SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Den attityden borde finnas bland fler världsledare!I all välmening tror jag vi skall låta den här personen vara ifred. ❤
Den attityden borde finnas bland fler världsledare!I all välmening tror jag vi skall låta den här personen vara ifred. ❤
Ytterst osannolikt. Nato kan inte tillåta Ryssland att vinna, för då skulle Ukraina för all framtid var förlorat som medlem i Nato. Då skulle hela planen med Natos utvidgning i öst spricka.Bry dig inte om vad medhårsmedia säger. Sverige liksom EU:s medlemsländer har sällat sig till förloraren Ukraina…
Som jag ser det och den information jag har tillgång till kommer Ryssland att vinna, och det inte senare än Mars 2024 men troligen redan i Januari…
*host* Finland är numera med i NATO.... De är en större vinst för NATO än Ukraina någonsin skulle kunna ha varit.Då skulle hela planen med Natos utvidgning i öst spricka.
Han vill väl att Väst ska hjälpa homom släpa Ukraina till förhandlinsgbordet så att han kan få behålla de erövrade bitarna land. Antagligen mest bara för att ta tempen på hur Väst känner för att fortsätta bistå med vapen till Ukraina, för han kan ju ändå enhanda avbryta kriget genoma tt packa ihop och åka hem.ska man tro om detta
MSN
www.msn.com
Han vill väl att Väst ska hjälpa homom släpa Ukraina till förhandlinsgbordet så att han kan få behålla de erövrade bitarna land. Antagligen mest bara för att ta tempen på hur Väst känner för att fortsätta bistå med vapen till Ukraina, för han kan ju ändå enhanda avbryta kriget genoma tt packa ihop och åka hem.
Finland och Sverige har sedan länge samarbetat med Nato och varit blivande medlemmar, de kunde inte Ryssland göra något åt. Ukraina däremot har varit en gammal anförvant till Ryssland, har en stor rysk befolkning och ryska som språk. Ukraina har stor betydelse för Ryssland inflytande i Svarta Havet.*host* Finland är numera med i NATO.... De är en större vinst för NATO än Ukraina någonsin skulle kunna ha varit.
De kunde startat ett krig och invaderat landet. Som de gjorde med Ukraina.Finland och Sverige har sedan länge samarbetat med Nato och varit blivande medlemmar, de kunde inte Ryssland göra något åt.
Och Finland har inte det för Östersjön då eller...?Ukraina har stor betydelse för Ryssland inflytande i Svarta Havet.
Räknar du in de du även kallar de ryska delarna nu?Ukraina är dubbelt så stort till ytan som Finland och har åtta gånger så stor befolkning. Stor skillnad.
De kunde startat ett krig och invaderat landet. Som de gjorde med Ukraina.
Fast de har ju försökt det där redan och närmare 170 000 ryssar ligger ju fortfarande kvar vid gränsen efter det försöket.
Och Finland har inte det för Östersjön då eller...?
Östersjön är ju numera en insjö för NATO.
Räknar du in de du även kallar de ryska delarna nu?
View attachment 492307
https://en.wikipedia.org/wiki/Finland 338,145[5] km2De kunde startat ett krig och invaderat landet. Som de gjorde med Ukraina.
Fast de har ju försökt det där redan och närmare 170 000 ryssar ligger ju fortfarande kvar vid gränsen efter det försöket.
Och Finland har inte det för Östersjön då eller...?
Östersjön är ju numera en insjö för NATO.
Räknar du in de du även kallar de ryska delarna nu?
View attachment 492307
Han är ju den som tjänar mest på en vapenvila just nu, Ukraina har ju börjat marschera mot Krim i söder, där han inte har kilometervis med försvarsverk och mineringar, det vore juy smidigt om han kunde hindra Ukraina från att slå mynt av sitt övertag och ge sig själv tid att bygga försvarsverk där med.Och som första steg vill han väl införa en vapenvila som han själv kommer bryta snabbare än en ryss tömmer en Stolichnaya.
Tolk tack!Dom flesta vet vem Mr President Putin är.. men hur många vet VAD han är.? Jag vet att att han är ingen dununge likt Ukrainas President Selleri och USA President Biten..
Warrior spirit… vet du vad det menas och betyder..?Tolk tack!
Ser inget poetisk i det hitler gjorde! Inte heller i det du fabricerar…Han lär ska gömma sig i sin bunker just nu, och försöler inte ens dölja det längre, utan kör sina videouttalanden därifrån.
Någon ryzz stal ju pistolen som Hitler använde i sin bunker, så han kanske har den i sin ägo och kan köra en poetisk repris.
Nej, det blir det inte.Jag funderar just nu på om det kommer bli krig mellan Kina ?? och USA ?? före ?…
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|