"Enligt uppgifter till Aftonbladet har det, som ett led i rustningen, gått ut uppmaningar i regioner om att börja fulltanka alla polisbilar och andra tjänstefordon med drivmedel.
Som anledning har det uppgetts att det är en del av att ”minska sårbarheten”. Beslutet är taget med omedelbar verkan och gäller tills vidare"
Jag ser förvisso inte en brist på drivmedel närmaste tiden. Snarare stigande priser.
En bränslekris kan uppstå väldigt fort, en ransomwareattack mot Statoils datasystem får alla att tanka på andra mackar och dom får slut på grund av ökat tryck.
En ransomwareattack mot bränsledepåerna, en brand i en oljedepå/raff anläggning osv.
Det behövs ingen stor störning för att "just in time" samhället ska rasa ihop som ett korthus.
Jag minns häromåret då Internet låg nere på någon fjällort så att ingen kunde tanka och ta sig hem, inte ens dom som hade kontanter, för det var något datasystem som behövde internetanslutning för att pumparna skulle fungera.
Det är många system som ska fungera för att få en liter bränsle ur kranarna på macken.
Men visst, jag hamstrar inte bensin, än... (jag har förvisso en reservdunk tankad redan)