Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Äkta stulet från SweClockers, rackarns blunder av media i Ryssland. Putin vann för flera dagar sedan.
Översättning:
Hur var det nu när verkligheten inte stämmer med manus, följ manus?

Ja det var ju en ren promenadseger för Putler, det var ju ändå bara Nazister och narkomaner i ledningen som skulle motsätta sig hans befrielse, folket skulle ju möta trupperna med flaggor och blommor..
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
När man ser bilder på En sådan här 27km fordonskolonn
1646074940205.jpeg
Tänker man ju, sårbart det där….Tre i bredd osv. Vilket mål!
Ivan har ju haft kolonner förr som inte gick så bra Får ju lite Raatevägen tankar när en hel division upphörde att finnas för att man överskattat sig själv och försvarsviljan hos motståndaren.
1646075503884.jpeg

Inte riktigt samma förutsättningar i den moderna varianten här. Så man kan proppa igen början och slut och sen hacka i bitar. Men hur ser det ut med luftherravälde? Har ingen koll på hur det flygs från Ukrainas sida. Men ett mål som det borde ju vara en möjlighet man inte missar.
Hur ser det ut med Ukrainas attackmöjligheter från luften?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det ryktas om att Putler had gjort sig klar att gå ut och fira segern.

0a2ae706-1a94-11e7-b4ed-ac719e54b474_1280x720_145124.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När man ser bilder på En sådan här 27km fordonskolonn
View attachment 469343
Tänker man ju, sårbart det där….Tre i bredd osv. Vilket mål!
Ivan har ju haft kolonner förr som inte gick så bra Får ju lite Raatevägen tankar när en hel division upphörde att finnas för att man överskattat sig själv och försvarsviljan hos motståndaren.

Hur ser det ut med Ukrainas attackmöjligheter från luften?

Dom har nog inte så mycket plan, men dom Turkiska drönarna har ju gjort ett bra jobb med fordonskolonner hittils.
Lyckas man bara identifiera ammunitionslastbilar och tankbilar behövs inte så kraftig ammo för att slå ut en hel kolonn

Min tanke när jag såg kolonnen var att där ligger ryskt luftvärn i bakhåll, man ställer inte ut ett så där lockande mål utan att ha en baktanke med det
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu är det kamp mot klockan att nå behärskning av luftrummet… och lita på att gränsländerna kommer att upprätthålla sina luftrum

Vad ska Putte göra sen då om han lyckas erövra luftrummet nu?
Har han några soldater kvar som vågar gå in och ta marken? Och även om dom gör det hur ska 100000 soldater kunna regera över 44 miljoner Ukrainare som knappast har någon som helst respekt kvar för ryska soldater?

Det känns kort sagt lite bak och fram och för sent att erövra luftrummet nu.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Men hur ser det ut med luftherravälde? Har ingen koll på hur det flygs från Ukrainas sida. Men ett mål som det borde ju vara en möjlighet man inte missar.
Hur ser det ut med Ukrainas attackmöjligheter från luften?
Nu skall du få lite läsning ☺️
Jag har ju själv funderar på varför flyget är så frånvarande och har sett ganska många olika förklaringar. Jag tycker denna träffar bäst.
(RUSI är en brittiskt Think Tank med inriktning på säkerhet och försvar)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det finns massor, minsta problemet.

Dom verkar redan ha begränsat med stridsvilja och för varje dag som går ser dom fler av sina vänner komma tillbaka skadade eller inte komma tillbaka alls. Plus en ansenlig andel med tanks etc som dom förlorat.

Sen klippte du bort min följdfråga, hur tror du dom ska lyckas kontrollera folket ifall dom mot förmodan lyckas erövra Ukraina?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det sägs att Putler kör orginalet på repeat i sin bunker (Electric six - Gay bar):

:
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Dom verkar redan ha begränsat med stridsvilja och för varje dag som går ser dom fler av sina vänner komma tillbaka skadade eller inte komma tillbaka alls. Plus en ansenlig andel med tanks etc som dom förlorat.

Sen klippte du bort min följdfråga, hur tror du dom ska lyckas kontrollera folket ifall dom mot förmodan lyckas erövra Ukraina?
Så länge russland agerar kraftfullt och med pondus så ser jag inte att moralen bland soldaterna kommer sjunka så lågt att man lägger ned sina vapen.
De förluster som har skett hittills är inte en anledning att lägga vapen.

En soldat med dålig ett dåligt stridsvärde är fortfarande en soldat, speciellt när man har den mängden soldater russland har (EDIT; det russland har vid Ukrainas gränser och inne i landet är småpotatis till det som finns totalt sett).

Ingen aning, det kommer bli ett smutsigt gerillakrig om russland lyckas tillsätta en egen regering i landet.
 
Last edited:

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Dom har nog inte så mycket plan, men dom Turkiska drönarna har ju gjort ett bra jobb med fordonskolonner hittils.
Lyckas man bara identifiera ammunitionslastbilar och tankbilar behövs inte så kraftig ammo för att slå ut en hel kolonn

Min tanke när jag såg kolonnen var att där ligger ryskt luftvärn i bakhåll, man ställer inte ut ett så där lockande mål utan att ha en baktanke med det
Ja man kan inte låta bli att undra.
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Nu skall du få lite läsning ☺️
Jag har ju själv funderar på varför flyget är så frånvarande och har sett ganska många olika förklaringar. Jag tycker denna träffar bäst.
(RUSI är en brittiskt Think Tank med inriktning på säkerhet och försvar)
Det var intressant. Det är märkligt att det inte varit massivt tryck från Ryska flygvapnet i början.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tell me more hur bra SVT är.

Socialdemokrater och övriga landsförrädare tycker förstås det här är hög kvalitet.
3bffa6a22c748dce6d3c99bfa3dfeaca.jpg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top