Haha missat den, har du länk?Eller när denne blev avstängd från flashback för droghandel.
Verkar som jag fattade rätt beslut att avstå samvaro i detta fall.
Haha missat den, har du länk?Eller när denne blev avstängd från flashback för droghandel.
Var är det, här?Det räcker ju med att titta på hans gnäll om att köpa MC.
PMHaha missat den, har du länk?
Verkar som jag fattade rätt beslut att avstå samvaro i detta fall.
Kolla tråden och blocket och om enstånkor.Var är det, här?
En ögonvittnessklidring från livet i det då nya Sovjetunionen är Albert Engströms Moskoviter som kom ut 1923. Jag kunde inte ana den misär han beskrev. Rekommenderas !Missväxt och hungersnöd påverkas inte av politiska ideologier. Folk har svikit ihjäl i alla tider, innan vare sig kapitalism eller kommunism var påtänkt.
Misslyckad politik av diktatorn Stalin kan knappast skyllas på kommunismen som ideologi. Kommunism handlar i grund och botten om vem som ska äga produktionsmedlen.
Jag behöver inte enas med den jag diskuterar med. Jag är mer intresserad av att veta andras åsikter än pådyvla mina. I det här fallet är det inte lika humoristiskt som att SR250 är en attraktiv motorcykel...Jag tror också på yttrandefrihet men jag har märkt att de jag inte kan enas om vissa saker med är ingen idé att diskutera alls med.
Här har vi en som försvarar massmord och Gulag, ska man då skita ner sig eller lägga tid på att diskutera hur det blir fred i Ukraina? Lycka till men jag avstår. Kolla hans trådar på Flashback och hela hans jobbiga personlighet blev dessutom uppenbar.
Motorcyklismen är min ism.Tammer, alla ismer oavsett vad man kallar dessa är av ondo.
Svälten i Sovjetunionen var oroväckande ofta skapad ex. det som kallas Holodomor.Missväxt och hungersnöd påverkas inte av politiska ideologier. Folk har svikit ihjäl i alla tider, innan vare sig kapitalism eller kommunism var påtänkt.
Misslyckad politik av diktatorn Stalin kan knappast skyllas på kommunismen som ideologi. Kommunism handlar i grund och botten om vem som ska äga produktionsmedlen.
Jag behöver inte enas med den jag diskuterar med. ...
Håller fullständigt med!Inte jag heller, men jag behöver inte diskutera med alla heller.
Det stämmer nog bra. Kommunismen har hittills fungerat bäst på ritbordet och sämre i verkligheten. Det börjar som ett sätt att störta en förtryckare och förstatliga tillgångarna för att ett svältande folk ska få det bättre. Men det är upplagt för maktfullkomlighet och nepotism. Det kan inte vara helt enkelt för bönder och revolutionärer att skapa en ny, fungerande stat från grunden.Svälten i Sovjetunionen var oroväckande ofta skapad ex. det som kallas Holodomor.
Trofim Lysenkos tid som vägledande för genetik och växtförädling skadade för lång tid allt som rörde jordbruk i Sovjetunionen och var direkt och indirekt orsak till de många och onödiga svältkatastroferna. Se även Lysenkoism.
Han var också orsaken till att Nikita Chrustjevs frisyr lär ha kallats skörden -64 eller något liknande. Lysenko var också en stående och en av de få anledningarna till någon sorts muntrationer under kongresser om växtförädling och genetik.
Det verkar som om ideologin "kommunism" drar till sig folk på ett sätt som bevisar dess orimlighet och att det är ogörligt att följa den fullt ut. Av de sju stegen mot det klasslösa samhället så fastnar de alla i steg 2, Proletariatets diktatur, märkligt nog. När man väl har makten så är det tydligen väldigt svårt att släppa den ifrån sig. Kolla bara på Mao, Lenin, Ho Chi Minh, Pol Pot, Erich Honnecker, Enver Hoxha med flera...
Världen pågående svältkatastrofer just nu är i Afrikanska länder som Somalia, Sydsudan, Etiopien, även Afghanistan har hungersnöd. Ingen av dessa länder förknippas med kommunistisk diktatur. Kuba är visst kommunistiskt, men dem går det rätt bra för.Kolla den rättshaveristiska gnället om p-platsen i sin hyresrätt.
Även besvikelsen när han inte fattar pensionssystemet är classic.
Just nu är annars en av mina favoriter:
"hungersnöd påverkas inte av politiska ideologier"
Kommunistiska, kanske inte, Demokratiska knappast.Världen pågående svältkatastrofer just nu är i Afrikanska länder som Somalia, Sydsudan, Etiopien, även Afghanistan har hungersnöd. Ingen av dessa länder förknippas med kommunistisk diktatur. Kuba är visst kommunistiskt, men dem går det rätt bra för.
Både du o jag lever ju? dödsryttare då?Motorcyklismen är min ism.
Och den mest onda dessutom, SportHojar, då dessa borde förbjudas. Det tycker även många motorcyklister!
Orsakar död, man TjöRiGjÄLSejDireCKT juh...
O i vilka länder huserar wagner gruppen?Världen pågående svältkatastrofer just nu är i Afrikanska länder som Somalia, Sydsudan, Etiopien, även Afghanistan har hungersnöd. Ingen av dessa länder förknippas med kommunistisk diktatur. Kuba är visst kommunistiskt, men dem går det rätt bra för.
Nu var ju mitt svar på ditt inlägg hur det var just i Sovjetunionen (du: "Sovjetunionen var ... Många var fattiga, men alla hade rätt till mat för dagen...") . Inte andra kommunistländer.Missväxt och hungersnöd påverkas inte av politiska ideologier. Folk har svikit ihjäl i alla tider, innan vare sig kapitalism eller kommunism var påtänkt.
Han har rätt mycket genemsamt med woke-rörelsen. Om man går med på hans krav flyttas målstolparna omedelbart. Det bästa man kan göra är väl att ta ifrån honom all kontroll.Börjar det bli dags för en "Vad var det jag sa?", angående Turkiet?
Ja, de attackerar yttrandefriheten från varsitt håll.Han har rätt mycket genemsamt med woke-rörelsen. Om man går med på hans krav flyttas målstolparna omedelbart. Det bästa man kan göra är väl att ta ifrån honom all kontroll.
Jag misstänker att mycket av dens kulden ligger på asocial media och åsiktsbubblorna de placerar dig i, samt att de optimerar för att hålla sina användare arga.Ja, de attackerar yttrandefriheten från varsitt håll.
Endast min åsikt är korrekt, och annat får inte accepteras.
Det är mycket sådant nuförtiden. När jag växte upp så var det bara galna religiösa. Nu verkar det vara woke, nationalister, miljömuppar, ktm-förare, varje tänkbar politisk åskådning, rasister, applenördar, och de religiösa galningarna, ja de har inte försvunnit det heller. - alla verkar var ungefär lika ovilliga att leva i en värld med pluralitet på livsåskådning.
Tror nog att USA har gjort det klart att ingen NATO expansion för Sverige och Finland => inga F16 till Turkiet. Men vägen dit blir ett jävla spel.Han har rätt mycket genemsamt med woke-rörelsen. Om man går med på hans krav flyttas målstolparna omedelbart. Det bästa man kan göra är väl att ta ifrån honom all kontroll.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|