Ska man vara orolig för Ryssland?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det bästa hade varit om dåvarande oppositionen inte genomfört en statskupp, tagit modersmålet från 30 % av Ukrainas befolkning och det bästa hade varit om inte Porochenko startat ett inbördeskrig mot Donbass enbart för att dom på diplomatisk väg ansökte om autonom status. Det bästa hade varit om Ukraina uppfyllt Minsk-fördragen som man skrev på….

Ska vi upprepa att det är Ryssland som startat inbördeskriget igen, eller kommer du ignorera det den här gången med?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Ska vi upprepa att det är Ryssland som startat inbördeskriget igen, eller kommer du ignorera det den här gången med?

Porochenko skickade Azov etc till Donbass 2014. Donbass har inte anfallit någon. Donbass har inte rört sig ur fläcken. Punkt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Så du hävdar att Donbass lämnat sitt eget område och gått till anfall? När har det hänt? Källa?
Nu argumenterar du i nattmössan igen. Det hävdar jag inte, jag hävdar att det är Ryssland som orsakat problemen i Donbass, och du svarar med att Ukraina skickade in Azov för att stävja oroligheterna där.
Ditt svar var ju mer eller mindre helt irrelevant svar på vad jag sade. Så därför, du ignorerar helt Rysslands agerande i Donbass. :tummenupp

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Nu argumenterar du i nattmössan igen. Det hävdar jag inte, jag hävdar att det är Ryssland som orsakat problemen i Donbass, och du svarar med att Ukraina skickade in Azov för att stävja oroligheterna där.
Ditt svar var ju mer eller mindre helt irrelevant svar på vad jag sade. Så därför, du ignorerar helt Rysslands agerande i Donbass. :tummenupp

Källa på ditt påstående, tack. Det var inga oroligheter i Donbass. Det är en ren lögn. Donbass ansökte på diplomatisk väg om autonom status. Porochenkos svar på det var att skicka dit Azov etc. Ansökan behandlades aldrig ens…..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Källa på ditt påstående, tack. Det var inga oroligheter i Donbass. Det är en ren lögn. Donbass ansökte på diplomatisk väg om autonom status. Porochenkos svar på det var att skicka dit Azov etc. Ansökan behandlades aldrig ens…..
Du verkar inte veta vad som hände i Donbass? Separatister tog till vapen och anföll regeringsbyggnader varpå Ukraina svarade med militära medel. Kan vi komma överens om att det hände till att börja med innan jag slösar tid på att länka källor som du sedan påstår är västpropaganda och lögner?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Uppmana till att döda 5.000 pers om dagen? Bra nivå på det?
emoji848.png
emoji849.png
Va, kan soldater dödas i krig!? Det här är upprörande, vet Svenska Freds om det?

De flesta länder undviker att få sina soldater dödade genom att inte skicka in dem i främmande länder. En ganska smart taktik som Ryssland kanske skulle testa.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Va, kan soldater dödas i krig!? Det här är upprörande, vet Svenska Freds om det?

De flesta länder undviker att få sina soldater dödade genom att inte skicka in dem i främmande länder. En ganska smart taktik som Ryssland kanske skulle testa.

USA vinner den tävlingen med hästlängder före precis alla andra länder på jordklotet.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Du verkar inte veta vad som hände i Donbass? Separatister tog till vapen och anföll regeringsbyggnader varpå Ukraina svarade med militära medel. Kan vi komma överens om att det hände till att börja med innan jag slösar tid på att länka källor som du sedan påstår är västpropaganda och lögner?

Källa? Porochenko förutom all annan skit han gjorde drog in pensioner etc för dom rysktalande i Donbass. Sen skickade han dit Azov, Högra Sektorn, Aidur etc. 15.000 döda civila under 8 år.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
USA vinner den tävlingen med hästlängder före precis alla andra länder på jordklotet.
Ja och USA verkar numera ha en förmåga att skydda sina soldater, vilket Ryssland verkar sakna. Men i Vietnam strök i runda slängar 50000 amerikanska soldater med vilket än idag är ett nationellt trauma. För ett nästan lika meningslöst krig. Skulle USA idag få förlustsiffror som var en bråkdel av Rysslands så skulle de dra sig ur direkt, för till skillnad från Ryssland så bryr de sig både om sina soldater och hemmaopinionen.

Kontentan är, skickar man soldater till främmande länder så kan de dö, det är till och med målet för det landet man är i krig med och indirekt de som stöder det landet, i detta fall i princip hela den fria världen. Gillar man inte det så håller man dem hemma, inget att gråta ut över på ett internetforum.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag har ingenting att säga egentligen, men tänkte hänga lite här... bara för att balansera upp det hela lite.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Jag har motbevisat dig på den punkten tidigare i tråden.
Så det du påstår är inte sant.

Tänkte fråga om du skulle repetera alla länkar som du brukar, men du hann visst före.

När ”motbevisade” du mig?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Källa? Porochenko förutom all annan skit han gjorde drog in pensioner etc för dom rysktalande i Donbass. Sen skickade han dit Azov, Högra Sektorn, Aidur etc. 15.000 döda civila under 8 år.

Ah, inte det. Då tycker jag inte det är värt att lägga mer tid på att prata om det med dig. Jag frågade om vi kunde komma överens om att separatister tog till vapen och anföll myndighetsbyggnader, vilket är ett dokumenterat fakta, och du drar upp massa annat skit istället.
Så, tack för mig. Det är inte värt det.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...