FettSnok
96% enligt läkaren
Det råder inga tvivel om fantasin, det gör det inte., och en hel del eget kreativt tänkande.
Det råder inga tvivel om fantasin, det gör det inte., och en hel del eget kreativt tänkande.
Och denna lögnaktiga smörja sprider du på självaste dagen då Finlands nya president installeras, skämmes ta mig fan och må de finska besättningsmännen på Viking kasta din mc i havet.Runt finska revolutionen där dom vita (hårt understödda av Sverige och Tyskland) vann skapades en ohelig allians som 20 år senare gjorde att Finland tog Tysklands parti offentligt och Sverige sålde järnmalm till Hitlers krigsmaskineri. Även vi var tyskifierade på den tiden. En av få här som markerade hårt var Torgny Segerstedt. I övrigt tjänade Sverige galet mycket pengar på kriget. Finland bytte sida ungefär samtidigt som Sverige slutade kränga järnmalm..... Sent -44 när alla redan visste att Hitler var rökt..... Ryssland tänkte aldrig ta tillbaka Finland. Men när finnarna stödde Hitler och det kom rejält många tyska trupper till Finland behövde ryssarna en buffertzon mot Leningrad. Så då norpade man delar av Karelen. Att så få finnar idag vet om vad Mannerheim och hans gubbar gjorde under dom åren är djupt tragiskt. Bl.a. täckte man upp norrifrån under belägringen av Leningrad där finnarna/tyskarna i sluutänden hade ihjäl en miljon ryssar. Finland kom ändå hyfsat lindrigt undan i Parisfreden.
Men alla "vet" redan vad Putin sagt och vill. Putin har för avsikt att erövra hela Europa, med kärnvapen om så behövs. Det vet vi, eftersom amerikanska källor talat om det för oss. Och det verkar ju väldigt otäckt, vilket underlättar för oss att ta ställning i diskussionen. Bäst att vi skyndar oss att bli medlemmar i Nato, innan Ryssland anfaller oss.OM du påstår att putin sagt det i intervjun med tucker, är det inte lättare att bara visa det ist? Så blir vi av med den frågan sas. Vill ni tjafsa med varandra? För nu känns det som ni tjafsar om något som faktisk torde vara ganska lätt att klarlägga.
Läste du hans(Putins) egna alster innan du drar igång med fantasin?Men alla "vet" redan vad Putin sagt och vill. Putin har för avsikt att erövra hela Europa, med kärnvapen om så behövs. Det vet vi, eftersom amerikanska källor talat om det för oss. Och det verkar ju väldigt otäckt, vilket underlättar för oss att ta ställning i diskussionen. Bäst att vi skyndar oss att bli medlemmar i Nato, innan Ryssland anfaller oss.
Där gäller det nog att se skillnad på retorik/önskemål och realiteter. Har du hört Sverigedemokraternas tankar om att kasta ut alla invandrare, eller åtminstone de som är kriminella, eller i alla fall de som man inte gillar.Läste du hans(Putins) egna alster innan du drar igång med fantasin?
_bäst vi anfaller Ukraina innan Nato anfaller oss_,
så, fixade det åt dig
Det var god portion whataboutism.Där gäller det nog att se skillnad på retorik/önskemål och realiteter. Har du hört Sverigedemokraternas tankar om att kasta ut alla invandrare, eller åtminstone de som är kriminella, eller i alla fall de som man inte gillar.
Det är en sak att komma med uttalanden för att få röster i valet, och en annan sak att göra verklighet av dem.
Har du samma tilltro till Donald Trumps uttalanden som till Putins?
Några av Trumps mest minnesvärda citat hittills
”Jag har åstadkommit mer än någon annan president under de första 100 dagarna”, sa Donald Trump i en intervju med AP förra veckan, trots att han kritiserats brett för att tvärtom ha åstadkommit väldigt lite. Det är ett av många Trump-citat som Svenska Dagbladet listar i en tillbakablick på...omni.se
Tja, varför inte? Om den man sympatiserar med gör en sak är det okej, när den man inte gillar gör samma sak är det bara för hemskt. Fullt förståeligt, men knappast motiverbart rent logiskt. Nu är det ju sällan logik det handlar om, utan känslor. Samma tankesätt går igen när det gäller kärnkraft, bilar, förbränningsmotorer, privatbilism och annat otäckt.Det var god portion whataboutism.
Det håller jag med om men landar i helt andra slutsatser än dig, intressant.Det finns inga enkla konflikter här i världen, det är bara i Indiana Jones och James Bond-filmer världen är så polariserad. Onda nazister och tappra judar, elaka kommunister och goda amerikaner. Så ser inte verkligheten ut. Det tar några år att komma underfund med detta, och en hel del eget kreativt tänkande.
Länken du postar innehåller inget som Trump påstår sig gjort som Schibstedt inte håller med om, inte i Chrome i alla fall.Där gäller det nog att se skillnad på retorik/önskemål och realiteter. Har du hört Sverigedemokraternas tankar om att kasta ut alla invandrare, eller åtminstone de som är kriminella, eller i alla fall de som man inte gillar.
Det är en sak att komma med uttalanden för att få röster i valet, och en annan sak att göra verklighet av dem.
Har du samma tilltro till Donald Trumps uttalanden som till Putins?
Några av Trumps mest minnesvärda citat hittills
”Jag har åstadkommit mer än någon annan president under de första 100 dagarna”, sa Donald Trump i en intervju med AP förra veckan, trots att han kritiserats brett för att tvärtom ha åstadkommit väldigt lite. Det är ett av många Trump-citat som Svenska Dagbladet listar i en tillbakablick på...omni.se
För övrigt var UNOMIG mandatet Abkhazien och inte Sydossetien. Men med en lögn kan man vrida på längre än ett par år.
Men det hade inte med att du påstår att ryssarna var i Sydossetien på fn mandat sen flera år. För det var de inte. Mandatet täckte Abkhazien. Så det var ånyo en otillåten aktion från rysk sida. För övrigt så kritade ryssen på , 1992, att Georgiens territorie skulle bestå oförändrat och gränser respekteras samt erkännas. Lite som Ukraina och vad man kritade på 1994 i Budapest.Om du tänker på 7 - 8 Sept -08 så, Nix. Där gick ryssarna och Abkhazien in och stödde Sydossetien mot Georgiens anfall. Fem dagar senare var allt slut. Har du sett propagandafilmen ”Five days of War”? Det verkar så. Ingenting i den filmen stämmer och det gör inte det du säger heller.
Apropå hur ryssarna skiter i allt så förstår jag för mitt liv inte varför Åland inte har en stor bra militärbas etablerad ännu. Det finns lokalt tryck i frågan, till och med någon kårliknande verksamhet enligt finska vänner jag har, och så klart är det bra läge att nu bygga för framtiden.Men det hade inte med att du påstår att ryssarna var i Sydossetien på fn mandat sen flera år. För det var de inte. Mandatet täckte Abkhazien. Så det var ånyo en otillåten aktion från rysk sida. För övrigt så kritade ryssen på , 1992, att Georgiens territorie skulle bestå oförändrat och gränser respekteras samt erkännas. Lite som Ukraina och vad man kritade på 1994 i Budapest.
Med facit i hand så.. tja..sket de i när det blev läge.
Vi har väl nån medlem här som är bosatt i Mariehamn?Apropå hur ryssarna skiter i allt så förstår jag för mitt liv inte varför Åland inte har en stor bra militärbas etablerad ännu. Det finns lokalt tryck i frågan, till och med någon kårliknande verksamhet enligt finska vänner jag har, och så klart är det bra läge att nu bygga för framtiden.
Men det hade inte med att du påstår att ryssarna var i Sydossetien på fn mandat sen flera år. För det var de inte. Mandatet täckte Abkhazien. Så det var ånyo en otillåten aktion från rysk sida. För övrigt så kritade ryssen på , 1992, att Georgiens territorie skulle bestå oförändrat och gränser respekteras samt erkännas. Lite som Ukraina och vad man kritade på 1994 i Budapest.
Med facit i hand så.. tja..sket de i när det blev läge.
Ööh. Nej. https://peacekeeping.un.org/mission/past/unomig/background.html
Jeppe…… Nu ljuger du igen. Det verkar vara lite din grej faktiskt. Konstigt personlighetsdrag faktiskt. Inte direkt charmigt.
Jeppe…… Nu ljuger du igen. Det verkar vara lite din grej faktiskt. Konstigt personlighetsdrag faktiskt. Inte direkt charmigt.
Området för mandatet av FNs rullar att döma täckte inte Sydossetien. Sydossetien var däremot en part i fredsbevarande styrkorna flr JCC Abkadzhien.FN-uppdraget sträckte sig från -92 till oktober -08. Efter att Georgien anföll Sydossetien. Efter 5-dagarskriget….. Det här visste ju jag givetvis. Sen behövdes det inte för avtalet som formulerades och skrevs under reglerade det som måste regleras och Georgien har skött sig ypperligt sedan dess. Men än idag (tror jag) går det inte att köra in till Georgien från Abkhazien. Georgien har stängt den gränsen. Om man inte vet om detta så kan man tänka tanken att köra in i Abkhazien från Sochi och sen in till Georgien men det går inte. Så har man single entry visum till Ryssland så fastnar man i Abkhazien för man har redan använt upp sitt ryska visum….. Det löser sig ju givetvis men det kan ta någon vecka….. Vi vart på vippen att göra det misstaget men en amerikansk polare med koll såg vad som vart på väg att hända (satellit-tracker på hojen) så han skrev till oss. Vi vände och åkte in just via Zladikavkaz, Sydossetien in till Georgien istället. Där hade vi tur.
Området för mandatet av FNs rullar att döma täckte inte Sydossetien. Sydossetien var däremot en part i fredsbevarande styrkorna flr JCC Abkadzhien.
Hels upplägget med ryska ”fredsstyrkor” visade sig dock vara som att låta räven vakta hönsgården..
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|