Ska man vara orolig för Ryssland?

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Men familj och barn skulle inte hindra dig att göra en insats för kalifat-Sverige mot Polen?

Hindrar de dig att besvara basala frågor i tråden också? Be om lite egen tid!
Du framstår som väldigt provocerande och otrevlig.
Vilka frågor är det du påstår jag inte besvarat och vad menas med din första mening?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En lastbilsexplosion kan inte ge dessa skadorna, uteslutet.
Ryssen lägger ut rökridåer om de påstår det. Som ingen tror på...
Jodå, tillräckligt mycket så.
Vi pratar ändå dragbil och släp. 20+ ton är det möjligt att få på även om man räknar att det ligger en massa andra pallar längs bak som kontrollen får se.

Det är dessutom enklare att frakta dit sakerna med lastbil än båt. Förutsatt att man kan röra sig med lastbilen inne på krim. Att med båt lyckas pricka tillfället när tåget går där med torde vara klart svårare och jag tror tanken var att få med tåget hela tiden. Men därmed inte sagt att båt inte skulle gå det med.
Båtteorin får ju även stöd av denna videosnutt.
Vart inträffar explosionen egentligen? På vägbanan eller i vattnet?
ezgif.com-gif-maker-52b9dc04b6915c5dc.gif

Kollar man på den andra videon med smällen ser det ut som om det skulle kunna vara ammunition/drivladdningar av något slag som smäller. Kolla på alla glödande punkter som regnar ned samt studsar runt på vägbanan.

Ukraina har både GRAD och Neptun missiler med räckvidd på 300km, vilket är likvärdigt med ATACM.
Fast de har inte sprängkraften att orsaka detta i en smäll. Det här är större.

Fast alla vet vi ju att det mest sannolika är dock detta:
Ukr_10.jpg

Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Vilka frågor är det du påstår jag inte besvarat och vad menas med din första mening?
Det är lika provocerande när du ser de som inte vill dö för något de varken tror på eller orsakat som sämre människor.

Du har inget moraliskt överläge bara för att du vid varje givet tillfälle vill riskera livet för Sverige eller tycker att desertörer är ynkliga. Tvärtom. Du lägger din egen moral på andra. Moralpolis kallas det för.

Markus har ställt flera frågor du vägrar svara på. Gå tillbaka i tråden och läs Markus svar på dina inlägg. Meningarna som avslutas med frågetecken(?) är frågor

Vad tycker du om de hundratusentals desertörerna vi tagit mot i Sverige de senaste åren? Det var en fråga.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mackan är gubbgrinig för att det går dåligt för team putler.
Mackan ville ju tidigt i tråden att putler skulle invadera oss istället.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Mackan är gubbgrinig för att det går dåligt för team putler.
Mackan ville ju tidigt i tråden att putler skulle invadera oss istället.
Aha, och Putler kan inte göra det innan han är klar i Ukraina? Är det inte lättare att Mackan själv flyttar till Ryssland så slipper vi andra fröjderna av ryskt styre.
Eller är han rädd för att då bli inkallad?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jodå, tillräckligt mycket så.
Vi pratar ändå dragbil och släp. 20+ ton är det möjligt att få på även om man räknar att det ligger en massa andra pallar längs bak som kontrollen får se.

Det är dessutom enklare att frakta dit sakerna med lastbil än båt. Förutsatt att man kan röra sig med lastbilen inne på krim. Att med båt lyckas pricka tillfället när tåget går där med torde vara klart svårare och jag tror tanken var att få med tåget hela tiden. Men därmed inte sagt att båt inte skulle gå det med.
Båtteorin får ju även stöd av denna videosnutt.
Vart inträffar explosionen egentligen? På vägbanan eller i vattnet?
ezgif.com-gif-maker-52b9dc04b6915c5dc.gif

Kollar man på den andra videon med smällen ser det ut som om det skulle kunna vara ammunition/drivladdningar av något slag som smäller. Kolla på alla glödande punkter som regnar ned samt studsar runt på vägbanan.

Fast de har inte sprängkraften att orsaka detta i en smäll. Det här är större.

Fast alla vet vi ju att det mest sannolika är dock detta:
View attachment 477242
Jo nog kan den. Men det förtar inte att det finns vägspärrar där fordon kontrolleras. Så man ska först tillse att utrusta bilen med tillräcklig mängd utan upptäck, sedan ha en endera ovetande eller självmordsbombare som förare.

Håller förresten också med om att det kan ha varit en båt under bron. Eller ett längräckviddigt vapen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo nog kan den. Men det förtar inte att det finns vägspärrar där fordon kontrolleras. Så man ska först tillse att utrusta bilen med tillräcklig mängd utan upptäck, sedan ha en endera ovetande eller självmordsbombare som förare.

Håller förresten också med om att det kan ha varit en båt under bron. Eller ett längräckviddigt vapen.
Det har ju dykt upp en filmsnutt på den där lastbilen när den är stoppad och kontrollerad och kör iväg upp på bron.

Dom som kontrollerade lastbilarna såg inte så engagerade ut

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag förstår att du inte gillar att behöva utveckla dina resonemang, möjligen en ny upplevelse för dig, kan både beklaga, och gratulera dig till, det.

Frågan är var du drar din gräns rörande hur dåligt Sverige kan bli för att du ska försvara det. Min uppfattning är att vi passerat den gränsen då det är självklart att stå upp för Sverige. Med det inte sagt att motsatsen är självklar heller, försök ta in den nyansen.

Min första mening handlar om att Sverige är sannolikt, enligt grundläggande objektiv vetenskap, ett arabiskt kalifat inom några tiotals år. Kommer du stå upp för kalifatet i händelse av konflikt med tex Polen eller Norge?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du är gubbgrinig för att det går dåligt för team putler.
Du ville ju tidigt i tråden att putler skulle invadera oss istället.
Tack, jag håller inte med om den bilden, och i alla lägen så har jag tydliggjort vad jag tycker om den ryska invasionen nu.

Hur var din bild av Ryssland innan februari, kan du länka till några insiktsfulla inlägg kanske?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Aha, och Putler kan inte göra det innan han är klar i Ukraina? Är det inte lättare att Mackan själv flyttar till Ryssland så slipper vi andra fröjderna av ryskt styre.
Eller är han rädd för att då bli inkallad?
Skriver du från Ukraina eller är du redo bli inkallad?

Ännu en som vill kriga men ändå inte.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Jag förstår att du inte gillar att behöva utveckla dina resonemang, möjligen en ny upplevelse för dig, kan både beklaga, och gratulera dig till, det.

Frågan är var du drar din gräns rörande hur dåligt Sverige kan bli för att du ska försvara det. Min uppfattning är att vi passerat den gränsen då det är självklart att stå upp för Sverige. Med det inte sagt att motsatsen är självklar heller, försök ta in den nyansen.

Min första mening handlar om att Sverige är sannolikt, enligt grundläggande objektiv vetenskap, ett arabiskt kalifat inom några tiotals år. Kommer du stå upp för kalifatet i händelse av konflikt med tex Polen eller Norge?
För tydlighets skull, jag gillar att utveckla det jag skriver.

Sluta vara så oförskämd, jag kan utveckla mitt resonemang, men du är bara ute efter att provocera.
Väx upp och lär dig diskutera med respekt för den andra. Då lägger man inte ord i den andras mun och påstår en massa om den andra.

Jag som fd svensk officer kommer alltid försvara Sverige mot alla länder som vill invadera oss. Behöver du verkligen fråga om en sådan självklarhet?

Ditt sista stycke kommer inte inträffa, det vet du med, men du försöker bara provocera.
Vi återupptar diskussionen då det skulle inträffa. Och jag står för mina ord.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vald på grund av logistikbrister ? frontsoldaterna får inte fram den mat dom behöver ?
1665254413942.png

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
För tydlighets skull, jag gillar att utveckla det jag skriver.

Sluta vara så oförskämd, jag kan utveckla mitt resonemang, men du är bara ute efter att provocera.
Väx upp och lär dig diskutera med respekt för den andra. Då lägger man inte ord i den andras mun och påstår en massa om den andra.

Jag som fd svensk officer kommer alltid försvara Sverige mot alla länder som vill invadera oss. Behöver du verkligen fråga om en sådan självklarhet?

Ditt sista stycke kommer inte inträffa, det vet du med, men du försöker bara provocera.
Vi återupptar diskussionen då det skulle inträffa. Och jag står för mina ord.
Vi har helt klart olika bild av sakernas tillstånd i detta land.

Du kan räkna på det själv, det är inte svårt. Du kan även se hur landet utvecklats senaste tjugo år, rita kurvan.

Det är fint och bra att du vill stå upp för landet, jag vänder mig mot de, sannolikt även du, som kritiserar de som tvekar. Lika lite som jag hade velat strida för Ryssland eller Nordkorea är jag övertygad om att Sverige I SITT NUVARANDE TILLSTÅND är värt att dö för.

Att dö för västerländska och kristna värderingar är dock självklart, men då är inte Sverige ett naturligt val alls.

Som så ofta i dessa diskussioner kokar det ner till att man har totalt olika bild av vart man befinner sig. Om du "är i" Sverige 1994 förstår jag dig, jag "är i" Örebro påsken 2022.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Verkar som om Ryssland rullat över första tåget med 15 tomma vagnar över bron igen. Den hela vägbanan verkar vara öppen igen. Om än med lite avspärrningar och sänkt hastighet.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det här med att annektera .....:)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...