Ja de har väl demokrati, något ministerstyre vill vi inte ha, det vet alla som växt upp med Laila Freivalds.Jag bara ler om Erdogans order är, rösta som ni känner för när det gäller Finland först och Koranbrännarlandet Sverige sedan.
Ja de har väl demokrati, något ministerstyre vill vi inte ha, det vet alla som växt upp med Laila Freivalds.Jag bara ler om Erdogans order är, rösta som ni känner för när det gäller Finland först och Koranbrännarlandet Sverige sedan.
Fullt upp med fake news på Twitter? ✌?Har inte följt nyheterna idag.
Man behöver driva berikningsprogram, konstruktion, underhåll och utbyte och hantering av kärnor som är för gamla. Alla steg i hela processen är väldigt tekniskt krävande, och har enorma krav på säkerhet, både av skydd mot intrång och av personal typ.Några hundra miljarder?
Det låter mycket, å andra sidan mycket mindre än ett annat experiment med noll värde så jag vet inte vad jag ska tycka nu.
Man behöver driva berikningsprogram, konstruktion, underhåll och utbyte och hantering av kärnor som är för gamla. Alla steg i hela processen är väldigt tekniskt krävande, och har enorma krav på säkerhet, både av skydd mot intrång och av personal typ.
Det är inte bara att bygga några ICBMer och placera kärnladdningar i dem.
Man kan för långt mindre pengar använda konventionella vapen istället, till och med ICBMer med hög precision om det behövs.
Den enda funktionen skulle vara avskräckande och då behöver vi någon sorts paritet med Ryssland och det har vi helt enkelt inte råd med. Inte ens Ryssland har ju råd med sitt kärnvapenprogram och experter misstänker ju att många av deras kärnvapen inte längre har kritisk massa.
Bygger man sina reaktorer på ett därför lämpligt sätt, kan man ju även få billig el av de uttjänta stridsspetsarna.Vet du ungefär hur många hundra miljarder det är, jag tolkar "några" som 2-4 i detta fall, är det någorlunda rätt?
Hur finansierar Israel sitt kärnvapenprogram förresten, någon som vet?
Vet du ungefär hur många hundra miljarder det är, jag tolkar "några" som 2-4 i detta fall, är det någorlunda rätt?
Medellönen i Israel är 766,000 kronor.Israel finansierar sin säkerhet dels med stort bistånd från ffa USA men också genom att ha ungefär likadant prisläge som Sverige men kanske 40% av genomsnittsinkomsten för svennepäron.
Det behövs ingen kärnvapen paritet med Ryssland.Man behöver driva berikningsprogram, konstruktion, underhåll och utbyte och hantering av kärnor som är för gamla. Alla steg i hela processen är väldigt tekniskt krävande, och har enorma krav på säkerhet, både av skydd mot intrång och av personal typ.
Det är inte bara att bygga några ICBMer och placera kärnladdningar i dem.
Man kan för långt mindre pengar använda konventionella vapen istället, till och med ICBMer med hög precision om det behövs.
Den enda funktionen skulle vara avskräckande och då behöver vi någon sorts paritet med Ryssland och det har vi helt enkelt inte råd med. Inte ens Ryssland har ju råd med sitt kärnvapenprogram och experter misstänker ju att många av deras kärnvapen inte längre har kritisk massa.
På ett bättre sätt kan värdet av ett NATO medlemskap inte illustreras. För den som inte fattat att medlemskapet i NATO och backupen från USA är värdelös.Kränkvärt on Instagram: "Gilla, dela, sprid och låt ALDRIG (!) Socialdemokraterna komma undan med det här! 🫶"
2,095 likes, 367 comments - krankvart on July 11, 2023: "Gilla, dela, sprid och låt ALDRIG (!) Socialdemokraterna komma undan med det här! 🫶".www.instagram.com
Det är faktiskt underhållande.
Nu vet jag att detta har inget med trådens ämne att göra men det är ändå svårt att inte posta.
Bättre än Twitter fake news och påhitt om traktorer i alla fall. ?
Bra artikelSå här ser en finne på NATO: Försvaret kan inte delegeras
Jag undrade när någon skulle plocka upp denna helt tokiga siffra. Inte överraskad att det var du.Vet du ungefär hur många hundra miljarder det är, jag tolkar "några" som 2-4 i detta fall, är det någorlunda rätt?
Parlamentet ska väl rösta om det i oktober nånting så det är väl inte ens 1:1 odds på att det kommer några krav innan dess. Idag tror jag inte han kommer med något nytt krav utan kommer nog mest slå sig för bröstet och förklara hur han fick NATO och EU att krypa till korset.Erdogan håller pressträff vid 16.
Vad är oddsen på nya krav eller vändningar?
Erdogan håller pressträff vid 16.
Vad är oddsen på nya krav eller vändningar?
Parlamentet ska väl rösta om det i oktober nånting så det är väl inte ens 1:1 odds på att det kommer några krav innan dess. Idag tror jag inte han kommer med något nytt krav utan kommer nog mest slå sig för bröstet och förklara hur han fick NATO och EU att krypa till korset.
Låt oss vända på saken. Sverige har kärnvapen.Sverige behöver inte egna kärnvapen, kärnvapen är ett avskräckningsvapen, det räcker med att ha garantier att OM sverige som NATO land anfalls med kärnvapen så skickas kärnvapen från ett annat land mot angriparen.
Vi behöver inte ens ha kärnvapen på vår mark, tvärtom kärnvapen som ska skydda Sverige ska finnas någon annanstans.
Däremot ligger ju Sverige/Norge/Finland bra till för att placera kort och mellandistans vapen, men dom har man på båt/ubåt/flygplan istället.
Dom framtida landbaserade kärnvapnen levereras med hypersoniska missiler med hög bana och då ligger vi nästan för nära tänkt nerslagspunkt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|