Ska man vara orolig för Ryssland?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Att ryska folket är hjärntvättat av deras media är svårt att klandra dem för, att andra delar av ryska folket inte ens vågar säga vad de tycker är också svårt att motivera en lynchmobb för.

Men att Svenska Handelsbanken i princip stödjer Ryssland kanske är något vi i Sverige borde vara mer upprörda över.

Som SHB-kund sedan kanske 50 år så kommer jag av ren lathet ge det hela någon dag, men det är väl redan nu dags att fundera över vad som är ett lämpligt alternativ. En nischbank borde väl vara lämpligast för vad ska jag med ett lokalt bankkontor i byn när ingen av bankerna befattar sig med kontanter.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Att ryska folket är hjärntvättat av deras media är svårt att klandra dem för, att andra delar av ryska folket inte ens vågar säga vad de tycker är också svårt att motivera en lynchmobb för.

Men att Svenska Handelsbanken i princip stödjer Ryssland kanske är något vi i Sverige borde vara mer upprörda över.

Som SHB-kund sedan kanske 50 år så kommer jag av ren lathet ge det hela någon dag, men det är väl redan nu dags att fundera över vad som är ett lämpligt alternativ. En nischbank borde väl vara lämpligast för vad ska jag med ett lokalt bankkontor i byn när ingen av bankerna befattar sig med kontanter.
Ja då är väl där vi i resten av världen kan göra skillnad.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Helt otippat så tycker Vlad himself likadant som rysskärringen från Luleå:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

De blev påkomna och ändrade sig.
Ukr_12.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
De blev påkomna och ändrade sig.
View attachment 470679

Kanske inte så förvånande, jag tittade på Handelsbankens Facebook igår. Kritiken var monumental.

Jag hade en shb fond hos ppm, den bytte jag till en motsvarande hos AMF igår. Och så får det bli även om dom ändrat sin sig.

Det är inte sunt när företag låter sig styras totalt av dogmer så att de tar över och får ersätta sunt förnuft och etik.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Det här hade jag nästan glömt men blev påmind om det igår. Eftersom det kravet inte lär uppfyllas så lär han tappa ansiktet eller hitta på mer skit

1649864712381.png

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Plötsligt händer det! Man tycker sig ha hört det mesta och så visar det sig att det hade man inte alls.

View attachment 470700
Jag är mer förvånad att de inte anklagar Polen eller Estland, Lettland eller Litauen. För att förbereda med propaganda på att invadera de länderna. Britterna är lite långt bort och antagligen inte ett mål för expansion. Åas, de är ju inte medlemmar i EU längre så de kanske är ett lätt mål? :hihi

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Hepp, Ukrainas vidareutveckling av den ryska sjömålsroboten (Neptune) verkar ryssarna inte ha något motmedel för. Citat: "Ryssland bekräftar att dess flaggskepp, robotryssaren Moskva, "skadats allvarligt" efter en explosion ombord. Enligt Ukraina har man lyckats träffa fartyget med kryssningsrobotar."

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hepp, Ukrainas vidareutveckling av den ryska sjömålsroboten (Neptune) verkar ryssarna inte ha något motmedel för. Citat: "Ryssland bekräftar att dess flaggskepp, robotryssaren Moskva, "skadats allvarligt" efter en explosion ombord. Enligt Ukraina har man lyckats träffa fartyget med kryssningsrobotar."
Med tanke på att Ukraina har byggt fartyget så lär man ha koll på dess svagheter. Pratas om att de snurrat drönare på ena sidan och låst uppmärksamheten ditåt sen anfallit med Neptun från andra hållet.

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Ivan hävdar ju att det beror på brand i ammunitionsförråd. Och på så sätt ljuger dom ju inte som dom brukar....Men sen kan man ju fundera på orsaken till den kraftiga branden i ammunitionsförrådet. En sjörobot kanske skulle kunna ha något med det att göra....
1649922706355.png

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
"We have turned the ship to a special operation submarine"

Man får ju ändå ge ryssen kred för att dom lyckades förstöra två ukrainska sjömålsrobotar med endast skrovet på en båt...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA