Ska man vara orolig för Ryssland?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Nu är jag ju förvisso av åsikten att alla delar av en statska kunna rösta ut sig ur nationen, men hade Krim stöd för att rösta ut sig ur Ukraina i den Ukrainska konstitutionen?

Hade Skottland som autonom stat med eget parlament rätten att rösta sig bort från England? Ja det hade man. Samma med Krim.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jo och jag har publicerar bevis och bilder på det i denna tråd. Men jag har för mig du svävade iväg och körde en rant om NATO och vägrade fortsätta svara på saken.
Jag med, men när han blev överbevisad vägrade han ens att tro på ryska källor om det.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Ursäkta men ni får hålla på själva ett tag. Sportlov. Är inte hemma.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Hade Skottland som autonom stat med eget parlament rätten att rösta sig bort från England? Ja det hade man. Samma med Krim.
Det beror på nationens konstitution, och nationens suveränitet bestämmer om delar av nationen får rösta om de ska lämna nationen.
I fallet Skottland har Skottland aldrig varit en del av England.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tänk dig att Ryssland gjort samma i Mexico som USA gör och gjort i Ukraina…. Som USA försökte göra i Georgien -08 men misslyckades med. VAD tror du hänt om Ryssland agerat på samma sätt i Mexico? Gissa en gång…..
Jag vill diskutera det med dig, i en tråd om hur dåligt USA är, som du snart startar.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Krim röstade bort sig. Skottland tänkte rösta bort sig från England iom Brexit. Och det fanns tankar om att ansluta sig till oss här i Norden istället. Färöarna skulle kunna rösta bort sig från Danmark imorgon om dom hade velat.

Georgien på USA’s order gav sig på Sydossetien -08. Även Sydossetien är en autonom stat som INTE vill tillhöra Georgien. Ryssland hade fredsbevarande uppdrag av FN i Sydossetien. Kastade ut Georgien, skrev avtal och allt vart klart på fem dagar. Lugnt sedan dess.

Vår egen Bildt lade sig i. Läs in dig på Saakasjvili och hans agerade och öde, McCain och annat….
Nu ska vi se här. Så Krim ska ha rätt att rösta ut sig ur Ukraina villkorslöst.
Men samtidigt så ska inte Ukraina själva få välja om dom vill vara ryska eller inte.
Hur hänger det ihop.
För den delen. Varför får inte Krim och Donetsk välja att inte vara ryska? Varför måste ryssarna ockupera de regionerna om dom nu får välja om dom vill vara med i Ryssland eller inte?

Det känns som att argumentationen från din sida är oerhört inkonsekvent. Alla ska villkorslöst få välja om dom vill bli autonoma stater men inte om det är ryssland för då har ryssarna rätt att med våld tvinga hela eller delar av en suverän stat att bli ryskt territorium.

Det är inte bara inkonsekvent. Det är rent av så motsägelsefullt det överhuvudtaget kan bli.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag vill diskutera det med dig, i en tråd om hur dåligt USA är, som du snart startar.
Jag hjälpte till.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu ska vi se här. Så Krim ska ha rätt att rösta ut sig ur Ukraina villkorslöst.
Men samtidigt så ska inte Ukraina själva få välja om dom vill vara ryska eller inte.
Hur hänger det ihop.
För den delen. Varför får inte Krim och Donetsk välja att inte vara ryska? Varför måste ryssarna ockupera de regionerna om dom nu får välja om dom vill vara med i Ryssland eller inte?

Det känns som att argumentationen från din sida är oerhört inkonsekvent. Alla ska villkorslöst få välja om dom vill bli autonoma stater men inte om det är ryssland för då har ryssarna rätt att med våld tvinga hela eller delar av en suverän stat att bli ryskt territorium.

Det är inte bara inkonsekvent. Det är rent av så motsägelsefullt det överhuvudtaget kan bli.

Putin har säkert planerat in så att även Ukraina ska få rösta han måste bara ordna upp organisationen som går runt med vapen och knackar dörr för att låta folket få rösta på Putin eller sin egen arkebusering.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag hjälpte till.
Bra men hade varit ännu bättre om de själva förstått att var sak på sin plats, är ganska säker på att de kommer fortsätta förpesta denna tråd.

Kanske om alla andra besvarar deras inlägg i rätt tråd så kan vi närma oss en lösning.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Bra men hade varit ännu bättre om de själva förstått att var sak på sin plats, är ganska säker på att de kommer fortsätta förpesta denna tråd.

Kanske om alla andra besvarar deras inlägg i rätt tråd så kan vi närma oss en lösning.
Tänkte väl göra det framöver.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Putin har säkert planerat in så att även Ukraina ska få rösta han måste bara ordna upp organisationen som går runt med vapen och knackar dörr för att låta folket få rösta på Putin eller sin egen arkebusering.
Ja. Han har ju redan anordnat folkomröstningar i de annekterade delarna med för honom gott resultat.
Det enda lilla abret är väl att dom dels deporterat en del folk och istället tagit dit etniska ryssar. Plus det där lilla problemet med att man vid röstningen måste välja mellan att rösta "rätt" eller bli arkebuserad.
Jag är inte så säker på att en ärlig omröstning hade gett samma resultat.
Det kan inte vara något lätt val. Ingen vettig människa är ens i närheten av att vilja rösta på Putin men å andra sidan är inte arkebusering direkt något man längtar efter.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Ja. Han har ju redan anordnat folkomröstningar i de annekterade delarna med för honom gott resultat.
Det enda lilla abret är väl att dom dels deporterat en del folk och istället tagit dit etniska ryssar. Plus det där lilla problemet med att man vid röstningen måste välja mellan att rösta "rätt" eller bli arkebuserad.
Jag är inte så säker på att en ärlig omröstning hade gett samma resultat.
Det kan inte vara något lätt val. Ingen vettig människa är ens i närheten av att vilja rösta på Putin men å andra sidan är inte arkebusering direkt något man längtar efter.
Jag har alltid haft lite svårt för när folk ställs inför valet att dö, eller dö, varför slåss de inte till sista blodsdroppen? Om man ändå ska dö så kan man ju försöka sig på att ta med sig 1 eller 2 av fienden så man har sällskap i Karons båt?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har alltid haft lite svårt för när folk ställs inför valet att dö, eller dö, varför slåss de inte till sista blodsdroppen? Om man ändå ska dö så kan man ju försöka sig på att ta med sig 1 eller 2 av fienden så man har sällskap i Karons båt?
Tror inte människan i regel fungerar så, se även Auschwitz.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Fast du får ju leva om du röstar rätt även om det råkar bli i ett skitland.
Är man sedan riktigt missnöjd får man väl emigrera eller flytta ut i skogen och leva självförsörjande utanför samhället.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år