Ska man vara orolig för Ryssland?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ja, så tror jag också, och då kom Tammer med något tjat om att det minsann bara hänt en gång att det verkligen var en rysk ubåt (vad ubåt hade med saken att göra förtäljer inte historien)
Precis sådant trolleri som ingen orkar med.
Så var det de facto en rysk båt som sågs då? Och har något kränkts?
"Misstänkt" säger svt.

Jag har ingen anledning att tvivla men...ja du såg ju #16056. Bara man är medveten om att bara för att någon annan säger x så betyder det inte rakt av x är sant
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, så tror jag också, och då kom Tammer med något tjat om att det minsann bara hänt en gång att det verkligen var en rysk ubåt (vad ubåt hade med saken att göra förtäljer inte historien)
Precis sådant trolleri som ingen orkar med.
Det är ju rätt vanligt med ryskt flyg som är inne och tallar på svenskt luftrum utan tillstånd exempelvis.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Eftersom både det där med relationer till främmande makt och vad man vet och hur man vet det är känsliga saker så ligger det i sakens natur att inte allt skrivs i medierna…
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så var det de facto en rysk båt som sågs då? Och har något kränkts?
"Misstänkt" säger svt.

Jag har ingen anledning att tvivla men...ja du såg ju #16056. Bara man är medveten om att bara för att någon annan säger x så betyder det inte rakt av x är sant
För Finland var det väl ett av ryska flottans "forskningsfartyg" som korsade gränsen för territorialvattnet. Och minns jag inte fel så är det deras vanliga sätt att testa sina grannländer. halvslagarna gör ju specalfall för forskningsfartyg, bland annat.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
För Finland var det väl ett av ryska flottans "forskningsfartyg" som korsade gränsen för territorialvattnet. Och minns jag inte fel så är det deras vanliga sätt att testa sina grannländer. halvslagarna gör ju specalfall för forskningsfartyg, bland annat.
Haha. Empirisk forskning helt enkelt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så var det de facto en rysk båt som sågs då? Och har något kränkts?
"Misstänkt" säger svt.

Jag har ingen anledning att tvivla men...ja du såg ju #16056. Bara man är medveten om att bara för att någon annan säger x så betyder det inte rakt av x är sant
Om det var en rysk båt så borde NATO bombat den eller bara bordat den, beslagtagit den och tagit krigsfångar.

Om rysk militär börjar synas på platser de inte skall vara så utökar de kriget och då måste NATO gripa in.

Allt annat är extremt cuck
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om det var en rysk båt så borde NATO bombat den eller bara bordat den, beslagtagit den och tagit krigsfångar.

Om rysk militär börjar synas på platser de inte skall vara så utökar de kriget och då måste NATO gripa in.

Allt annat är extremt cuck
Har för mig att det finns lite regler för hur det där ska skötas. Och ryssen är sitt vanliga fega jag och bara petar in tån över territorialvattengränsen och backar ut igen så har man inte konstant totaltäckning av hela sitt territorialvatten är det svårt att hinnan innan de befinner sig i internationellt vatten igen och då blir det genast massa tjäbbel om man sänker deras värdelösa tvålkoppar.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Har för mig att det finns lite regler för hur det där ska skötas. Och ryssen är sitt vanliga fega jag och bara petar in tån över territorialvattengränsen och backar ut igen så har man inte konstant totaltäckning av hela sitt territorialvatten är det svårt att hinnan innan de befinner sig i internationellt vatten igen och då blir det genast massa tjäbbel om man sänker deras värdelösa tvålkoppar.
IKFN reglerar väl detta har jag för mig.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Tyvärr kan man ju inte bara sänka och säga förlåt, nu i dessa lättkränkta tider. Glöm inte vår DC3a det finns fog att sänka
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har för mig att det finns lite regler för hur det där ska skötas. Och ryssen är sitt vanliga fega jag och bara petar in tån över territorialvattengränsen och backar ut igen så har man inte konstant totaltäckning av hela sitt territorialvatten är det svårt att hinnan innan de befinner sig i internationellt vatten igen och då blir det genast massa tjäbbel om man sänker deras värdelösa tvålkoppar.
NATO kan hålla sin gräns.
Det pågår krig med Ryssland och ett land som (tydligen) är/nyligen blivit vän med NATO som NATO valt sida i. Då kan vi inte ha motståndaren segla hur som helst, borda, bogsera, beslagta, fängsla, avvakta eventuell reaktion.

Snart är eventuellt Trump president, då kommer Ryssland kunna åka lite som de vill och vi kommer gnälla. Det är lite now or never nu.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om det var en rysk båt så borde NATO bombat den eller bara bordat den, beslagtagit den och tagit krigsfångar.

Om rysk militär börjar synas på platser de inte skall vara så utökar de kriget och då måste NATO gripa in.

Allt annat är extremt cuck
Det är som med annan avvisning. Väst har alltid givit ett tvivlens fördel , där man går upp med jaktflyg och visar vägen ut ur luftrummet.
En båt som befinner sig 7min på fel sida gränsen, vad förutom minerad gränslinje ser du som rimlig beredskap på sjön för att hålla incidentberedskap på sub 7min? Bordningen behöver ju ske på eget vatten.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ska man vara orolig för ryzzland?
Tja, nu har dom tydligen fått ett flygfält 20 mil från Norska gränsen bombat....
(15 mil från finska)
Helt utan stöd från USA/NATO.

När det står helt klart att USA stoppar sitt stöd till Ukraina kanske Ukraina känner att det spelar liten roll om dom anfaller moskva eller pieter, eller varför inte flottbasen i köningsberg...
Dom har ju visat nu att dom har den räckvidden, gånger tre.

Då ska vi nog alla vara lite oroliga

Samtidigt har det visat sig att underhåller av ryzzlands kärnvapenbärare Tupolev 160 aldrig har utförts, utan pengarna har i vanlig ryzzk anda gått rakt i fickorna på oligarker.
Deras bäst fungerande TU-160, som puttler tog en nöjestripp på nyligen, har krashat på grund av bristande underhåll, dom övriga planen är nog i sämre skick.

Det får en att fundera hur det står till med underhållet av kärnvapnen, dom kanske inte heller fungerar?
Ligger dom och tickar som tidsinställda bomber i något fuktigt bergrum?

Det finns mycket i det efterblivna skitlandet att oroa sig för.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ska man vara orolig för ryzzland?
Tja, nu har dom tydligen fått ett flygfält 20 mil från Norska gränsen bombat....
(15 mil från finska)
Helt utan stöd från USA/NATO.

När det står helt klart att USA stoppar sitt stöd till Ukraina kanske Ukraina känner att det spelar liten roll om dom anfaller moskva eller pieter, eller varför inte flottbasen i köningsberg...
Dom har ju visat nu att dom har den räckvidden, gånger tre.

Då ska vi nog alla vara lite oroliga
Ukraina har fått lite motivering att lära sig kriga av nån anledning. Om Ukraina faller så får nog resten av Europa lägga på ett kol och lära sig vi med.
Samtidigt har det visat sig att underhåller av ryzzlands kärnvapenbärare Tupolev 160 aldrig har utförts, utan pengarna har i vanlig ryzzk anda gått rakt i fickorna på oligarker.
Deras bäst fungerande TU-160, som puttler tog en nöjestripp på nyligen, har krashat på grund av bristande underhåll, dom övriga planen är nog i sämre skick.
Ja, det är ju lite roligt att General Failure är han som står för det ryska underhållet. Bästa polare med General Vinter, verkar det som.

Det får en att fundera hur det står till med underhållet av kärnvapnen, dom kanske inte heller fungerar?
Ligger dom och tickar som tidsinställda bomber i något fuktigt bergrum?

Om underhållet av deras kärnvapen är lika eftersatt kan vi ju skatta oss lyckliga, för då kan stridsspetsarna inte längre nå kritisk massa och explodera. Om de nu ens kan komma fram.

Det finns mycket i det efterblivna skitlandet att oroa sig för.
Jo, det är synd och skam att det gick så käpprätt åt helvete där på nittiotalet och att Putin kuppade in sig på posten som president.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ska man vara orolig för ryzzland?
Tja, nu har dom tydligen fått ett flygfält 20 mil från Norska gränsen bombat....
(15 mil från finska)
Helt utan stöd från USA/NATO.

När det står helt klart att USA stoppar sitt stöd till Ukraina kanske Ukraina känner att det spelar liten roll om dom anfaller moskva eller pieter, eller varför inte flottbasen i köningsberg...
Dom har ju visat nu att dom har den räckvidden, gånger tre.

Då ska vi nog alla vara lite oroliga

Samtidigt har det visat sig att underhåller av ryzzlands kärnvapenbärare Tupolev 160 aldrig har utförts, utan pengarna har i vanlig ryzzk anda gått rakt i fickorna på oligarker.
Deras bäst fungerande TU-160, som puttler tog en nöjestripp på nyligen, har krashat på grund av bristande underhåll, dom övriga planen är nog i sämre skick.

Det får en att fundera hur det står till med underhållet av kärnvapnen, dom kanske inte heller fungerar?
Ligger dom och tickar som tidsinställda bomber i något fuktigt bergrum?

Det finns mycket i det efterblivna skitlandet att oroa sig för.
Upptill förlorade ry en olastad su-34 härom dagen vid en övningsflygning, helt utan ukrainsk inverkan den med. Flygunderhåll (ja egentligen all underhållstjänst) verkar ha sina problem helt klart.

Som det är sagt; amatörer diskuterar taktik medan experter planerar och genomför underhåll.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Det får en att fundera hur det står till med underhållet av kärnvapnen, dom kanske inte heller fungerar?
Ligger dom och tickar som tidsinställda bomber i något fuktigt bergrum?
De kan inte smälla av lite hur som helst, av dålig förvaring. Det är snarare tvärtom...
Om det skulle bli allvar, kommer troligen många inte ens iväg...och många når inte målet... ...och många smäller inte vid "nedslag".
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
För den som undrar varför Ukraina attackerar en flygbas uppe vid Murmansk - det är tydligen därifrån massor av ryska attacker mot Ukraina utgår:


Som vanligt med Ryssland så ser området runt flygbasen ut som en ren soptipp. Den som kollar in stället på Google Maps ser resterna av ett kraschat flygplan på en klargöringsplats alldeles bredvid banan. Rester från en krasch 2019…
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
De kan inte smälla av lite hur som helst, av dålig förvaring. Det är snarare tvärtom...
Om det skulle bli allvar, kommer troligen många inte ens iväg...och många når inte målet... ...och många smäller inte vid "nedslag".

Nej, det är inte troligt att det blir en kärnexplosion i deras lager, men en brand/konventionell explosion omvandlar ju stridsspetsarna till smutsiga bomber på hemmaplan, vilket är illa nog.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
För den som undrar varför Ukraina attackerar en flygbas uppe vid Murmansk - det är tydligen därifrån massor av ryska attacker mot Ukraina utgår:


Som vanligt med Ryssland så ser området runt flygbasen ut som en ren soptipp. Den som kollar in stället på Google Maps ser resterna av ett kraschat flygplan på en klargöringsplats alldeles bredvid banan. Rester från en krasch 2019…
Helt fel, Ryssland är känt för sitt noggranna miljöarbete och allt annat är påhitt av NATO, redan Stalin förstod klimatpolitikens ställning och instiftade till och med lokala små jordbruk för att visa på kontrasten till USAs imperialistiska och vansinniga rovdrift på jordens begränsade resurser.

/ ?
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top