Det må så vara men vilka likheter jag ser mellan Sverige och Israels försvarsmakter är en annan fråga.Haha, jag känner mig hedrad.
Men i fallet Ryssland bör du definitivt hålla med mig om du är bekymrad över att vara på fel sida av historien.
Det må så vara men vilka likheter jag ser mellan Sverige och Israels försvarsmakter är en annan fråga.Haha, jag känner mig hedrad.
Men i fallet Ryssland bör du definitivt hålla med mig om du är bekymrad över att vara på fel sida av historien.
Med tanke på att soldaterna rekommenderas (enligt osäkra källor) medföra dambindorEtt jävla gnäll också om ”feministisk utrikespolitik” och ”genusperspektiv” i FM som om det vore någonting dåligt.
Israel brukar lyftas fram som ett exempel på ganska effektiv försvarsmakt. USA likaså. Gissa vad de har gemensamt med tex Sveriges?
Rysslands däremot, saknar helt den typen av kompetens och perspektiv. Inget jävla dalt med bögar och fruntimmer där inte.
Tycker någon att det verkar vara ett framgångsrecept?
De har inte tamponerande (svällande och stoppande) förband, så då är bindor bättre än inget. Allt som inte en tourniquet funkar på.Med tanke på att soldaterna rekommenderas (enligt osäkra källor) medföra dambindor
är min slutsats att många menstruerar.
Dvs att Ryssland har många män som menstruerar.
Vilket tyder som jag ser det på en öppen attityd, du väljer ditt kön själv i Ryssland !
Så en reträtt från Kherson för Ryssland då... Inget litet bakslag.
Eller som Surovikin själv förklarar
"Vi har lyckats stå emot och slå tillbaka alla försök från Ukrains sida att ta Kherson....så därför retirerar vi."
Ryske vice guvenören i Cherson, Kirill Stremousov, har omkommit i en "bilolycka".
Med bild på en helt annan bil som brann...Jo, och inslaget om det till rysk TV var inspelat två timmar innan olyckan var känd...
Med bild på en helt annan bil som brann...
De har ju varit rätt bra på det tidigare, så att de nu helt plötsligt är skitkassa kan ju vara för att fotfolket *verkligen* inte håller med om "specialoperationen" och i gammal fin kommunistisk anda så gör de ett fruktansvärt dåligt jobb.Dom är verkligen sämst på propaganda och media i nya sovjet.....
De har ju varit rätt bra på det tidigare, så att de nu helt plötsligt är skitkassa kan ju vara för att fotfolket *verkligen* inte håller med om "specialoperationen" och i gammal fin kommunistisk anda så gör de ett fruktansvärt dåligt jobb.
Jag gissar att Ukraina tänkt detsamma och nog inte flyttar in några mängder av trupper och mtrl i första taget.Man kan ju inte låta bli att fundera. Är det nu man lockar Ukraina att återta Cherson och sen passar på att använd taktiska kärnvapen på staden? Man får en "seger" genom att döda en massa folk och visa upp i media hemma. Och eftersom man inte kunde ta staden långsiktigt skall inte Ukraina ha den heller.
Vi hoppas det inte blir så.
Man kan ju inte låta bli att fundera. Är det nu man lockar Ukraina att återta Cherson och sen passar på att använd taktiska kärnvapen på staden? Man får en "seger" genom att döda en massa folk och visa upp i media hemma. Och eftersom man inte kunde ta staden långsiktigt skall inte Ukraina ha den heller.
Vi hoppas det inte blir så.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |