För det hade sett helt annorlunda ut om det var afrikaner, araber eller något annat folkslag menar du?Dom här grabbarna bekräftar ju alla fördomar man någonsin haft om ryssar - lömska, tjuvaktiga och lågintelligenta.
För det hade sett helt annorlunda ut om det var afrikaner, araber eller något annat folkslag menar du?
Man kanske kan nöja sig med att väst är den högst stående kulturen och civilisationen och det är ingen slump. Vad andra folkslag har för intelligens är ett knepigt område, finns det fakta så får du gärna redogöra för den.
Nja, du skriver väl ändå att ryssar är lågintelligenta.Det är du som försöker tolka något jag inte skriver i mitt inlägg, så det får i så fall stå helt och hållet för dig. Jag konstaterar bara att mina tidigare erfarenheter / fördomar av och om ryssar - oavsett personliga kontakter eller mediekontakter likt den om kärringen ovan - bekräftas.
Dubbelt medborgarskap ?Verkar stämma som du säger om man googlar lite snabbt. Mysko i så fall att han kan tävla med just ukrainskt pass kan jag tycka
Nu verkar man ha inverterat klart och kommit fram till vilka radioaktiva saker som plundrats/stulits från Tjernobyl.
Ryssarna plundrade ganska friskt där med och stal datorer, kläder, mat, bildelar, tja det mesta de kom över och uppenbarligen även radioaktiva saker.
Som tur var verkar de radioaktiva sakerna vara i form av 133 stycken små doser testmateriel från laboratorier på platsen och en kontaminerad kalibreringsvåg. Mängden är för liten för att användas i en smutsig bomb. Det hade varit mera oroväckande om det hade varit större mängder högradioaktivt material.
Det mest troliga är att dessa saker stals som "souvenierer" och skickas hem till nära och kära för att ligga där i hemmet en längre stund eller alternativt bär man med sig dessa till man kommer hem själv.
Båda varianterna leder ju till en ganska bra exponering. Man får väl kalla det karma..
Källa: Myndigheten för exklusionszonen vid Tjernobyl
? Visste faktiskt inte det var en grej man behövde ha koll på. Nu har jag ju iofs inget ryskt förutom några kikare.Detta är anledningen till att jag som har Sovjetiska fordon fortfarande kollar nyinköpta gamla delar med geigermätare. Det finns definitivt fortfarande saker i omlopp som var med i Tjernobyl och sedan blivit utsmugglade.
Någonting i närheten av generatorn på min bil ungefär tredubblar bakgrundsstrålningen när jag håller mätaren på rätt ställe. Inget jag är orolig för men det visar på att min foliehatt kanske har en rimlig storlek...
Det som sker i Ukraina är väl vad som skulle kunna kallas "Vikinga" eller "Varjager" takterna .För det hade sett helt annorlunda ut om det var afrikaner, araber eller något annat folkslag menar du?
Man kanske kan nöja sig med att väst är den högst stående kulturen och civilisationen och det är ingen slump. Vad andra folkslag har för intelligens är ett knepigt område, finns det fakta så får du gärna redogöra för den.
Det är intressant att se avhumanisering av ett folk hända över tid här i tråden.
Det är intressant att se avhumanisering av ett folk hända över tid här i tråden.
Slippery slope. "Att inte få tävla på ett par skidor är väl inte så farligt", sen så barkar det utför.Det går fort med internet. Det såg vi ju redan under pandemin med häxjakten på ovaccinerade.
Ja, är man född på ena sidan av en gräns som innan -90 varit ganska meningslös är man en Europeisk hjälte men 50m bort bor de lågintelligenta vildarna vars gener gör att de plundrar och våldtar givna minsta chans.Det är intressant att se avhumanisering av ett folk hända över tid här i tråden.
Intressant, men framför allt skrämmande, och avskyvärt.Det är intressant att se avhumanisering av ett folk hända över tid här i tråden.
Det är befolkningen som utför de oetiska och omoraliska handlingarna beordrade av dess despot. Du menar att lägervakten vid Treblinka var helt utan skuld, som exempel?Befolkningen kan inte hållas ansvariga.
Delar ur befolkningen, individer.Det är befolkningen som utför de oetiska och omoraliska handlingarna beordrade av dess despot. Du menar att lägervakten vid Treblinka var helt utan skuld, som exempel?
Finns det något ryskt som inte är dåligt? Pussy Riot?Allt som har med Ryssland att göra har målats upp som något dåligt.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|