Ska man vara orolig för Ryssland?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Sålänge du inte vill ta till dig Budapestavtalet, hävdar att Minsk-dito istället berättigar invasionen då tror jag inte heller dina öron mottar annat heller. Tucker håller inte med dig utan beskriver snarare en osammanhängande och sanningsskarvande farbror.
OM du påstår att putin sagt det i intervjun med tucker, är det inte lättare att bara visa det ist? Så blir vi av med den frågan sas. Vill ni tjafsa med varandra? För nu känns det som ni tjafsar om något som faktisk torde vara ganska lätt att klarlägga.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
OM du påstår att putin sagt det i intervjun med tucker, är det inte lättare att bara visa det ist? Så blir vi av med den frågan sas. Ni tjafsar om något dom faktisk torde vara ganska lätt att klarlägga.
Det är en gammal saga Putin hållt på med i flera flera år

Jag kan ju hävda att jag aldrig sagt att han sagt det i intervjun med samma underton som Putin själv. Välj en som passar dig.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
OM du påstår att putin sagt det i intervjun med tucker, är det inte lättare att bara visa det ist? Så blir vi av med den frågan sas. Vill ni tjafsa med varandra? För nu känns det som ni tjafsar om något som faktisk torde vara ganska lätt att klarlägga.
Jag länkade till klippet. Gav honom en tidsangivelse. Det här är inte ens svårt. Putin sa INTE att Polen startade andra världskriget.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag länkade till klippet. Gav honom en tidsangivelse. Det här är inte ens svårt. Putin sa INTE att Polen startade andra världskriget.
Putin säger att Tyskland inte hade något val annat än att starta kriget med Polen, eftersom att Polen inte ville ge Tyskland Gdansk. Det är ju ganska uppenbart att Putin tycker att det var helt okej för Tyskland att utan aggression från Polen invadera Polen bara för att han ville ha Polsk mark, eftersom att det är så han beter sig själv.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ryssland-Ukraina är också en komplex konflikt. Ukraina har genom att söka sig till Nato gjort sig till en fiende till Ryssland, från att ha varit ett vänligt sinnat grannland. Om Ukraina blir medlem av Nato kommer Rysslands läge bli betydligt mer utsatt. Putin måste agera.
Ukraina har en stor del rysk befolkning, och en ännu större rysktalande. Ukraina har stiftat en lag som tvingar folk att använda ukrainska i vissa sammanhang. Ukraina har haft en ryssvänlig president som blev störtad genom en statskupp. Zelensky anses vara uppbackad av USA och Natovänliga krafter, och har bevisligen kontakter med CIA. Kanske är Ukrainas närmande till väst helt arrangerat av USA, med avsikten att försvaga Ryssland?
Konflikten är mer komplicerad än att en ondskefull stormakt invaderar ett helt oskyldigt grannland.
Skönt försök till victim blaming.... Du jobbar inte som politiskt vald nämndeman i någon tingsrätt?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Det är en gammal saga Putin hållt på med i flera flera år

Jag kan ju hävda att jag aldrig sagt att han sagt det i intervjun med samma underton som Putin själv. Välj en som passar dig.
Polens PM och du har en sak gemensamt. Ni ljuger båda två. Jag har länkat till klippet. Jag har gett dig en tidsangivelse..... Putin säger INTE att Polen startade WWII. Han säger att Tyskland gjorde det efter att Polen inte uppfyllt Nationernas Förbunds beslut. Polen försökte isolera Danzig och Östpreussen som då tillhörde Tyskland emot Nationernas Förbunds beslut. Det hade bråkats ganska länge om Danzig-korridoren. Läs den engelska länken jag bifogade till dig. Den säger exakt på pricken det Putin sa. Och det är en av Englands mest seriösa organisationer när det kommer till museum och historia.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Polens PM och du har en sak gemensamt. Ni ljuger båda två. Jag har länkat till klippet. Jag har gett dig en tidsangivelse..... Putin säger INTE att Polen startade WWII. Han säger att Tyskland gjorde det efter att Polen inte uppfyllt Nationernas Förbunds beslut. Polen försökte isolera Danzig och Östpreussen som då tillhörde Tyskland emot Nationernas Förbunds beslut. Det hade bråkats ganska länge om Danzig-korridoren. Läs den engelska länken jag bifogade till dig. Den säger exakt på pricken det Putin sa. Och det är en av Englands mest seriösa organisationer när det kommer till museum och historia.

Ja absolut ljuger jag och Tyskland hade NFs mandat.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Så Tyskland hade NFs mandat. Nä inte det.
Nä. Det har jag inte hävdat heller. Och det var därför Putin sa att Tyskland startade kriget. Däremot gick Polen emot NF´s direktiv gällande Danzig-korridoren och annat. Man försökte isolera dom tyska delarna av det som långt senare även det införlivades i Polen efter WWI. Lägg ner nu. Du har fel. Och du läser text som jävulens advokat på ett ungefär.....

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Nä. Det har jag inte hävdat heller. Och det var därför Putin sa att Tyskland startade kriget. Däremot gick Polen emot NF´s direktiv gällande Danzig-korridoren och annat. Man försökte isolera dom tyska delarna av det som långt senare även det införlivades i Polen efter WWI. Lägg ner nu. Du har fel. Och du läser text som jävulens advokat på ett ungefär.....
”Putin: Poland went too far pushing Hitler” från klippet.
Hade inte Polen… du väljer att blunda för det självklara, att Ryssland var tvunget att invadera Ukraina…så bygger man upp en lögn. Du läser Putin som ett godtroget barn.

Man får skylla sig själv om man blir invaderad..Det är kontentan. Stackars stackars Ryssland, de har inget val än att invadera sina grannar. Som mannen som var tvungen att slå sin fru.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
”Putin: Poland went too far pushing Hitler” från klippet.
Hade inte Polen… du väljer att blunda för det självklara, att Ryssland var tvunget att invadera Ukraina…så bygger man upp en lögn. Du läser Putin som ett godtroget barn.

Ja. För att Polen gick emot Nationernas Förbund och iom det försökte isolera delar som tillhörde Tyskland. Men utöver det anföll inte Polen något land. Tyskland anföll. Tyskland startade andra världskriget. Precis som han säger…. Och egentligen rent krasst så blev det väl inte ett världskrig förrän England, Frankrike etc förklarade krig mot Tyskland två dagar senare.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
I sak har han redan skrivit om sina imperialistiska mål och total avsaknad av erkännande av Ukraina som självständig stat.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Ja. För att Polen gick emot Nationernas Förbund och iom det försökte isolera delar som tillhörde Tyskland. Men utöver det anföll inte Polen något land. Tyskland anföll. Tyskland startade andra världskriget. Precis som han säger…. Och egentligen rent krasst så blev det väl inte ett världskrig förrän England, Frankrike etc förklarade krig mot Tyskland två dagar senare.
Och Ryssland startade krig mot Ukraina, Georgien och Tjetjenien på helt enkelt samma grunder, enligt Ryssland. Att de får fan skylla sig själva som valde att lämna Ryssland utan deras medgivande. Eller isf Putins medgivande. Det är ju vad det hela handlar om och nu har du iaf insett det orimliga i ryskt agerandende, i så fall.

Putin; “I am confident that true sovereignty of Ukraine is possible only in partnership with Russia.”

Tuckers utvärdering av farbrorn förklarar du väl snart med att CIA ”tagit honom”…

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Putin; “I am confident that true sovereignty of Ukraine is possible only in partnership with Russia.”
Fick han sen frågan typ: Why? What do you mean by "only possible" and why are you confident in that?
Hade varit intressant.

Fattar inte, som att ukraina skulle vara någons slags unikum som bara kan få suveränitet i partnerska(är det ens talan om suveränitet då) med ryssland. Andra länder kan vara suveräna utan detta partnerskap med ryssland men inte ukraina, eller?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Skönt försök till victim blaming.... Du jobbar inte som politiskt vald nämndeman i någon tingsrätt?
Det finns inga enkla konflikter här i världen, det är bara i Indiana Jones och James Bond-filmer världen är så polariserad. Onda nazister och tappra judar, elaka kommunister och goda amerikaner. Så ser inte verkligheten ut. Det tar några år att komma underfund med detta, och en hel del eget kreativt tänkande.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Fick han sen frågan typ: Why? What do you mean by "only possible" and why are you confident in that?
Hade varit intressant.

Fattar inte, som att ukraina skulle vara någons slags unikum som bara kan få suveränitet i partnerska(är det ens talan om suveränitet då) med ryssland. Andra länder kan vara suveräna utan detta partnerskap med ryssland men inte ukraina, eller?
Det är hur Putin bygger sin historia, sin världsbild, berättigande av aktioner invasioner. Karln är revisionist personifierad

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är hur Putin bygger sin historia, sin världsbild, berättigande av aktioner invasioner. Karln är revisionist personifierad
Det är en gammal Rysk tradition, ingen tror på lögnerna, men de ger ett löje av skäl och resonemang. Sovjet gjorde exakt samma sak hela tiden.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Och Ryssland startade krig mot Ukraina, Georgien och Tjetjenien på helt enkelt samma grunder, enligt Ryssland. Att de får fan skylla sig själva som valde att lämna Ryssland utan deras medgivande. Eller isf Putins medgivande. Det är ju vad det hela handlar om och nu har du iaf insett det orimliga i ryskt agerandende, i så fall.

Tuckers utvärdering av farbrorn förklarar du väl snart med att CIA ”tagit honom”…

Tjetjenien på 90-talet där har du rätt. Du har definitivt fel om Georgien -08. Det var Georgien som anföll den autonoma republiken Sydossetien där ryssarna hade fredsbevarande styrkor under FN-mandat sen åratal tillbaka….. Man kastade ut Georgien, skrev avtal som skrevs under och allt vart över på fem dagar. Lugnt sedan dess. Saakashvili sitter idag i fängelse i Georgien.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Tjetjenien på 90-talet där har du rätt. Du har definitivt fel om Georgien -08. Det var Georgien som anföll den autonoma republiken Sydossetien där ryssarna hade fredsbevarande styrkor under FN-mandat sen åratal tillbaka….. Man kastade ut Georgien, skrev avtal som skrevs under och allt vart över på fem dagar. Lugnt sedan dess. Saakashvili sitter idag i fängelse i Georgien.
Och så undvek du pudelns kärna. Ukraina. Vilket tråden handlade om. Skarvar värre än Fridolin gör han, Putin.. hela den back-storyn om Georgien är lika påhittad som mycket annat karln fabulerade ihop senaste decennierna.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
För övrigt var UNOMIG mandatet Abkhazien och inte Sydossetien. Men med en lögn kan man vrida på längre än ett par år.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år