Ska man vara orolig för Ryssland?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag har nu uppnått åldern att jag beskriver 2005 års stereotyper märker jag.
Du vet vilken art jag menar, vad är 2023 års motsvarighet?
I nån chattgrupp till nåt hjärndött online-spel. Huden av samma nyans som tapeten och boende i mammas källare. Har inte ens körkort.

på riktigt oroad över tillväxten på hojåkare. Vart fan tog crosskidsen vägen?!

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag har nu uppnått åldern att jag beskriver 2005 års stereotyper märker jag.
Du vet vilken art jag menar, vad är 2023 års motsvarighet?
Jag tänker hyfsat ny Volvo V60 med R-design, badtunna i trädgården till radhuset, skryter om att de kan slå en bearnaisesås. Någon seglarpikétröja kanske. Har kanske inte klassats som WT fullt än men kolla tillbaka på mitt inlägg om fem år. Jag tror jag kommer få rätt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tänker hyfsat ny Volvo V60 med R-design, badtunna i trädgården till radhuset, skryter om att de kan slå en bearnaisesås. Någon seglarpikétröja kanske. Har kanske inte klassats som WT fullt än men kolla tillbaka på mitt inlägg om fem år. Jag tror jag kommer få rätt.
Också bra ✊???

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, fast var inte de samma som körde Audi och hade samma piketröja 2005? Den muppjäveln har nog inte utvecklats mycket på 20 år.
Pratar i marknadsföringstermer på ett språk han inte riktigt förstår, och är bäst på, ja precis allt?
(Kan egentligen ingenting)

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Ja, fast var inte de samma som körde Audi och hade samma piketröja 2005? Den muppjäveln har nog inte utvecklats mycket på 20 år.
Pratar i marknadsföringstermer på ett språk han inte riktigt förstår, och är bäst på, ja precis allt?
(Kan egentligen ingenting)
Jo du har rätt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Rysk TV visar stolt upp hur Bakhmut ser ut efter att de "befriat" staden....

SVT visar stolt upp samma film.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Folk kanske borde kolla på båda filmerna och jämföra vad som sades och visades upp. Den ena är ju originalet från RIA, medans den andre använder sekvenser ur originalet med annat material och med en helt annan vinkling.
Men sånt spelar ju säkert inge roll för mindre nogräknade. För dem är det "samma" film, med samma innebörd.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Bästa ryska fartyg att bli attackerat.
Spekulationer avseende skadorna sprids. Eller om det är oskadat.
Har ni hört något?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det mumlas om att Lukashenko är på sjukhus igen efter ett nytt möte i Moskva. Någon som vet något mera om detta eller nått mera bekräftat?
Skulle ju bli intressant om han ersattes.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bästa ryska fartyg att bli attackerat.
Spekulationer avseende skadorna sprids. Eller om det är oskadat.
Har ni hört något?

Du menar kamrat Ivan?
Ja, det har attackerats och skadats, men det är ingen som har sett skadorna på nära håll som har läckt än vad jag vet.

Det mumlas om att Lukashenko är på sjukhus igen efter ett nytt möte i Moskva. Någon som vet något mera om detta eller nått mera bekräftat?
Skulle ju bli intressant om han ersattes.

Han var på sjukhus både innan och efter förra moskva besöket också, så han är väl kroniskt sjuk som gubbar i hans ålder ofta är?
Det spekulerades väl i Cancer för honom med.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Du menar kamrat Ivan?
Ja, det har attackerats och skadats, men det är ingen som har sett skadorna på nära håll som har läckt än vad jag vet.

Han var på sjukhus både innan och efter förra moskva besöket också, så han är väl kroniskt sjuk som gubbar i hans ålder ofta är?
Det spekulerades väl i Cancer för honom med.
Det är mer sannolikt att han förgiftats av en dödspatrull utsänd från Ukraina. Det ukrainska nervgiftet Novitjok brukar användas mot meningsmotståndare utomlands.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det ukrainska nervgiftet Novitjok brukar användas mot meningsmotståndare utomlands.
Nu försöker du medvetet ändra sanningen till att passa din egen agenda.
Ryssland mördar sina motståndare med nervgift. Vill du så kan jag visa bevis på det, men då kommer du ändå bara vägra svara eller komma med motpåståenden om vad USA gjort.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Nu försöker du medvetet ändra sanningen till att passa din egen agenda.
Ryssland mördar sina motståndare med nervgift. Vill du så kan jag visa bevis på det, men då kommer du ändå bara vägra svara eller komma med motpåståenden om vad USA gjort.
Förr eller senare hamnar man i en "whatoabout"-diskussion. Detta helt enkelt beroende på att många ryssfientliga debattörer vill placera Ryssland i en egen kategori som inte får jämföras med vad andra länder som USA eller Israel har för sig. För då blir det så besvärligt att motivera varför samma sak är god när den utförs av USA och ond när den utförs av Ryssland. Såna jämförelser vill man förstås inte veta av. Nej, här diskuterar vi bara Ryssland!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förr eller senare hamnar man i en "whatoabout"-diskussion. Detta helt enkelt beroende på att många ryssfientliga debattörer vill placera Ryssland i en egen kategori som inte får jämföras med vad andra länder som USA eller Israel har för sig. För då blir det så besvärligt att motivera varför samma sak är god när den utförs av USA och ond när den utförs av Ryssland. Såna jämförelser vill man förstås inte veta av. Nej, här diskuterar vi bara Ryssland!
DU ser till att det alltid blir en whataboutism diskussion då det är enda utvägen för dig att försöka legitimera Ryssland pågående angrepp och övergrepp på Ukraina.
Det leder ingenstans. Du gillar inte USA, fine. Jag älskar inte det landet heller även om jag tycker att de i dagsläget agerar bättre än Ryssland, men i denna diskussion så har deras övergrepp på 50-80-talen inte så mycket bäring.
Att USA hade black-sites i Europa där flertal människor torterades och försvann under 1900-talet gör inte Rysslands agerande nu legitimt.
Du kommer förstå det en vacker dag.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Folk kanske borde kolla på båda filmerna och jämföra vad som sades och visades upp. Den ena är ju originalet från RIA, medans den andre använder sekvenser ur originalet med annat material och med en helt annan vinkling.
Men sånt spelar ju säkert inge roll för mindre nogräknade. För dem är det "samma" film, med samma innebörd.
Ja visst, fortsätt yra i din foliehatt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja,det är ju liksom Ryssland -tråden, om du läser rubriken.

Jag tror inte att jänkarba använder just novitjok heller, även om de alldeles garanterat har ihjäl människor som inte är önskvärda för deras agenda.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom