Ska man vara orolig för Ryssland?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Centerpartiet ?
Men va fan?
Putin har ju hållit stora jävla övningar mot EUs gräns, men det ska vara helt okej?
Hade jag inte redan bestämt mig för att inte rösta på det mongopartiet så hade nog det här varit en till spik i kistan, men nu är ju det mer en kista gjuten av spikar redan så...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Äkta "face palm". :dummer

Frågan är om de är partiets officiella åsikt eller detta spån?

C borde läsa lite av Brooklys länkar om att inte bli en "nyttig idiot" för Ryssland.
Givet hur andra partier bedöms utifrån lokala tomtar så utgår jag från att även detta är indikativt för hela Centerns bristande värdegrund

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Undrar hur han växlar in lönen i Rubel, det räcker ju till en kaffe och en kanelbulle på Biltema med dagens växelkurs till västvaluta :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fem öre på att han är en av Putins kader.
Jag trodde att det här kriget skulle röka ut fler av Putins nyttiga idioter i Sverige.

Det har inte rökts ut speciellt många hittils, kanske för att det direkt blir uppenbart att man står på putins lönelista om man på något sätt försöker stödja honom nu.

Det är liksom ingen i västvärlden som tror på att Putin bara försöker befria dom rysktalanda förtryckta människorna i Ukraina från dom hemska Ukrainska Nazisterna (som leds av en Jude)

Inte ens dom tidigare Putinvänliga människorna i Ukraina står på hans sida efter att ha fått hela sina städer krossade till grushögar, sett Putins terrorbombningar av civila och hur Ryska styrkor ser dom röda korsen på sjukhus och ambulanser som något att sikta på.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vare sig EU eller NATO har något som helst att tjäna på något "bråk". NATO är en organisation där länder frivilligt anslutit sig för att ha ömsesidiga garantier ifall "någon" hoppar på dem. EU är ingen militär makt.

Efter murens fall ville konstigt nog alla demokratier som tidigare åtnjutit Sovjetiskt beskydd ändå ansluta sig fort som fan till NATO...
Vilka av NATO's medlemmar har blivit påhoppade ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Just Ryssland klarar vi oss utan, det är en mindre andel., men Kazakstan, Uzbekistan och Niger står tillsammans med Ryssland för en rejäl andel av världsproduktionen. Känns lite skakigt i det geopolitiska läge vi nu befinner oss i, om inte Kanada och Australien kan öka sin produktion rejält i det korta perspektivet och att vi får igång egen uranbrytning i det längre.
Sverige har Uran nog att försörja hela Europa, om vi bara bryter det.
Just ny bryter vi exakt 0% av vårat tillgängliga uran.
(Inte riktigt helt sant, vi tar ju prover på olika ställen för att kartlägga fyndigheterna, och dom är många)

Det är både inkomster och arbetstillfällen som vi spolar ner i avloppet, för att istället göda Putin med pengar.
Ett par dagar efter att hela europa utlyst flygförbud för ryska plan kom det ett plan lastat med uran och tuffade igenom hela europa.

Samma sak med Olja och Gas, vi sanktionerar Putin stenhårt, men vi (europa) köper olja och gas som aldrig förr...
Bara det inte kommer med båt, för då vägrar hamnarbetarna att lossa....

Undra på att tyskarna hade bråttom att få Nordstream klar

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Med tanke på USA's historia är det väl inte så konstigt att USA behövt hjälp.
USA behöver ingens hjälp med att patrullera sina kuster/gränser.

Mellan 1960 och 1968 hade dom ständigt MINST 12 bombplan i luften lastade med atombomber och några dussin tankflygplan för att tanka dom, 24/7/365.

I ÅTTA ÅR

Utan någon hjälp

Under luftbron till Berlin landade ett plan i Berlin var trettionde sekund i ett års tid.
Några av dom var engelska, men USA transporterade in 75% av godset till Berlin.

Dom BEHÖVDE inte hjälp, dom tog hjälp av och inbjöd sina NATO partners.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Samma typ av kräk som jag hörde på radio idag som hävdade att Ukraina skulle ha kapitulerat direkt och sedan förhandlat.
Det kräket tyckte att vi skulle göra så också i händelse av angrepp.
Om alla gjorde så skulle det bli bättre påstod kräket.
Tyvärr hörde jag inte om den han talade med frågade hur han tror det hade gått 1939 om alla hade kapitulerat direkt när tyskarna kom.
I händelse av angrepp här så hoppas jag att dessa finns på en lista med namn på de som ska fångas in först och slängas i ett gruvhål.
Ibland blir jag så irriterad.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Samma typ av kräk som jag hörde på radio idag som hävdade att Ukraina skulle ha kapitulerat direkt och sedan förhandlat.
Det kräket tyckte att vi skulle göra så också i händelse av angrepp.
Om alla gjorde så skulle det bli bättre påstod kräket.
Tyvärr hörde jag inte om den han talade med frågade hur han tror det hade gått 1939 om alla hade kapitulerat direkt när tyskarna kom.
I händelse av angrepp här så hoppas jag att dessa finns på en lista med namn på de som ska fångas in först och slängas i ett gruvhål.
Ibland blir jag så irriterad.
Ibland ska man stänga av ring P1. Hörde också den där individen.

Maken till ryggradslöst resonemang har jag inte hört. Man vill tro att man skulle hjälpa även en sån som han i nöd, men fan vet om han är mödan värd.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
SR P1 är väl högsta formen av självskadebeteende.

Det är där dom samlas, alla dom jag INTE vill lyssna på, Vänsterkulturveganfeministpacifisterna.

Och då pratar jag enbart om programledarna, sen ringer det ju in en massa jävla tomtar också.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Hakelius ställde en intressant fråga i expressen idag.
"Försök komma på ett ryskt varumärke du skulle sakna".
Jag hade svårt att komma på några alls.
Vodka, nån bil, nån mc, några flygplan efter lite eftertanke.
Inget jag skulle sakna.
Bra bevis på en misslyckad stat.
Jag avslutar som Hakelius:
Losers.
Gasprom
Kanske inte här i Sverige men naturgasen som strömmar in hela tiden till Mellan- och Sydeuropa skulle definitivt saknas söder om Östersjön.
Ska bli spännande att se hur det går.

Kommer Ryssland acceptera betalning i US$ vilket väl varit det vanliga sk Petrodollar även i fortsättningen ?
Eller kommer Ryssland stänga kranarna om Ryssland inte får betalt i rysska Rubel ?
Eller kommer gasen fortsätta att strömma även om Ryssland inte får betalt alls ?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Gasprom
Kanske inte här i Sverige men naturgasen som strömmar in hela tiden till Mellan- och Sydeuropa skulle definitivt saknas söder om Östersjön.
Ska bli spännande att se hur det går.

Kommer Ryssland acceptera betalning i US$ vilket väl varit det vanliga sk Petrodollar även i fortsättningen ?
Eller kommer Ryssland stänga kranarna om Ryssland inte får betalt i rysska Rubel ?
Eller kommer gasen fortsätta att strömma även om Ryssland inte får betalt alls ?
Har funderat på det.

Hade det inte varit läge att beställa rysk olja av bara djävulen?
-Och sedan ta springnota på skiten.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...