Ska man vara orolig för Ryssland?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Till och med ett supertroll som du måste väl kunna spåra upp någon fortfarande livs levande människa som var med om finska vinterkriget…?

Så kan du själv fråga dem om deras åsikt kring moskoviter. Om deras far som blev avrättad ute på gården. Om deras mor som blev våldtagen på köksbordet inför alla ungar. Eller om gården som sattes i brand. Av modiga och ärorika moskoviter som ju inte alls är farliga eller opålitliga och inte alls begår några krigsbrott…
Shit happens i krig. Fast nu var inte frågan vad som hände mellan Sovjetunionen och Finland för 80 år sedan, utan om dagens Ryssland skulle kunna tänkas anfalla Sverige.
Sverige är inte Ukraina.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Shit happens i krig.

Jo, shit happens i krig. Men är det inte underligt att "shit happens" verkar hända konstant och bara från den ena sidan, oavsett om vi talar flera hundra år sedan, andra världskriget eller nutid...?

En del länder och befolkningar har viss etik och moral, förhåller sig till de krigslagar som faktiskt finns och skjuter och spränger bara militärer och militära anläggningar. Medans någon annan bombar skolor och sjukhus, mördar civila, våldtar allt som rör sig och...stjäl dessa förbannade kylskåp...Kort sagt - beter sig som de jävla untermensch man verkligen är.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det var fan det sämsta agn jag någonsin har sett, och då har jag fått en gädda som högg på flötet som låg och guppade utanför båten medans jag satte mask på kroken.
Agnet ska väl vara i andra änden på utrustningen :va
(avser bild ovan med haj/krokodilagnet)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det var fan det sämsta agn jag någonsin har sett, och då har jag fått en gädda som högg på flötet som låg och guppade utanför båten medans jag satte mask på kroken.
Tror det snarare är:
fishing-rod-snap.gif
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Färdades lite som Ingvar i österled men Birger var inte där. :(
Men världens näst bästa motorcykel stod på gårdsplanen med en Moskovitj i bakgrunden.
Världens bästa motorcykel är naturligtvis en SR 250, det förstår alla som förstår sig på rysk kvalitet! :krama


1727408287575.png
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top