Ska vi upprepa att det är Ryssland som startat inbördeskriget igen, eller kommer du ignorera det den här gången med?Det bästa hade varit om dåvarande oppositionen inte genomfört en statskupp, tagit modersmålet från 30 % av Ukrainas befolkning och det bästa hade varit om inte Porochenko startat ett inbördeskrig mot Donbass enbart för att dom på diplomatisk väg ansökte om autonom status. Det bästa hade varit om Ukraina uppfyllt Minsk-fördragen som man skrev på….
Ska vi upprepa att det är Ryssland som startat inbördeskriget igen, eller kommer du ignorera det den här gången med?
Så du ignorerar det den här gången med.Porochenko skickade Azov etc till Donbass 2014. Donbass har inte anfallit någon. Donbass har inte rört sig ur fläcken. Punkt.
Nu argumenterar du i nattmössan igen. Det hävdar jag inte, jag hävdar att det är Ryssland som orsakat problemen i Donbass, och du svarar med att Ukraina skickade in Azov för att stävja oroligheterna där.Så du hävdar att Donbass lämnat sitt eget område och gått till anfall? När har det hänt? Källa?
Nu argumenterar du i nattmössan igen. Det hävdar jag inte, jag hävdar att det är Ryssland som orsakat problemen i Donbass, och du svarar med att Ukraina skickade in Azov för att stävja oroligheterna där.
Ditt svar var ju mer eller mindre helt irrelevant svar på vad jag sade. Så därför, du ignorerar helt Rysslands agerande i Donbass.
Du verkar inte veta vad som hände i Donbass? Separatister tog till vapen och anföll regeringsbyggnader varpå Ukraina svarade med militära medel. Kan vi komma överens om att det hände till att börja med innan jag slösar tid på att länka källor som du sedan påstår är västpropaganda och lögner?Källa på ditt påstående, tack. Det var inga oroligheter i Donbass. Det är en ren lögn. Donbass ansökte på diplomatisk väg om autonom status. Porochenkos svar på det var att skicka dit Azov etc. Ansökan behandlades aldrig ens…..
Va, kan soldater dödas i krig!? Det här är upprörande, vet Svenska Freds om det?Uppmana till att döda 5.000 pers om dagen? Bra nivå på det?
Va, kan soldater dödas i krig!? Det här är upprörande, vet Svenska Freds om det?
De flesta länder undviker att få sina soldater dödade genom att inte skicka in dem i främmande länder. En ganska smart taktik som Ryssland kanske skulle testa.
Du verkar inte veta vad som hände i Donbass? Separatister tog till vapen och anföll regeringsbyggnader varpå Ukraina svarade med militära medel. Kan vi komma överens om att det hände till att börja med innan jag slösar tid på att länka källor som du sedan påstår är västpropaganda och lögner?
Du verkar inte veta vad som hände i Donbass? Separatister tog till vapen och anföll regeringsbyggnader varpå Ukraina svarade med militära medel. Kan vi komma överens om att det hände till att börja med innan jag slösar tid på att länka källor som du sedan påstår är västpropaganda och lögner?
Ja och USA verkar numera ha en förmåga att skydda sina soldater, vilket Ryssland verkar sakna. Men i Vietnam strök i runda slängar 50000 amerikanska soldater med vilket än idag är ett nationellt trauma. För ett nästan lika meningslöst krig. Skulle USA idag få förlustsiffror som var en bråkdel av Rysslands så skulle de dra sig ur direkt, för till skillnad från Ryssland så bryr de sig både om sina soldater och hemmaopinionen.USA vinner den tävlingen med hästlängder före precis alla andra länder på jordklotet.
Jag har motbevisat dig på den punkten tidigare i tråden.Donbass har inte rört sig ur fläcken. Punkt.
Jag har motbevisat dig på den punkten tidigare i tråden.
Så det du påstår är inte sant.
Tänkte fråga om du skulle repetera alla länkar som du brukar, men du hann visst före.
Du kan väl åtminstone posta ett gäng länkar som du tycker om? De behöver inte vara relevanta...Jag har ingenting att säga egentligen, men tänkte hänga lite här... bara för att balansera upp det hela lite.
Får väl bjuda på en Black Sabbath-låt i såna fall.Du kan väl åtminstone posta ett gäng länkar som du tycker om? De behöver inte vara relevanta...
Ah, inte det. Då tycker jag inte det är värt att lägga mer tid på att prata om det med dig. Jag frågade om vi kunde komma överens om att separatister tog till vapen och anföll myndighetsbyggnader, vilket är ett dokumenterat fakta, och du drar upp massa annat skit istället.Källa? Porochenko förutom all annan skit han gjorde drog in pensioner etc för dom rysktalande i Donbass. Sen skickade han dit Azov, Högra Sektorn, Aidur etc. 15.000 döda civila under 8 år.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|