Vad grundar du det på? Tycker snarare att han är ovanligt jordnära,kunnig och välinformerad för att vara en president. Här i Finland så är de flesta väldigt nöjda med Sauli. Han skulle garanterat bli vald en gång till om det skulle vara möjligt.
Jag tycker han är för statsmannamässig och saklig för att vara finsk president, hade hellre sett en mer tänk "crocs och Oakley" finne än en "morfar på gården bredvid".
Skämt åsido har jag svårt för personer i pensionsålder som skaffar barn, vare sig det är Kenta som hämtar någon fattig tjej i Pattaya eller Sauli som gifter sig med en poet. Do your dirty shit men gör det som en fransman. Vidare tyckte jag han var löjlig när han uppträdde med Donald Trump, sänkte sig till nästan samma nivå, och efter att ha lyssnat på hans sommarprat så slits jag mellan känslan av att han är statsmannamässig och klok kontra att han framhäver sig själv och berättar alldeles för mycket och för tidigt, men jag har ändå en bättre bild av honom än innan sommarpratet.. Har han förresten inte lite Reinfeldt -komplex och käftar onödigt mycket med/om sannfinländarna? Började veva om etnonationalism i somras? Opassande, han borde väl inte lägga sig i det parlamentariska läget eller skall presidenten göra det? Jag trodde han skall agera för alla finländare nu och inte de han råkar gilla.