Ska man vara orolig för Ryssland?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag tror inte heller att förråden sprängdes. Jag tror att det handlar om ryska soldater som har bytt taktik - istället för att bara stjäla kylskåp så stjäl man numera hela byggnader...
Nåt var det som sprängdes, men vad? Om Ukraina säger att det var vapenförråd så är det säkert så.
Äntligen börjar din polett att sakta glida nedåt. Lägg till orden "tjuvar" och "våldtäktsmän" så är du hemma.
Tjuvar och våldtäktsmän borde vara lätt nedkämpade av de oövervinnerliga ukrainarna.
Och det var hela poängen med mitt ursprungliga inlägg. Det militärt, moraliskt och strategiskt överlägsna Ukraina borde för länge sedan ha besegrat det dekadenta och illa utrustade Ryssland.
Efter att i två år ha matats med (säkert pålitliga) uppgifter om ukrainska framgångar och ryska nederlag så förvånas man över att den slutgiltiga segern för Ukraina låter vänta på sig.
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Nåt var det som sprängdes, men vad? Om Ukraina säger att det var vapenförråd så är det säkert så.

Tjuvar och våldtäktsmän borde vara lätt nedkämpade av de oövervinnerliga ukrainarna.
Och det var hela poängen med mitt ursprungliga inlägg. Det militärt, moraliskt och strategiskt överlägsna Ukraina borde för länge sedan ha besegrat det dekadenta och illa utrustade Ryssland.
Efter att i två år ha matats med (säkert pålitliga) uppgifter om ukrainska framgångar och ryska nederlag så förvånas man över att den slutgiltiga segern för Ukraina låter vänta på sig.
Kan du inte sätta dig i en skyttegrav i Donetsk! Och Försvara Putin!...
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Kan du inte sätta dig i en skyttegrav i Donetsk! Och Försvara Putin!...
Jag försöker bara punktera propagandakriget och alla överdrivna uppgifter om Ukrainas triumfer på slagfältet. Folk lockas att tro att segern är nära för Ukraina, istället för att vi förbereder oss på motsatsen. Hur ska västvärlden ställa sig till det faktum att Ryssland sakta men säkert maler ned allt motstånd och tvingar Ukraina till en uppgörelse?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag försöker bara punktera propagandakriget och alla överdrivna uppgifter om Ukrainas triumfer på slagfältet. Folk lockas att tro att segern är nära för Ukraina, istället för att vi förbereder oss på motsatsen. Hur ska västvärlden ställa sig till det faktum att Ryssland sakta men säkert maler ned allt motstånd och tvingar Ukraina till en uppgörelse?

Kursk?

Här ser du en stad som ryzzarna har befriat:

ukraina_vovtjansk_ruiner_jonas-1536x1151.jpg


Befolkningen är säkert överlyckliga över att ha befriats
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Jag försöker bara punktera propagandakriget och alla överdrivna uppgifter om Ukrainas triumfer på slagfältet. Folk lockas att tro att segern är nära för Ukraina, istället för att vi förbereder oss på motsatsen. Hur ska västvärlden ställa sig till det faktum att Ryssland sakta men säkert maler ned allt motstånd och tvingar Ukraina till en uppgörelse?
Du är väl Svensk!? Vill du att dina ungar ska lära sig ryska i skolan?..Finns inget propagandakrig! Stoppa Putin äcklet! Nu! Eller så ska du och jag Mobilisera, och då får du mig som överordnande ! Stackare!
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Du är väl Svensk!? Vill du att dina ungar ska lära sig ryska i skolan?..Finns inget propagandakrig! Stoppa Putin äcklet! Nu! Eller så ska du och jag Mobilisera, och då får du mig som överordnande ! Stackare!
Du har tydligen också köpt den skrämselpropaganda som fick Sverige att kasta sig i armarna på Nato. Nån har lanserat tesen att kriget mot Ukraina skulle var första steget mot att ta över hela Europa, och godtrogna idioter sväljer allt med hull och hår. Det lustiga är att för 30-40 år sedan var det den farliga kommunismen man skrämdes med. Bolsjevikerna skulle komma och skära halsen av oss och ta all vår egendom. Nu finna inga kommunister längre, så nu måste de hitta på något nytt att skrämma oss dit de vill. EU, Nato, USA - kom och rädda oss från den farliga ryssen!
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Du har tydligen också köpt den skrämselpropaganda som fick Sverige att kasta sig i armarna på Nato. Nån har lanserat tesen att kriget mot Ukraina skulle var första steget mot att ta över hela Europa, och godtrogna idioter sväljer allt med hull och hår. Det lustiga är att för 30-40 år sedan var det den farliga kommunismen man skrämdes med. Bolsjevikerna skulle komma och skära halsen av oss och ta all vår egendom. Nu finna inga kommunister längre, så nu måste de hitta på något nytt att skrämma oss dit de vill. EU, Nato, USA - kom och rädda oss från den farliga ryssen!
Jo jag förstod! Rygglös...det är okej!...:hjarta
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu är trolleriet i full fart, många svalde betet igen, det är helt klart.

Ingen kan så lite om vad som historiskt har hänt, att man nu kan påstå att Ryssland är hyggligt och sätta det på pränt.

Nog vet vi väl vid detta lag, att detta handlar bara om att förstärka någons känsla av jag.

Kan man inte förpassa detta larv dit var det bör vara, ögonen mina blöder när jag ser er svara.

Men hatten av för lyckat mete, forumet sväljer verkligen varje dag detta bete.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ska bli spännande och se när MV Ruby's last exploderar. Har dom fuktighetsmätare från Gold i Taiwan kan det väl ske närsomhelst. Håller tunneln Dover-Calais om det sker över tunneln ?
1727294788121.png
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
EU, Nato, USA - kom och rädda oss från den farliga ryssen!

Till och med ett supertroll som du måste väl kunna spåra upp någon fortfarande livs levande människa som var med om finska vinterkriget…?

Så kan du själv fråga dem om deras åsikt kring moskoviter. Om deras far som blev avrättad ute på gården. Om deras mor som blev våldtagen på köksbordet inför alla ungar. Eller om gården som sattes i brand. Av modiga och ärorika moskoviter som ju inte alls är farliga eller opålitliga och inte alls begår några krigsbrott…
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Till och med ett supertroll som du måste väl kunna spåra upp någon fortfarande livs levande människa som var med om finska vinterkriget…?

Så kan du själv fråga dem om deras åsikt kring moskoviter. Om deras far som blev avrättad ute på gården. Om deras mor som blev våldtagen på köksbordet inför alla ungar. Eller om gården som sattes i brand. Av modiga och ärorika moskoviter som ju inte alls är farliga eller opålitliga och inte alls begår några krigsbrott…
Det räcker att åka till valfri semesterort dit ryssar också åker för att se vilken typ av folk det är
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det räcker att åka till valfri semesterort dit ryssar också åker för att se vilken typ av folk det är
Har hört av flera olika personer redan för 10+ år sedan att när ryssarna börjar dyka upp på en resort är den död och det är bäst att sluta åka dit.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Har hört av flera olika personer redan för 10+ år sedan att när ryssarna börjar dyka upp på en resort är den död och det är bäst att sluta åka dit.
Vilket snack. Jag har sett ryssar på Cypern flera gånger, det enda man märker är att de gillar att visa att de har pengar. Kvinnorna har päls och pråliga smycken, vem har sånt idag? Däremot är norrmänn(!) väldigt högljudda och jobbiga, ungefär som tyskarna var förr i tiden.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top