Ja nu är vi med i NATO! ?Så då var det Nato då. ?
Om inte Orban vill ha någon bil, en grill eller något annat viktigt för Nato.
Ja nu är vi med i NATO! ?Så då var det Nato då. ?
Om inte Orban vill ha någon bil, en grill eller något annat viktigt för Nato.
Hade mindre ursäkter att dra ur fezen avseende Finland.Varför är Finland redan medlem i NATO?
Kanske, men han hade ju helt rätt i att Finland inte huserat halva PKK samt att koranbränning inte är tillåtet i Finland, var på Turkiets skäl objektivt är helt sakliga och korrekta, men vi kan vår nationella vana trogen låtsas som att det är vi som är bäst även när vi är sämst. Kulturbärare behöver vi många av! ??Hade mindre ursäkter att dra ur fezen avseende Finland.
Han är inte en usel politiker. Det är få som lyckats (så bra) att dansa på knivseggen mellan öst och väst som honom..
Håller med.Hade mindre ursäkter att dra ur fezen avseende Finland.
Han är inte en usel politiker. Det är få som lyckats (så bra) att dansa på knivseggen mellan öst och väst som honom..
Finland var inte ett lika bra kort att deala med.Varför är Finland redan medlem i NATO?
Brittiska imperiet satte väl ned foten, ingen aning, många i tråden låtsas ju att de sitter på viktig och riktig information, fråga dem.Finland var inte ett lika bra kort att deala med.
Din tur att svara.
Vad har hänt i Sverige gällande PKK, storpolitik mellan osmanska riket, förlängningen av brittiska imperiet, Tsar Ryssland och Konungariket Sverige sedan 16-tiden för att Erdogan helt skulle byta åsikt?
Jag hade nog hoppats på ett lite bättre svar men har du inget så har du inget.Brittiska imperiet satte väl ned foten, ingen aning, många i tråden låtsas ju att de sitter på viktig och riktig information, fråga dem.
Jag är ledsen att göra dig besviken förstås, men om du trodde att jag eller någon annan på forumet vet ett skit så är det nog bra att du tuggar i dig världsläget nu ändå.Jag hade nog hoppats på ett lite bättre svar men har du inget så har du inget.
Antagligen för att Finland är mer uppskattat i omvärlden. Än mångkulturella Sverige med Feministisk utrikespolitik där (s) ansökte om NATO medlemskap för att vinna valet 2022.Varför är Finland redan medlem i NATO?
Tja, ingen vet väl allt om allting även om vissa ibland kan verka utge sig för att kunna det.Jag är ledsen att göra dig besviken förstås, men om du trodde att jag eller någon annan på forumet vet ett skit så är det nog bra att du tuggar i dig världsläget nu ändå.
Har turkiska och ungerska parlamenten röstat ja ?Ja nu är vi med i NATO! ?
Vi behöver Turkiet närmre eu. Inte minst för att hålla reda på sin sida gränsenHåller med.
Riktigt smart att dra upp EU-kortet.
Personligen ser jag gärna att Turkiet närmar sig EU igen snarare än går vidare på sin auktoritära väg.
Tyvärr tror jag inte det kommer hända...
Iaf närmre än igår. Så får man se det och erdogans parlament gör mest ofta som sultanen säger?
Ja det var dumt att ge upp kärnvapen då alla vet att ryssen bryter alla avtalEn lösning hade varit att låta Ukraina behålla sina kärnvapen. Då hade Ryssland inte invaderat Ukraina. (Inget kärnvapen land har startat krig med ett annat kärnvapenland.)
Exakt så, litar noll på mr EDet är inte över ännu.
Turkiet har inte skrivit på något ännu och Erdogan har flertal gånger backat på saker han sagt innan. Det kan nog komma några skarpa svängar till innan det är i hamn.
Räcker ju med en koranbränning för att turkiska parlamentet säger nej.
Sen är det ju uppenbart varför man kablade ut att man kommit överens om saker så som man gjorde.
Att man gör detta är ingen slump. För om nu Turkiet skulle bryta mot detta, så bryter de ett löfte de gett NATO och USA.
Då visar man definitivt att man är en partner man inte kan lita på. Det skall liksom kosta att backa på ingångna avtal.
View attachment 486640
View attachment 486639
Sen skall man inte glömma att om detta faktiskt går som det är tänkt så är det ett slag mot Putin och det toppmötet som är tänkt att hållas i Turkiet om någon vecka.
Turkiet kan mycket väl "strula till saker" precis innan bara för att få Putin på bra humör och få till ett besök av honom.
Du menar att svenska politiker aldrig gjort något dumt????Men Sverige var bland dom länder som stödde och arbetade för medlemskap för patrasket.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|