Jag låter folk få tycka själva, och risken ökar ju nu för att amerikanska människors liv skall offras för vår självständighet, att inte se att det är ett dilemma är bara arrogant.Ehh, nej, energi är INTE värt att kriga för, har man satt sig i den sitsen är det ytterst beklagligt.
Energi skapar man själv, med dom förutsättningar man har, och sedan rättar man munnen efter kappsäcken.
Har man älvar så bygger man vattenkraft, har man inte älvar bygger man... tja det är valfritt men vill man kunna kolla facebook när det inte blåser och är mulet så bygger man någonting annat pålitligt.
Sverige har alltså sedan NATO bildades i snitt investerat mer än 2% av BNP på försvaret, många nu NATO länder har aldrig gjort det, tyskland har definitivt inte gjort det.
Sverige är inget U-land som U-SA måste bära någon kostnad för.
USA har varit mer än villiga att skicka sina (främst andraklassens) medborgare att dö för många andra saker, påhittade massförstörelsevapen till exempel.
Det finns väldigt få bra skäl för USA att fundera över om Sverige ska få vara med i NATO, men det börjar finnas en hel hög med skäl att fundera över Turkiets medlemskap.
Ingen svensk har eller kommer dö för friheten i Texas.
Delen om energi var du nog full när du skrev så den bortser jag från, det mest SSUiga pubertala tjafs jag läst på länge.