Ska man vara orolig för Ryssland?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det är väl förvisso samma för alla ledare.

Men frågan nu är varför ni matar Tammers andra konto.
Ja, vi diskuterade inte Putin i sig utan ledare med "Warrior spirit" och vad detta nu är. Vilket förvisso Putin ansågs ha, men det kan säkert vara fler som kvalar. Inser nu att vi aldrig fick reda på vad det var, jag tror jag hade rätt men GuW kanske låg närmre sanningen.

Förstår inte alls vad du menar med Tammer, Sir Kurtock är känd för genomtänka och balanserade inlägg med logik som adelsmärke. Och insekter. Och numerologi. Men mest logik.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Ja, precis
Det går absolut att kryptera ett enstaka meddelande mellan två parter så hårt att det blir oknäckbart. (i rimlig tid)

Men i en radiotillämpning i fält med många användare måste man göra lite avkall på hårdheten i krypteringen.

Det är en avvägning.
Ja. Avvägning avseende tidsfaktorn.
Man får inte glömma att den mesta kommunikation på slagfältet är av SÅ kort tidsfaktor så krypteringsavvägande Ja/Nej/enklare krypto etc, inte är relevant.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I natt öste dom på med drönare och robotar mot Kyiv igen, jag har inte hittat någon som sammanställt än, men 02:50 hade boende hört ett tjugotal explosioner.
(vilket det ju både blir av nedkämpade robotar och såna som slipper igenom)

Väst-luftvärn har fungerat bra hittils men förr eller senare slipper det ju igenom något, och på en gladare not, Ukraina skjöt ner en SU-35 över svarta havet.

Det betyder nog att rysarna börjar skjuta från längre avstånd igen, med större chans för Ukraina att plocka ner robotarna, för dom vill nog inte offra fler plan och piloter, för till och med i rysland har piloter ett värde, sin utbildning...

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Det är något med den spelade efterblivenheten som inte är realistisk. Jag gissar det är någon som trollar.
Det kan vara så som du antar, men jag har sett början på ett totalt sammanbrott och förmodligen en fullt utvecklad psykos utspelas på ett forum....
Tråkigt nog så finns det nog inget troll eller sjukdomstest som fungerar.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det är något med den spelade efterblivenheten som inte är realistisk. Jag gissar det är någon som trollar.
Visst kan det vara så, men jag har mött lite sådana här typer i verkligheten.

Faktiskt även ett av "rysstrolen" här på Sporthoj. Fast det var tio år sedan men h*n verkade helt normal då men skriver helt efterblivet nu.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jag skulle vilja poängtera här, för trådens skull, att jag aldrig har träffat dig... :crash :glömdet?
Det är vad du tror, ja.

Någonstans därute finns jag. Kanske är jag den leende mannen på parkbänken, kanske är jag din sambos syster. Kanske är jag din chef. Någonstans smider jag planer på en gruvlig hämnd. Oklart mot vem.

(tror inte du kvalar som "rysstroll", sorry)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De är på väg till Krim... :hihi

View attachment 484459

(It's a meme folks..)
Det hade ju varit en herrejössesfuckyouburnoutomringning av de ryska trupperna för att skära av alla former av stöd.
Jag kan iofs tänka mig att Ryssland inte i sin vildaste fantasi kunde tänka sig att Ukraina skulle göra en manöver in på DERAS mark, och därför inte har brytt sig om att ha befäst marken alls, så Ukraina i princip bara kan traska rakt igenom hela konkrarrongen. Det hade ju varit en perfekt våroffensiv.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
De gör en "Finland"... Tänk Svir-fronten, när tillfälle erbjöds.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det hade ju varit en herrejössesfuckyouburnoutomringning av de ryska trupperna för att skära av alla former av stöd.
Jag kan iofs tänka mig att Ryssland inte i sin vildaste fantasi kunde tänka sig att Ukraina skulle göra en manöver in på DERAS mark, och därför inte har brytt sig om att ha befäst marken alls, så Ukraina i princip bara kan traska rakt igenom hela konkrarrongen. Det hade ju varit en perfekt våroffensiv.

Nej, det är inte lika kul att minera sin egen mark...
Men rysarna har i alla fall sprängt några av sina egna broar, i rysland, för att förhindra att dom tar sig längre.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu när den där ryska utbrytargruppen håller Belgorod.....Borde de inte passa på och hålla en folkomröstning om att de vill tillhöra Ukraina...?
95% av alla röstande skulle säkert vilja gå ur Ryssland.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Nu när den där ryska utbrytargruppen håller Belgorod.....Borde de inte passa på och hålla en folkomröstning om att de vill tillhöra Ukraina...?
Det ryktas att det finns utbränt uran granater i det området, kanske dessa dom vill åt?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Varför skulle man använda utarmat uran i granater?
För att det är tungt och hårt och penetrerar pansar bra?

Eller reagerade du på den felaktiga benämningen "granat" på pilprojektil?

Allt lite större som kommer ut ur änden på ett rör med lite fart brukar benämnas så...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är precis det EU / NATO fruktar.
Först släpper de in Ukraina i EU / NATO. Sedan ansluter Ukraina Ryssland !
Gör Ryssland till en del av Ukraina.
Härligt !

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Lite festligt att rysarna hävdar att dom har flyttat alla kärnvapen från den där lagringsplatsen som ligger alldelens brevid det nu "befriade" området av rysland.

Det kanske bara var ett hål för att skicka pengar till den lokale oligrken, det kanske inte fanns så mycket att flytta?

Med tanke på deras histora med logistik borde vi ha minst en i fyllan krockad missiltransport och en 2 km lång kö någonstans där däcken har trillat av fälgarna

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år