Ska man vara orolig för Ryssland?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har sett att rysstrollen är ute på sociala medier och hävdar att ”75% av förråden klarade sig”. 😅

Det fanns säkert svagbegåvade som trodde på det - tills satellitbilderna publicerades.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En extra bonus var ju att tåget stod inne på stationen och blev kaboomat det med. Och eftersom att alla leveranser sker med tåg är det säkert lite jobbigt att bli av med dem med.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
En stor effekt förutom förlusten av ammunition är att Ryssland inte kan koncentrera materiel i ammunitionsdepåer på samma sätt som tidigare nu när de insett att de slås ut. Det får i sin tur stora konsekvenser för logistiken och kommer att innebära minskad tillgång på ammunition och bomber överallt. Ukraina slåss smart.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag har sett att rysstrollen är ute på sociala medier och hävdar att ”75% av förråden klarade sig”. 😅

Det fanns säkert svagbegåvade som trodde på det - tills satellitbilderna publicerades.
Man vet inte vad som syns på bilderna. Viktiga förråd är oftast placerade under jord och kan inte bombas.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så varför har svenska kustartilleriet sina försvarsanläggningar nedsprängda i berget..? Tro inte på allt som står i Wikipedia.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Självklart är det sant, ingenting gick sönder.

De enorma bränderna med flera hundra meter höga lågor som syntes efter attackerna var inte ammunition som antändes utan folk som spontant började tända brasor för att fira segern över den fega drönarattacken.

Folk måste fan börja tänka själva och inte svälja all propaganda som vi matas med.

Helt orelaterad bild:

1727263816340.png
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Självklart är det sant, ingenting gick sönder.

De enorma bränderna med flera hundra meter höga lågor som syntes efter attackerna var inte ammunition som antändes utan folk som spontant började tända brasor för att fira segern över den fega drönarattacken.

Folk måste fan börja tänka själva och inte svälja all propaganda som vi matas med.

Helt orelaterad bild:

View attachment 504239
Lite så. Om all propaganda vore sann så skulle Ukraina vunnit kriget för länge sedan. Ukrainska soldater är tappra, patriotiska, kompetenta och pålitliga. De ryska är fega, alkoholiserade trashankar som deserterar så fort de får chansen. Ukraina slår skickligt ut ryska militära anläggningar, vapendepåer, krigsfartyg och stridsvagnar. Man skjuter ned deras jaktplan. Ryssarna lyckas bara bomba skolor, sjukhus och civila bostadshus. Ryssarna strider numera med överblivet skrot från WW2, och skickas till fronten med spadar i händerna. Ukraina har toppmodern utrustning från Europa.
Så om allt detta är sant - när hissas ukrainska flaggan över Moskva?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Har Ukraina som mål att inta Moskva? Intressant, den var ny för mig.

Däremot vet jag att ryssarna försökte inta Kiev. Konstigt nog ser jag inga ryska flaggor över den staden, brann de möjligtvis upp i någon av bränderna som absolut inte orsakades av ukrainska drönare?
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Har man följt den här tråden ett par år är det ingen tvekan. Man har också fått veta att Putin är galen (är han ännu galnare idag än 2022, månntro?), och att det var ryssarna som sprängde Nord Stream 2 (för det är väl bevisat utom all tvivel?)
Tammer ! Du vet väl att Ukraina har varit en självständig Stat sen 1991! :va
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har sett att rysstrollen är ute på sociala medier och hävdar att ”75% av förråden klarade sig”. 😅

Det fanns säkert svagbegåvade som trodde på det - tills satellitbilderna publicerades.

Jag tror inte heller att förråden sprängdes. Jag tror att det handlar om ryska soldater som har bytt taktik - istället för att bara stjäla kylskåp så stjäl man numera hela byggnader...

De ryska är fega, alkoholiserade trashankar som deserterar så fort de får chansen.

Äntligen börjar din polett att sakta glida nedåt. Lägg till orden "tjuvar" och "våldtäktsmän" så är du hemma.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top