Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Haha, jag känner mig hedrad.

Men i fallet Ryssland bör du definitivt hålla med mig om du är bekymrad över att vara på fel sida av historien.
Det må så vara men vilka likheter jag ser mellan Sverige och Israels försvarsmakter är en annan fråga.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ett jävla gnäll också om ”feministisk utrikespolitik” och ”genusperspektiv” i FM som om det vore någonting dåligt.

Israel brukar lyftas fram som ett exempel på ganska effektiv försvarsmakt. USA likaså. Gissa vad de har gemensamt med tex Sveriges?

Rysslands däremot, saknar helt den typen av kompetens och perspektiv. Inget jävla dalt med bögar och fruntimmer där inte.

Tycker någon att det verkar vara ett framgångsrecept?
Med tanke på att soldaterna rekommenderas (enligt osäkra källor) medföra dambindor
är min slutsats att många menstruerar.
Dvs att Ryssland har många män som menstruerar.
Vilket tyder som jag ser det på en öppen attityd, du väljer ditt kön själv i Ryssland !

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Med tanke på att soldaterna rekommenderas (enligt osäkra källor) medföra dambindor
är min slutsats att många menstruerar.
Dvs att Ryssland har många män som menstruerar.
Vilket tyder som jag ser det på en öppen attityd, du väljer ditt kön själv i Ryssland !
De har inte tamponerande (svällande och stoppande) förband, så då är bindor bättre än inget. Allt som inte en tourniquet funkar på.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så en reträtt från Kherson för Ryssland då... Inget litet bakslag.
Eller som Surovikin själv förklarar
"Vi har lyckats stå emot och slå tillbaka alla försök från Ukrains sida att ta Kherson....så därför retirerar vi."

Det kan ju vara så att de försöker skapa en kill box som de kan lura in Ukraina i. Och det är ju lättare att lägga artilleri i staden om de egna trupperna inte är där. Bomba civilbefolkningen är ju det Ryssen gör bäst.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Eftersom ryssen alltid ljuger så får nog den ukrainska underrättelsetjänsten tala om vad som händer innan vi tror på det som någon slags sanning…

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, som det verkar har ryssen bara skickat bak trasig utrustning, sina sårade och civila än.

Ukraina skickar nog inte in sina trupper lättvindligt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ryske vice guvenören i Cherson, Kirill Stremousov, har omkommit i en "bilolycka".

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Dom är verkligen sämst på propaganda och media i nya sovjet.....
De har ju varit rätt bra på det tidigare, så att de nu helt plötsligt är skitkassa kan ju vara för att fotfolket *verkligen* inte håller med om "specialoperationen" och i gammal fin kommunistisk anda så gör de ett fruktansvärt dåligt jobb.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
De har ju varit rätt bra på det tidigare, så att de nu helt plötsligt är skitkassa kan ju vara för att fotfolket *verkligen* inte håller med om "specialoperationen" och i gammal fin kommunistisk anda så gör de ett fruktansvärt dåligt jobb.

Jag har tänkt tanken, som den där gången någon chef beställde en bild på en nazistlya i ukraina, och dom hade lagt upp tre exemplar av spelet "The Sims" när det var beställt att bilden skulle innehålla SIM kort....

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Man kan ju inte låta bli att fundera. Är det nu man lockar Ukraina att återta Cherson och sen passar på att använd taktiska kärnvapen på staden? Man får en "seger" genom att döda en massa folk och visa upp i media hemma. Och eftersom man inte kunde ta staden långsiktigt skall inte Ukraina ha den heller.
Vi hoppas det inte blir så.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Man kan ju inte låta bli att fundera. Är det nu man lockar Ukraina att återta Cherson och sen passar på att använd taktiska kärnvapen på staden? Man får en "seger" genom att döda en massa folk och visa upp i media hemma. Och eftersom man inte kunde ta staden långsiktigt skall inte Ukraina ha den heller.
Jag gissar att Ukraina tänkt detsamma och nog inte flyttar in några mängder av trupper och mtrl i första taget.

Sedan lär det ändå först bli en hel del gatustrider och rensning av " booby traps" innan staden är fri.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Nej, kärnvapen/massförstörelsevapen är nog till 99.9% uteslutna, NATO har ju lovat att svara på ett användande av kärnvapen, och det är nog det sista bunkerdvärgen vill.

Men jag förstår hur du tänker, under hela kalla kriget lärdes det ut att man till varje pris skulle hålla stridskontakten, för om fienden plötsligt rusar bakåt har han tänkt använda kärnvapen.
(eller andra massförstörelsevapen)

Däremot kan dom ju ha grupperat och riktat in vanligt artelleri att jämna staden med så fort Ukraina har gått in

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år