Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kolla live orkar man ju inte ?
Någon som sett Gerasimov?
Jag har inte kollat konstant, men inte under den tid jag har tittat.

När jag kom in igen visades livekameror från Ukraina istället?

Gerassimov påstods vara där, det fanns en gubbe på podiet med ansiktsmask, dom sa att det var han...

Ryska flygvapnet kunde inte flyga sin planerade Z formation på grund av dåligt vädet, allt jag såg var klarblå himmel.
Det kanske blev för uppenbart vem putlers hjälte var om man kopierade även det PR tricket...

En flygtankning skulle dock förevisas ändå, men dom lyckades inte koppla ihop innan dom hade passerat.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Ja, det är ju inte riktigt ett synsätt på värdsläget som är kompatibelt med mitt i alla fall, är väl det snällaste man kan säga om det.

Putler: "I reject your reality and substitute it with my own"

Ivan på gatan vet att det krigas i Ukraina, men putler föredrar att bara nämna specialoperationen i Donbas, där dom hemska västvärlds Nazisterna mobbar dom stackars ryssarna som bor där
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja, varför blev inte överflygningarna av? :va
Ser, som GuW skriver, ut att vara bra väder.
Men dom flög ju igår (eller iaf i förra veckan tror jag) så dom kanske behöver underhåll i några veckor...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, varför blev inte överflygningarna av? :va
Ser, som GuW skriver, ut att vara bra väder.
Men dom flög ju igår (eller iaf i förra veckan tror jag) så dom kanske behöver underhåll i några veckor...

Jag vet inte, men ett flygvapen som inte kan flyga i duggregn är inte mycket att skryta med...

Jag vet inte, men jag tror att putler var lite orolig för att någon pilot skulle leka kamikazedrönare mot podiet.

Det går ju liksom inte att skydda sig mot på så kort avstånd.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Dom kör en halvtimme fördröjning på "Live" streamen så dom ska hinna redigera bort fordon som strejkar, människor med skyltar och annat dom inte vill visa upp för omvärlden

Ytterligare ett tecken på den genuina ryska inkompetensen…?

Dorna har tre sekunders fördröjning mellan verklighet och live-feed i depån och ytterligare några sekunder ut till respektive bolags TV-sändning. Det verkar räcka för att ge producenten den tid han behöver för att inte visa oönskade saker. Men det kanske behövs mer tid om man också ska hinna avrätta föraren till fordonet som strejkar eller demonstranten som håller upp skylten…?

Men med ryssar kan man väl inte ens vara säker på att livesändningen är från detta år…? Ett terrorattentat som eliminerar hela paraden kan knappast uteslutas och Vladde själv sittandes på ett podium är ju en uppenbar måltavla för allehanda vapen. Jag tror därför att du faktiskt tittar på en ett år gammal parad…
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ytterligare ett tecken på den genuina ryska inkompetensen…?

Dorna har tre sekunders fördröjning mellan verklighet och live-feed i depån och ytterligare några sekunder ut till respektive bolags TV-sändning. Det verkar räcka för att ge producenten den tid han behöver för att inte visa oönskade saker. Men det kanske behövs mer tid om man också ska hinna avrätta föraren till fordonet som strejkar eller demonstranten som håller upp skylten…?

Men med ryssar kan man väl inte ens vara säker på att livesändningen är från detta år…? Ett terrorattentat som eliminerar hela paraden kan knappast uteslutas och Vladde själv sittandes på ett podium är ju en uppenbar måltavla för allehanda vapen. Jag tror därför att du faktiskt tittar på en ett år gammal parad…

Delar av paraden kan nog visa sig vara arkivmaterial, som det där massmötet dom hade för ett tag sedan där publikbilderna var från 2021.

Men en parad har det varit i dag, och med en halvtimmes fördröjning hinner dom ju gå igenom materialet rätt ordentligt.

Om dom har tio granskare som får se en maskad bild med bara en tiondel var som dom är ansvariga att granska så kanske dom ser dom Ukrainska flaggorna i publiken och hinner klippa bort eller maska dom med ett lämpligt "pixelfel"
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tja, visst är det ett förskrivet tal, och visst är omgivningen vald, men inte vet jag om det är mer konstlat än lille putlers tal i dag.
Exakt, nu var ju syftningen på segertal och jämfört med de andra så var det bland de bättre. Det märks att han är van tv-människa och vet hur man skall få ut ett budskap.
Sen visst, talet är ju inte ett Churchill, Martin Luther King, JFK eller Palme tal, men det förmedlar ju budskapet klart bättre än Putte.

Hoppa fram till 23:30-24 typ

 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Självklart är det rejält överdrivet och i detta fall fullkomligt fabricerat av mig men det finns mer än ett korn av sanning bakom.
Motsvarande humoristiska historier florerade även inom Sovjet så det är inte bara ett propagandapåhitt av väst.

i verkligheten ledde det centraliserade styret av produktionen nog snarare till dåliga prioriteringar, bristande kvalitet, ineffektivitet i varje led, minimal innovation och obefintlig kvalitetskontroll än uppenbart fusk. Annars hade fabrikschefen riskerat straffarbete.
Bara för det kollade jag i min 17 år gamla Zephyr keps, Made In Russia. Sjukt bra kvalitet. Ser utvändigt ut som ny fortfarande. Nästan.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bara för det kollade jag i min 17 år gamla Zephyr keps, Made In Russia. Sjukt bra kvalitet. Ser utvändigt ut som ny fortfarande. Nästan.
Kul att dom har lyckats med någonting IAF.

Det enda i övrigt jag vet att dom är bra på är billig vodka och radiorör.
Just radiorör och vacumkondensatorer är väl kanske inte vad ett lands ekonomi går runt på, men det är en av dom få produkter som nästan bara tillverkas i ryssland och Kina i dag.

Men man får väl börja rulla själv.... Rasiorörs ASMR:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kul att dom har lyckats med någonting IAF.

Det enda i övrigt jag vet att dom är bra på är billig vodka och radiorör.
Just radiorör och vacumkondensatorer är väl kanske inte vad ett lands ekonomi går runt på, men det är en av dom få produkter som nästan bara tillverkas i ryssland och Kina i dag.

Men man får väl börja rulla själv.... Rasiorörs ASMR:
Ah och Zephyr hats borde inbringat ett ansenligt tillskott också.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ah och Zephyr hats borde inbringat ett ansenligt tillskott också.
Vi börjar ha redovisat landets BNP nu.... :ROFLMAO:

Sen hörde jag något om gas till tyskland, men vad kostar en tub gas liksom...
25:- när man byter tub till sodastreamern på ÖoB
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kul att dom har lyckats med någonting IAF.

Det enda i övrigt jag vet att dom är bra på är billig vodka och radiorör.
Just radiorör och vacumkondensatorer är väl kanske inte vad ett lands ekonomi går runt på, men det är en av dom få produkter som nästan bara tillverkas i ryssland och Kina i dag.

Men man får väl börja rulla själv.... Rasiorörs ASMR:
Inte egentligen.
Koskenkorva any day. :fakta
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top