paket, speciellt paket utan specifierad adress är nog starkt önsketänkande i klass med att man tror att alla vykort som skickas till tomten hamnar hos en verklig jultomte vid Nordpolen.

"Företaget tar emot paketen på sina företagscenter och det behövs ingen adress på dem."

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Det är förvisso hedervärt och en bra grej.... Men, att tro att PostNord skulle lyckas få iväg paket, speciellt paket utan specifierad adress är nog starkt önsketänkande i klass med att man tror att alla vykort som skickas till tomten hamnar hos en verklig jultomte vid Nordpolen.

"Företaget tar emot paketen på sina företagscenter och det behövs ingen adress på dem."
Det finns en helt egen logistikkedja för denna insats och det som lämnas in kommer definitivt levereras till ukrposhta vid Polska gränsen för vidare distribution.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept