Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det finns en helt egen logistikkedja för denna insats och det som lämnas in kommer definitivt levereras till ukrposhta vid Polska gränsen för vidare distribution.
Vi är nog båda lite partiska här. Du med din arbetsgivare och jag med min erfarenhet av hur de sköter sin pakethantering.
Jag kan poängtera att jag hoppas verkligen folk skickar saker via er och att de kommer fram ?
Själv fortsätter jag dock att ge mina saker till jobbkompisen som är därifrån och har pendlat fram och tillbaka med förnödenheter dit senaste veckorna.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jodu, det tåget går nog utan oss som det ser ut i dag...

Det blir definitivt inte lättare att stå utanför när Pekka har åkt.
Osäkert.
Ni har ju sedan endast gränser med nato i så fall.

Vid eventuell konflikt i östersjöområdet är det nog till att välja sida illa kvickt ändå dock. Neutralitet där kan vara svårt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Det finns en helt egen logistikkedja för denna insats och det som lämnas in kommer definitivt levereras till ukrposhta vid Polska gränsen för vidare distribution.
Hittar postnord till polen?
Min erfarenhet är att de nio gånger av tio inte hittar ut ur Borås. (mycket enkelriktat kanske i den staden?)

Kanske är det just i Polen allt som dom tror att är i Borås egentligen hamnat?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Osäkert.
Ni har ju sedan endast gränser med nato i så fall.

Vid eventuell konflikt i östersjöområdet är det nog till att välja sida illa kvickt ändå dock. Neutralitet där kan vara svårt.
Utom den lilla juvelen Gotland, som både Nato och Putin slickar sig om munnen när dom ser...
(Putin anser ju att Gotland gränsar till Ryssland)

Ett välförankrat hangarfartyg mitt i bottenviken som kan kontrollera i princip all in/utförsel av varor till Finland och Sverige.

Frågan är vad som händer med Åland om Finnarna går med i Nato

(eller om man ska vara vitsig, Märket, den lilla ön som vi delar med Finland)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tänkte också på det. Vädjades det inte för bara drygt en vecka sen om att inte skicka mer kläder?

Egentligen är det väl så enkelt som att girigbukarna med höga positioner och feta löner bara vill ha pengar eftersom utrymmet för deras egna löner är ju en procentuell andel av bidragen som folk ger.

Och dom vill väl inte ha ett par begagnade strumpor som löneförhöjning kan man tänka.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Utom den lilla juvelen Gotland, som både Nato och Putin slickar sig om munnen när dom ser...
(Putin anser ju att Gotland gränsar till Ryssland)

Ett välförankrat hangarfartyg mitt i bottenviken som kan kontrollera i princip all in/utförsel av varor till Finland och Sverige.

Frågan är vad som händer med Åland om Finnarna går med i Nato

(eller om man ska vara vitsig, Märket, den lilla ön som vi delar med Finland)
Ja, fast Gotland ligger ju knappast säkrare till om Finland står utanför tror ju jag då.
Jag har också ytterst svårt att tro att Nato skulle invadera Gotland oberoende Finlands status.

Om inte Putin får för sig att ta triken och sjutton tusen man med sig på lelleträff då. Då lär det vara flera spelare som har intresse. Därav anledningen till att Neutralitet lär bli omöjligt vid en konflikt, som sagt.

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Egentligen är det väl så enkelt som att girigbukarna med höga positioner och feta löner bara vill ha pengar eftersom utrymmet för deras egna löner är ju en procentuell andel av bidragen som folk ger.

Och dom vill väl inte ha ett par begagnade strumpor som löneförhöjning kan man tänka.

Förstod det som att resurserna som krävdes för att hantera den mängd kläder som kom in kostade mer än att köpa nya. Folk skickade iväg sånt som de annars skulle kört till tippen. Tog för lång tid att sortera bort det.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Förstod det som att resurserna som krävdes för att hantera den mängd kläder som kom in kostade mer än att köpa nya. Folk skickade iväg sånt som de annars skulle kört till tippen. Tog för lång tid att sortera bort det.

Dom säger så ja.

Och jag är lite för cynisk och desillusionerad för att tro dom.

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Dom säger så ja.

Och jag är lite för cynisk och desillusionerad för att tro dom.

Har sett vad folk här i byn har stått och packat, så det finns sanning i att folk skickar sina "sopor". Sen huruvida det stämmer att det är därför organisationerna hellre vill ha pengar än kläder låter jag vara osagt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, fast Gotland ligger ju knappast säkrare till om Finland står utanför tror ju jag då.
Jag har också ytterst svårt att tro att Nato skulle invadera Gotland oberoende Finlands status.

Om inte Putin får för sig att ta triken och sjutton tusen man med sig på lelleträff då. Då lär det vara flera spelare som har intresse. Därav anledningen till att Neutralitet lär bli omöjligt vid en konflikt, som sagt.
Det är bara att deklarera Stockholmsvecka så åker de hem igen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Om Finland INTE är med i NATO så står det dom fritt att hjälpa Sverige om Putte styr sina båtar från Kaliningrad mot Gotland, en hjälp vi har räknat med.

Om Finland GÅR MED i NATO så får dom som NATO land inte gå in i en konflikt med Ryssland.
Se bara på Ukraina, det finns grannländer som VILL hjälpa till, men då dras NATO in i konflikten.

Därför MÅSTE vi gå med i NATO om Finnarna gör det.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Kombinera den med pride vecka så hittar du inte en enda rysk soldat på Gotland ?
Det är nog precis tvärt om, typ som att påstå avnazifiera Ukraina när Putins egna officerare är värsta nazisterna själva - samt flitiga användare av Grindr.
Dmitry_Utkin.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kombinera den med pride vecka så hittar du inte en enda rysk soldat på Gotland ?
Äsh då, det där är bara spel för gallerierna, bögeriet är utbrett bland dom ryska soldaterna, och Putler själv lägger ju ut homoerotiska bilder på sig själv konstant

Nu går det ju förvisso rykten om att den där bilden på putler med bar överkropp på hästen var för att dom hade haft "djuriskt" kul i stallet, en så kallad "stable relation"

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Om Finland INTE är med i NATO så står det dom fritt att hjälpa Sverige om Putte styr sina båtar från Kaliningrad mot Gotland, en hjälp vi har räknat med.

Om Finland GÅR MED i NATO så får dom som NATO land inte gå in i en konflikt med Ryssland.
Se bara på Ukraina, det finns grannländer som VILL hjälpa till, men då dras NATO in i konflikten.

Därför MÅSTE vi gå med i NATO om Finnarna gör det.
OKEJ jag HÖR dig

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...