L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Det där grejar deras gamla ordförande Stefan.Dags för IF Metall att gå in och styra upp det hela nu.
Det där grejar deras gamla ordförande Stefan.Dags för IF Metall att gå in och styra upp det hela nu.
Nä, det är Rysslands fel lika mycket som det är våldtäcktmannens fel att han våldtar, som det är hustrumördarens fel att han mördar sin hustru.USA/Nato, som mer eller mindre provocerat fram det här kriget
Fast kriget vanns av ryssarna efter 72 timmar. Sen startade de en långsam taktisk reträtt som de framgångsrikt kört med enda tills idag.
Tveksamt om den vi har nu är bättre, Juholt är vad som behövs nu.Det där grejar deras gamla ordförande Stefan.
Ska lyssna på det där men trots att jag älskar Finland på många sätt så har jag ganska svårt för deras nuvarande President. Med finska mått mätt är han cuck tycker jag.Niinistö: Finland pressas allt mer av Ryssland
Ryssland utsätter Finland för allt mer press på olika sätt, säger Finlands president Sauli Niinistö i Sommar i P1. Som exempel tar han bland annat att det finländska konsulatet i Sankt Petersburg tvingas stängas i höst och att den ryske försvarsministern Sergej Sjojgu har höjt tonläget mot Finland.omni.se
För att minska västvärldens påverkan av Ryssland vill man sluta lära ut utländska språk, främst engelskan och ta även ta bort skyltning för turister.
Putins nya språkkrav: Rensar bort engelskan
Vladimir Putin gör fler åtgärder för att inskränka västvärldens påverkan på Ryssland. Nu finns flera förslag på att stoppa utländska språk – främst engelskan. Man vill bland annat förbjuda skolor att undervisa engelska, rapporterar ”Ekot”.www.expressen.se
Kom igen då - Världskrig!Finska regeringen skär ner bistånd till länder som stöder Ryssland i kriget. Lär tyvärr inte hända här.
Regeringen vill inte stödja u-länder som står på Rysslands sida i Ukrainakriget – nu skärs det i utvecklingsarbetet (Från 2023)
Oklart exakt vilka länder som inte längre beviljas stöd.svenska.yle.fi
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |