Ska man vara orolig för Ryssland?

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Ska lyssna på det där men trots att jag älskar Finland på många sätt så har jag ganska svårt för deras nuvarande President. Med finska mått mätt är han cuck tycker jag.
Vad grundar du det på? Tycker snarare att han är ovanligt jordnära,kunnig och välinformerad för att vara en president. Här i Finland så är de flesta väldigt nöjda med Sauli. Han skulle garanterat bli vald en gång till om det skulle vara möjligt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad grundar du det på? Tycker snarare att han är ovanligt jordnära,kunnig och välinformerad för att vara en president. Här i Finland så är de flesta väldigt nöjda med Sauli. Han skulle garanterat bli vald en gång till om det skulle vara möjligt.
Jag tycker han är för statsmannamässig och saklig för att vara finsk president, hade hellre sett en mer tänk "crocs och Oakley" finne än en "morfar på gården bredvid".

Skämt åsido har jag svårt för personer i pensionsålder som skaffar barn, vare sig det är Kenta som hämtar någon fattig tjej i Pattaya eller Sauli som gifter sig med en poet. Do your dirty shit men gör det som en fransman. Vidare tyckte jag han var löjlig när han uppträdde med Donald Trump, sänkte sig till nästan samma nivå, och efter att ha lyssnat på hans sommarprat så slits jag mellan känslan av att han är statsmannamässig och klok kontra att han framhäver sig själv och berättar alldeles för mycket och för tidigt, men jag har ändå en bättre bild av honom än innan sommarpratet.. Har han förresten inte lite Reinfeldt -komplex och käftar onödigt mycket med/om sannfinländarna? Började veva om etnonationalism i somras? Opassande, han borde väl inte lägga sig i det parlamentariska läget eller skall presidenten göra det? Jag trodde han skall agera för alla finländare nu och inte de han råkar gilla.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Well, tredagarskriget är inne på dag femhundranånting.
USA kallar hem all personal och råder alla medborgare att lämna Belarus.
Kim Tjok Is hotar Sydkorea (inget nytt IOFS)
Kina har på något sätt förlorat en atomubåt utanför Taiwan...

Det var allt för Måndag tror jag....

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Well, tredagarskriget är inne på dag femhundranånting.
USA kallar hem all personal och råder alla medborgare att lämna Belarus.
Kim Tjok Is hotar Sydkorea (inget nytt IOFS)
Kina har på något sätt förlorat en atomubåt utanför Taiwan...

Det var allt för Måndag tror jag....
Kom igen då! VÄRLDSKRIG!

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Tror det bli extremt svårt att locka med Afrika och Sydamerika den här gången. Båda skulle nog bara plocka fram popcorn och heja på.

De vill minst av allt ha ett utvidgat krig. Vilket skulle innebära att Afrikas befolkning svälter ihjäl och Sydamerikas blir utfattigare än utfattigast pga att transporter ökar mångdubbelt i pris. Därför är också Kina väldigt försiktiga.

De enda som faktiskt KAN försörja sig OCH utvecklas på inre marknader är EU och USA (räknar in övriga där som Japan, Kanada, Sydkorea, Australien).

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det ryktas i diverse kanaler att Prigozhin omkommit i en flygolycka.

Från ett fönster?

En av puttes helikoptrar "navigerade fel" och landade i Ukraina, som av en slump så befann sig pilotens familj på semester just i Ukraina, just då....

Övrig personal på helikotern togs om hand.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Är det samma incident är det ett flygplan och det är flera höjdare med inom Wagner.
Läser för fullt på olika kanaler nu...återkommer

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Skulle inte bli allt för förvånad om Prigozhin skulle fejkat sin död.
Han om någon skulle ju tjäna på det liksom.
Men sen har han ju ett pris på sitt huvud och de som satt det brukar kunna få som de vill när det gäller lönnmord.

On other notes....
Ukr_10.jpg

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Finns video på kraschen. Både då det brakar i backen från högre höjd, en vinge ser ut att fattas och den ramlar ned så snyggt så...sedan en video på branden med minst en kropp med mosat huvud och kroppen ser ut att ta slut efter midjan. En intervju får därmed skjutas upp i framtiden ser det ut som.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år