Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har turkiska och ungerska parlamenten röstat ja ?
När då ?
Exempel
Det var ett skämt, det här är säkert inte klart, och det spelar ingen roll längre heller.

Nu vet vi att Sverige lätt smular sönder Ryssland om de ens tänker tanken att attackera oss, de går runt i badtofflor och blöja och att vara med i NATO är nu bara en prestigefråga.

Vi har satt oss 100% själva i all skit detta land befinner sig i, världens mest upplysta folk har röstat fram världens mest bästaste tjejgänget till ministrar via världens mest bästaste och jämställdaste riksdag utan hat, hot och våld och nu ser vi resultatet av vår höga bildning (som också bevisas av att vi rensat för socioekonomiska faktorer är på plats 1 i Pisa).

Vi är inte med i NATO för att vi först ville vara egoistiska och inte hjälpa någon annan, när vi förstod att det kanske är bra att kunna få hjälp då vi också avvecklat vårt försvar till förmån för alla vet exakt vad så var det inte läge.

Jag har alltid varit för NATO men för tillfället bryr jag mig inte, Sverige har mycket större problem inrikes än utrikes.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Antagligen för att Finland är mer uppskattat i omvärlden. Än mångkulturella Sverige med Feministisk utrikespolitik där (s) ansökte om NATO medlemskap för att vinna valet 2022.
Vad menar du?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja det var dumt att ge upp kärnvapen då alla vet att ryssen bryter alla avtal
Ingen unikt för ryssar. Ukraina, USA, Storbrittanien och Ryssland skrev under Budapestavtalet.
Dom enda som stått upp för det avtalet är Ukraina som lämnade sina kärnvapen till Ryssland.
När Ryssland bröt avtalet med ockupationen av Krim skulle enligt avtalet USA och Storbrittanien ingripit,
Ukraina kan känna sig blåsta av USA och Storbrittanien :hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi
Om USA, så det är inte första gången
They made us many promises, more than I can remember, but they never kept but one; they promised to take our land, and they took it.
Red Cloud
Och Sverige är inte bättre, gäller Sveriges NATO ansökan den här mandatperioden som
Margareta Andersson's avtal med Amineh Kakabaveh om stöd till kurderna ?

Ja det stod ju inte nått om tidsgräns i avtalet men Maggan hade sin tolkning klar !
Enbart under mandatperioden !

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ingen unikt för ryssar. Ukraina, USA, Storbrittanien och Ryssland skrev under Budapestavtalet.
Dom enda som stått upp för det avtalet är Ukraina som lämnade sina kärnvapen till Ryssland.
När Ryssland bröt avtalet med ockupationen av Krim skulle enligt avtalet USA och Storbrittanien ingripit,
Ukraina kan känna sig blåsta av USA och Storbrittanien :hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi
Om USA, så det är inte första gången
They made us many promises, more than I can remember, but they never kept but one; they promised to take our land, and they took it.
Red Cloud
Och Sverige är inte bättre, gäller Sveriges NATO ansökan den här mandatperioden som
Margareta Andersson's avtal med Amineh Kakabaveh om stöd till kurderna ?

Ja det stod ju inte nått om tidsgräns i avtalet men Maggan hade sin tolkning klar !
Enbart under mandatperioden !
Jag tycker Amina Kakabaveh borde frågas ut likt Jan Eliasson i något mysigt program. Hon och Rasmus Paludan kunde debattera tex, varför inte?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Som sagt var när kommer hädelse tillbaka i svensk lagstiftning !? Mångkulturellt ger grönt ljus !?
1689066161311.png
Malmö 9 Juli 2023
"Vi muslimer känner oss kränkta. Det är därför vi är samlade här idag. Och det här är bara en gnista. Det måste leda till ytterligare reform i svensk lag, ropar en av talarna i mikrofonen."

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Så går det, demokratisk president = Ryssland agerar.
En utmärkt beskrivning av djupet av USA's NATO engagemang när det gäller EU / Ryssland.
Beror helt på vad USA's president tycker.
Precis som Budapestavtalet.
Det är därför jag tror mycket mer på att Europeer i allmännhet och Sverige i synnerhet borde satsa på egna kärnvapen.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En utmärkt beskrivning av djupet av USA's NATO engagemang när det gäller.
Beror helt på vad USA's president tycker.
Precis som Budapestavtalet.
Det är därför jag tror mycket mer på att Europeer i allmämnhet och Sverige i synnerhet borde satsa på egna kärnvapen.
Jag tror att det finns andra bakom kulisserna vars tyckande har större praktisk betydelse än Joes. Tyvärr.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det var ett skämt, det här är säkert inte klart, och det spelar ingen roll längre heller.

Nu vet vi att Sverige lätt smular sönder Ryssland om de ens tänker tanken att attackera oss, de går runt i badtofflor och blöja och att vara med i NATO är nu bara en prestigefråga.

Vi har satt oss 100% själva i all skit detta land befinner sig i, världens mest upplysta folk har röstat fram världens mest bästaste tjejgänget till ministrar via världens mest bästaste och jämställdaste riksdag utan hat, hot och våld och nu ser vi resultatet av vår höga bildning (som också bevisas av att vi rensat för socioekonomiska faktorer är på plats 1 i Pisa).

Vi är inte med i NATO för att vi först ville vara egoistiska och inte hjälpa någon annan, när vi förstod att det kanske är bra att kunna få hjälp då vi också avvecklat vårt försvar till förmån för alla vet exakt vad så var det inte läge.

Jag har alltid varit för NATO men för tillfället bryr jag mig inte, Sverige har mycket större problem inrikes än utrikes.

Mackan, ta din medicin, du är ju tamejfan bittrare än allt annat.

Du har rätt i en del du säger, men ditt konstant bittra gnällande gör att ingen tar dig på allvar i dom frågorna heller.

"vi har satt oss 100% själva i all skit detta land befinner sig i", nja inte riktigt 100%, men väldigt mycket av den beror på "naiva" politiker "som inte såg det komma"
Det har du rätt i, förutom procentsatsen som jag inte tänker diskutera.

Vi är inte med i NATO för att folkviljan inte har funnits att gå med, den kom IOM att politikerna rustade ner försvaret och byxbajsaren i kreml fick frispel. (Sossarna svängde på en månad)
Hade vi havt kvar försvaret på 70-80 tals nivå är jag inte säker på att folkviljan hade funnits nu heller, men nu spelar man med den hand man har, och då blev det så här.

Att Basar-turken satte sig på tvären beror mycket riktigt på att våra politiker i alla tider har tillrättavisat honom för sina brott mot mänskliga rättigheter, vi kunde ha låtit bli att göra det för att inte reta honom, men ska man ge frikort till alla andra länder att göra precis vad dom vill? Ska man inte kritisera Kina för sina folkmord heller? Eller NordKorea?

Visst, I vissa frågor skulle vi ha kunnat vara tysta, och vi skulle kunna kritisera många andra länder hårdare för värre saker, men Kalkonien ville gå med i EU och vara ett Europeiskt land, och då påpekade vi att dom borde bete sig som ett EU land först.

Ja, vi har väldigt allvarliga problem inrikes, det är vårt största bekymmer just nu, men det blir inte bättre av att ständigt pissa på allt Sverige gör och är, det blir bättre av konstruktiva förslag och arbete för att lösa dom problemen.
Och att vara stolt över alla saker som är bra med sitt land.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
O fan, var det verkligen så?
Det finns en exakt skrivelse om att försvara?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mackan, ta din medicin, du är ju tamejfan bittrare än allt annat.

Du har rätt i en del du säger, men ditt konstant bittra gnällande gör att ingen tar dig på allvar i dom frågorna heller.

"vi har satt oss 100% själva i all skit detta land befinner sig i", nja inte riktigt 100%, men väldigt mycket av den beror på "naiva" politiker "som inte såg det komma"
Det har du rätt i, förutom procentsatsen som jag inte tänker diskutera.

Vi är inte med i NATO för att folkviljan inte har funnits att gå med, den kom IOM att politikerna rustade ner försvaret och byxbajsaren i kreml fick frispel. (Sossarna svängde på en månad)
Hade vi havt kvar försvaret på 70-80 tals nivå är jag inte säker på att folkviljan hade funnits nu heller, men nu spelar man med den hand man har, och då blev det så här.

Att Basar-turken satte sig på tvären beror mycket riktigt på att våra politiker i alla tider har tillrättavisat honom för sina brott mot mänskliga rättigheter, vi kunde ha låtit bli att göra det för att inte reta honom, men ska man ge frikort till alla andra länder att göra precis vad dom vill? Ska man inte kritisera Kina för sina folkmord heller? Eller NordKorea?

Visst, I vissa frågor skulle vi ha kunnat vara tysta, och vi skulle kunna kritisera många andra länder hårdare för värre saker, men Kalkonien ville gå med i EU och vara ett Europeiskt land, och då påpekade vi att dom borde bete sig som ett EU land först.

Ja, vi har väldigt allvarliga problem inrikes, det är vårt största bekymmer just nu, men det blir inte bättre av att ständigt pissa på allt Sverige gör och är, det blir bättre av konstruktiva förslag och arbete för att lösa dom problemen.
Och att vara stolt över alla saker som är bra med sitt land.

Det blir svårt att förstå farbror vill när du inleder denna långa svada med en förolämpning, det måste vara något i min charmiga personlighet som gör att du ändå inte kan motstå att skriva alla dessa ord till min ära, samt med en resonerande och argumenterande ansats. ?

Trots din spydiga stil, och storhetsvansinne där du gör dig till talesperson för dina virtuella vänner genom att skriva om dig själv i pluralis, så kan jag konstatera att du verkar tycka precis som mig i mitt inlägg. ??

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det blir svårt att förstå farbror vill när du inleder denna långa svada med en förolämpning, det måste vara något i min charmiga personlighet som gör att du ändå inte kan motstå att skriva alla dessa ord till min ära, samt med en resonerande och argumenterande ansats. ?

Trots din spydiga stil, och storhetsvansinne där du gör dig till talesperson för dina virtuella vänner genom att skriva om dig själv i pluralis, så kan jag konstatera att du verkar tycka precis som mig i mitt inlägg. ??

Nej, jag tycker som dig i dom frågor du har rätt i, men din överpessimistiska stil som du har lagt dig till med på senare tid gör det nästan omöjligt att vaska guldkornen ur smörjan du häver ur dig.

Då är det lättare att bara avfärda allt du skriver som en jävla smörja

Något har hänt, för några år sedan var du vass och saklig i din kritik av saker, nu är du bara pessimistisk och förlöjligande.

Du behöver inte svara, men du kan ju reflektera över varför du har ändrats

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Finland var inte ett lika bra kort att deala med.

Din tur att svara.
Vad har hänt i Sverige gällande PKK, storpolitik mellan osmanska riket, förlängningen av brittiska imperiet, Tsar Ryssland och Konungariket Sverige sedan 16-tiden för att Erdogan helt skulle byta åsikt?
Erdogan blev visst påmind om när min släkting lille Pär var nere o krossade skallar i parti o minut på den osmanska hären utlånad av V-gurra. Hörde att dom berättat att våran släkt skulle ned o semestra i Turkiet..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, jag tycker som dig i dom frågor du har rätt i, men din överpessimistiska stil som du har lagt dig till med på senare tid gör det nästan omöjligt att vaska guldkornen ur smörjan du häver ur dig.

Då är det lättare att bara avfärda allt du skriver som en jävla smörja

Något har hänt, för några år sedan var du vass och saklig i din kritik av saker, nu är du bara pessimistisk och förlöjligande.

Du behöver inte svara, men du kan ju reflektera över varför du har ändrats
Det här är ditt andra inlägg om mig som du ber mig att inte besvara, kan inte ta det på annat sätt än att du blivit en kärring, om jag nu blivit en grinig gubbe.

Jag har väl gett upp hoppet om Sverige, jag förstår att det kanske känns konstigt om man bor där du bor, men där jag bor så är sakernas tillstånd helt tappade. Det finns ingen lösning i sikte och den kommer inte heller, där av blir mina betraktelser säkerligen mörkare. Nu har vi SD och M i regering-ish, det var sista hoppet för demokratin i Sverige, ändå händer inget signifikant.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det här är ditt andra inlägg om mig som du ber mig att inte besvara, kan inte ta det på annat sätt än att du blivit en kärring, om jag nu blivit en grinig gubbe.

Jag har väl gett upp hoppet om Sverige, jag förstår att det kanske känns konstigt om man bor där du bor, men där jag bor så är sakernas tillstånd helt tappade. Det finns ingen lösning i sikte och den kommer inte heller, där av blir mina betraktelser säkerligen mörkare. Nu har vi SD och M i regering-ish, det var sista hoppet för demokratin i Sverige, ändå händer inget signifikant.

Vem har sagt att du har blivit en gubbe?
Grinig är det ingen tvekan om att du har blivit.

Näe, allt skulle ju bli bra med SD i regeringen enligt många, men dom var inte universalfixen som dom utgav sig för att vara.
Vissa saker har gått åt rätt håll med M och SD vid rodret, och så jävla lång tid har dom ju inte haft på sig, jag tycker att man ger dom minst en mandatperiod innan man dömer ut dom, helst två, för dom har mycket att städa upp.

Och att stockholm, göteborg och malmö är förlorade håller jag inte med om, dom är bara sämre än övriga landet, men det har dom alltid varit.
Storstadsproblem dras till stora städer, helt enkelt.

Vi kommer aldrig att komma tillbaka till något idylliskt 70-tals Sverige med äppelkorgar vid gatan där man fick ta äpplen om man ville, men vi kanske kan komma bort från portsprängningar och gängskjutningar, andra länder har inte dom problemen i sina stora städer,, så det är ingen naturlag.

En bra början är att erkänna att problemen finns, och det har ju våra politiker så smått börjat göra

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom