Ska man vara orolig för Ryssland?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Som flygnörd blir man ledsen om detta är sant. Fan ta dig, Putin!


The world's largest aircraft, the Antonov AN-225, has been destroyed during the Russian invasion of Ukraine, according to Ukrainian officials, generating alarm and sadness among the aviation world in which it occupies almost cult status.

http%3A%2F%2Fcdn.cnn.com%2Fcnnnext%2Fdam%2Fassets%2F220227135133-antonov-an-225-mriya-restricted.jpg
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Putin har ju velat sprida bilden att han kan slåss osv, men skjutvapen har han uppenbarligen aldrig handskats med. I Ryssland hos KGB är man tydligen agent även med en skrivbordstjänst. (han har fingret på avtryckaren, med magasin i, knappast pipan riktad i säker riktning samt knappast en lämplig lokal att avlossa skott i.)

7c700f97-b1ff-44e2-bd62-5cd84683d6f6.jpeg
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
En av Putins kompisar tycker tydligen att han ska fortsätta vara Putins kompis. Hoppas Sverige, Polen och Tjeckien står på sig så kan han stå där med skämskudden sen.

1645998314474.png

1645998390316.png
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur funkar det där? Har gemene man internet? När jag var i Kina så var internet delvis censurerat för gemene man vad jag förstod men via jobbet hade jag och alla andra kineser som också jobbade där full access ut. Med det vill jag ha sagt att jag tror inte att tex kinesiska myndigheter kan lura i sitt folk vad som helst i dessa tider, men det kanske är annorlunda i Ryssland?
Jodå, det funkar precis som här, gemene man har internet och smartphones med surf.
Men vissa saker brukar ligga nere ibland, som twitter och facebook, fast ryssarna har ju sitt eget facebook (VK.ru, inte att förväxla med min lokaltidning VK.se) dom har ett eget youtube också rutube, men det har väl aldrig tagit fart, samt sitt eget "blocket/tradera/ebay" Avito

Men jag har en känsla av att även ganska unga människor är teknikanalfabeter/fientliga i det landet, och då känner jag främst dom som absolut inte är det.
Dom kom ju in sent i racet.

Dessutom är många av dom mera skeptiska till västmedia än vad vi är till östmedia
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Som flygnörd blir man ledsen om detta är sant. Fan ta dig, Putin!

Jo, och det ställer till det en hel del med frakter runt om i världen som bara Mirya kunde ta.

Det fanns planer på att flyga ut henne som jag förstod, men eftersom ryssland också är beroende av att frakta saker med henne trodde man att hon skulle skonas.
Det var ju välkänt vr hon stod.

Ukrainarna har lovat att bygga upp henne igen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men varför offenliggör sverige vapnen de skickar? Är det som när bloggare/kändisar måste berätta för alla att: -idag hjälpte de en hemlös?

Alla som har skickat vapen har offentliggjort vad dom skickat och vilka mängder.
Det kan ju vara bra med transparens gentemot övriga länder, dels så dom kan skicka något annat.

Gamla öststater har lovat att skicka det dom har kvar av flyg och reservdelar till Ukrainas flygvapen, samma plan som Ukraina flyger än
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jättebra att man kan ändra sig, heder åt det.

Å andra sidan lite tröttsamt med det här att så snart verkligheten kommer ikapp vänstern så byter den åsikt.

I lördags var det Daniel Suhonen som bytte åsikt om NATO. Vi har sett otaliga andra exempel inom migrationen och kriminaliteten.

Hur vore det att åtminstone fundera på verkligheten då och då även om det inte är tex krig?



3d6c4417d240b5252dc1f3073d663ae1.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Helvete så dåliga SVT är.
Jag vill ha tillbaka det dom har dragit på skatten för att finansiera den smörjan.

Man kan ju tro att dom får lön i Rubel direkt från putin.

Det enda dom är intresserade av att prata om är dom "enorma flyktingströmmarna" och "Putins oövervinnerliga krigsmaskin som maler ned allt motstånd"
"Enorma ryska pansarkolonner" och "KÄRNVAPEN!!!!!"
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Helvete så dåliga SVT är.
Jag vill ha tillbaka det dom har dragit på skatten för att finansiera den smörjan.

Man kan ju tro att dom får lön i Rubel direkt från putin.

Det enda dom är intresserade av att prata om är dom "enorma flyktingströmmarna" och "Putins oövervinnerliga krigsmaskin som maler ned allt motstånd"
"Enorma ryska pansarkolonner" och "KÄRNVAPEN!!!!!"

Tycker faktiskt deras direktrapport på hemsidan för en gång skull varit helt okej
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Gjort ett par försök att hitta något vettigt om kärnvapen och dess radioaktiva avfall utan att hitta något vettigt.
Hur långt sprider sig det radioaktiva avfallet från moderna kärnvapen?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Gjort ett par försök att hitta något vettigt om kärnvapen och dess radioaktiva avfall utan att hitta något vettigt.
Hur långt sprider sig det radioaktiva avfallet från moderna kärnvapen?
Oj, hur långt är ett snöre?

Vid markbrisad rörs det upp ett stort radioaktivt moln, vart det tar vägen beror på vädret, blåser det norrut blir det en lång kraftig flik norrut så klart, söderut nästan inte alls.
Regnar det faller mycket ner direkt.

Vid luftbrisad så slår man sönder mer infrastruktur på platsen, men rör upp väldigt lite damm och det radioaktiva nerfallet begränsas till ett minimum.

Jag föreslog för ett par dagar sedan att leka med nukemap, den sidan är sedan länge överbelastad.
Men kärnvapen är inte så farliga som folk tror, några mil ifrån och man rör sig ut ur vindriktningen och därifrån så är det ingen fara.

Sedan är inte nerfallet radioaktivt i "tiotusentals år" som folk påstår, dom flesta isotoperna klingar av jävligt fort.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
En anledning för ryssarna att undvika slagfältskärnvapen är att det gör nedslags/ nedfallsområdet oanvändbart för egna trupper uder rätt lång tid.
Jag tror inte de förband som är i Ukraina nu har A-skydd med sig i någon större omfattning, de väntar sig ju inte sådana angrepp.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top