TomK
hela världen är min rejsingbana
Analys av skillnad i taktik:
Jag tänker svara ändå. (bara för att vara jobbig)Du hoppas Ryssland och Iran faller. Vad vill du ska ske me dessa landytor och tvåhundra miljoner människor?
Frågan är riktad till den vars inlägg jag citerat.
Det finns dock fördelar med hur ryssen bygger, lägre höjd på tanksen och en man mindre i besättningen tex. O andra sidan en man mindre att hjälpa till med underhåll.Ryssarna är inte så noga med sina soldater - de flesta NATO-stridsvagnar har rejäla kapslingar mellan personal o ammunition (därmed inte sagt att det är ofarligt att sitta ombord om ammunitionen exploderar)
Har hört att "Hen" ska vara rejält under medelstorlek för få plats i en rysk tank.'Det finns dock fördelar med hur ryssen bygger, lägre höjd på tanksen och en man mindre i besättningen tex. O andra sidan en man mindre att hjälpa till med underhåll.
Har hört att "Hen" ska vara rejält under medelstorlek för få plats i en rysk tank.'
Typ Dani Pedrosa. Men är mer än50 år sedan jag gjorde värnplikten.
Nyare rysska tanks rymmer kanske större "hens" ?
Hittade denna sammanfattning över vilka drönare Iran har till sitt förfogande.Ja, inte så kul för Ukraina.
Har hört att "Hen" ska vara rejält under medelstorlek för få plats i en rysk tank.'
Typ Dani Pedrosa. Men är mer än50 år sedan jag gjorde värnplikten.
Nyare rysska tanks rymmer kanske större "hens" ?
”Nya” - vilka tänkte du på?
T14?Dom nyrenoverade T62orna?
Dom där man tagit bort laddaren och”Nya” - vilka tänkte du på?
Jo uttalande från Ryssland blir allt mer komiska."Kreml har i ryska medier uttalat sig om de fyra regioner som landet olagligen annekterat i Ukraina. Nu uppger talesperson Dmitry Peskov att de fyra regionerna skyddas från utomstående av ryska kärnvapen.
I samtal med reportrar som verkar på ryska statsägda medier, som inte tillåts rapportera om kriget i Ukraina enligt lag, säger Peskov att de annekterade regionerna "omistligen är en del av den ryska federationen
- Deras säkerhet tillhandahålls på samma nivå som resten av Rysslands territorium, säger han."
Blir det inte lite dumt att försvara territorium du inte kontkontrollera, utan din fiende kontrollerar...?
Jag tror de gärna skulle undvika att ta ställning mot Ryssland men när ärkefienden skickar vapen så undrar jag om de kan låta bli att vara med och tvåla till deras allians.Ukraina har ju iofs skickat en förfrågan till Israel ifall de kan tänkas bidra med lite motmedel mot Irans materiel. Tveksamt om de vill blanda sig i...
Räckvidden på de iranska missilerna som förväntas dyka upp närmaste tiden.
View attachment 477637
Det har ju hela tiden varit prat om att väst inte får/bör förse Ukraina med missiler som kan nå Ryssland. Men att förse Ryssland med missiler som kan nå Ukraina då..?
Ukraina har ju iofs skickat en förfrågan till Israel ifall de kan tänkas bidra med lite motmedel mot Irans materiel. Tveksamt om de vill blanda sig i...
I Sverige har vi bara förmåga att upptäcka drönare först när Aftonbladet skrivit att andra svenskar har sett drönare. När de gjort de tror å andra sidan ALLA att de sett drönare precis ÖVERALLT.Hhhhmm... Norrmännen har alltså gripit 7 ryska medborgare som flugit drönare i landet de senaste 4 dagarna.
Sverige har inte noterat en enda.
?
Fat det är klart vi är ju inte med i NATO heller
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|