Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fast man kan ju undra vilka som satt på det andra identiska planet som ägs av Wagner som landade på Ostafyevo flygplatsen nära Moskva strax efter att det ena sköts ned....

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
BMW har släppt en till elhoj CE 02
Är inte riktigt säker på att grafiken är så där....genomtänkt.....
För Z används ju kanske i lite olämpliga sammanhang just nu.
View attachment 488460
View attachment 488461
Visas med hjälm i Vitt Rött och Blått tillfällighet ?
De vill minst av allt ha ett utvidgat krig. Vilket skulle innebära att Afrikas befolkning svälter ihjäl och Sydamerikas blir utfattigare än utfattigast pga att transporter ökar mångdubbelt i pris. Därför är också Kina väldigt försiktiga.

De enda som faktiskt KAN försörja sig OCH utvecklas på inre marknader är EU och USA (räknar in övriga där som Japan, Kanada, Sydkorea, Australien).
Kan du inte plussa på Ryssland och Ukraina till de självförsörjande ?
Eller ?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
För att vara jobbig, men varför postade du då inte det innan Kratoz?
Inte för att vara jobbig men jag tycker inte det är min skyldighet att posta varenda nyhet om/från Ryssland. Dessutom, vad skulle GuW säga om jag tog hans roll? Skulle bitchgråta och hålla på och trolla i en vecka, som vi sett honom göra till och från i Q2-Q3.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fast man kan ju undra vilka som satt på det andra identiska planet som ägs av Wagner som landade på Ostafyevo flygplatsen nära Moskva strax efter att det ena sköts ned....
Vad skulle denna tråd vara utan alla dessa konspirationsteorier? Nothing.

Tack för att du upprätthåller standarden.

Nu undrar jag bara, var det en badtoffla som fick planet att störta?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Vad skulle denna tråd vara utan alla dessa konspirationsteorier? Nothing.
Ja just det, lite konspirationsteorier behövs för att liva upp.

Surras att bara 8 kroppar hittades trots att det skulle vara 10 på planet, det betyder såklart att något av följande har hänt

1) Pigge var redan död och kraschen var för att dölja detta (hade det inte varit smartare att ha med kroppen?)
2) Pigge har själv iscensatt allt och
2a) gömmer sig nu i Dubai
2b) förbereder en invasion av Polen/Litauen/NATO (dvs lierad med Putin)
2c) förbereder en ny march mot Moskva
3) Pigge överlevde mirakulöst olyckan och är nu ute efter gruvlig hämnd commando style
4) Ryssarna som hittade vraket var inte helt nyktra
5) Man ska inte tro allt man hör på internet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja just det, lite konspirationsteorier behövs för att liva upp.

5) Man ska inte tro allt man hör på internet.

Man ska absolut inte tro allt man hör på Internet, men stora trovärdiga internationella media har gått ut med att både Prigge och Utkin är identifierade, viket man hoppas att dom har täckning för.

Åtminstone Utkins Nazist-tatueringar borde ju gå att identifiera om man lyckas dra undan liket från branden.

Men sen tycker jag att det är lite konstigt att man går ut med en så kraftull identifiering direkt, det tyder på att man vill få ut informationen om att dom är döda.

Slutsatsen är att Kreml vill att omvärlden ska veta att dom är döda, sen om dom är det visar sig väl så småningom

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vad vore den här tråden utan trollen som hävdar att allt är konspirationer? Bra mycket bättre... ?

"Grey Zone reports that a second business jet owned by Prigozhin landed safely in the Moscow region."

"Soon after the plane crashed, a second private jet linked to Prigozhin which also appeared to be heading to St. Petersburg, Prigozhin's home base, turned back to Moscow, flight tracking data showed, and later landed."

Sen kan man ju notera att USA sa åt sina medborgare att skyndsamt lämna Belarus för 2 dagar sen. Hade de snappat upp att något var på väg att hända?
Wagner basen i Belarus verkar ju även ha kommunikationsproblem sen igår kväll. Varken telefon eller internet fungerar där. Konstigt hur saker och ting sker samtidigt.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Haha, jag trodde trollen var de som spred konspirationsteorier, men i denna tråd är det tvärtom, det är en av dens högsta kvaliteter också. ?

Den stora frågan är kanske, vems liv påverkas av vare sig det är det ena eller andra, med andra ord: varför bryr sig?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Visas med hjälm i Vitt Rött och Blått tillfällighet ?

Kan du inte plussa på Ryssland och Ukraina till de självförsörjande ?
Eller ?

Självförsörjande på vad? Enstaka naturresurser men jag talar om hela samhället, industriell utveckling osv.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det ryktas att Wagner-gruppen själva ser det som mord (nähä!?!) och vill hämnas.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det ryktas att Wagner-gruppen själva ser det som mord (nähä!?!) och vill hämnas.
Prigozhin var väl rätt omtyckt av både sina män och folk i allmänhet i Ryssland, att döma av folks reaktion när han gjorde en road trip mot Moskva. Hade varit intressant om Wagner-gruppen lyckas hitta en ny ledare och en ny strateg, och inte bara utplånas, och sedan kan vara fokuspunkt för nån sorts martyrrörelse över sin forne ledare.
Å andra sidan tror jag världen skulle vara en bättre plats utan Wagner.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år