Ska man vara orolig för Ryssland?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Har du dåligt minne eller är du dum i huvudet på riktigt...? Eller är detta också hamburgaren och rock n' rollens fel...? Någon vidrig amerikan var där och stoppade ner några extra valsedlar i urnan...sådär som det ju brukar gå till i ditt älsklingsland...
Det är så USA jobbar. Genom att stötta motståndsrörelser och fiender till staten försöker man störta befintliga regimer och sätta in USA-vänliga figurer. Med ekonomiska bidrag, propaganda och sabotage. Den metoden har man praktiserat i Latinamerika sedan 1950-talet, och ibland också i andra länder.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Att det är en del av propagandakriget. Vad kan verifieras av materialet?
Du har väl aldrig varit särskilt intresserad av verifikat eller källkritik? Vad menar du?

Om klippet kan sägas att det förefaller vara geolokaliserat men sannolikt inte föreställer någon ny enorm bomb utan snarare en av de vanliga 1500kg-s glidbomber som Ryssland nästan dagligen terroriserar civilbefolkningen med. Om du varit det minsta intresserad av ämnet du diskuterar så hade du vetat detta redan.
Nu skall du veta att jag inte har för avsikt att fördjupa någon diskussion med ”dig” då ”du” med största sannolikhet inte kör motorcykel, inte bevistar detta forum för gemensamma intressen och med viss sannolikhet inte ens har goda avsikter med ditt dyngspridande. Sådana användare som först sitter och bygger sig en falsk profil för att sedan utifrån denna utnyttja plattformen för att föra ut desinformation har jag nämligen ingenting till övers för. Markus och någon till kommer kanske att kommentera sådant med ”höga hästar” men det handlar snarare om en kombination av att se mönster och insikt om tidseffektiviteten i att bemöta rena troll på internet.

”Du” är fortsatt på ignorelistam och min önskan är väl i stort att fler placerar dig där då du uppenbart inte har andra avsikter än att desinformera.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Du har väl aldrig varit särskilt intresserad av verifikat eller källkritik? Vad menar du?

Om klippet kan sägas att det förefaller vara geolokaliserat men sannolikt inte föreställer någon ny enorm bomb utan snarare en av de vanliga 1500kg-s glidbomber som Ryssland nästan dagligen terroriserar civilbefolkningen med. Om du varit det minsta intresserad av ämnet du diskuterar så hade du vetat detta redan.
Nu skall du veta att jag inte har för avsikt att fördjupa någon diskussion med ”dig” då ”du” med största sannolikhet inte kör motorcykel, inte bevistar detta forum för gemensamma intressen och med viss sannolikhet inte ens har goda avsikter med ditt dyngspridande. Sådana användare som först sitter och bygger sig en falsk profil för att sedan utifrån denna utnyttja plattformen för att föra ut desinformation har jag nämligen ingenting till övers för. Markus och någon till kommer kanske att kommentera sådant med ”höga hästar” men det handlar snarare om en kombination av att se mönster och insikt om tidseffektiviteten i att bemöta rena troll på internet.

”Du” är fortsatt på ignorelistam och min önskan är väl i stort att fler placerar dig där då du uppenbart inte har andra avsikter än att desinformera.
Det är sant att jag är här och diskuterar eftersom jag har blivit utsparkade från Flashback, men det förändrar inte det faktum att jag har rätt i sak. All propaganda från Ukraina påstår att ryssarna under hela kriget har bombat civila mål, främst sjukhus, skolor och bostäder. Detta motsägs i någon mån av Ukrainska civila förlustsiffror, som alltså rör sig om några tusen dödsoffer. Jämför detta med de 40000 döda i Gaza efter Israels bombningar, som pågått betydligt kortare tid. Antingen är ryssarna usla på att bomba, eller så är påståendena om att de helst dödar civila helt fel.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Sen var det ju det där med källkritik. Tänk så här: vem är ansvarig för materialet? Vilket är syftet? Är det här en pålitlig och opartisk informationskälla?
Har för mig ursprungliga källan för klippet är Rysk.
Så ja det faktumet att de hävdar att man bombat med FAB-9000 är ju falskt och en lögn.
Så där har du ju en poäng att Ryssland ljuger ofta.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det är inte svårt. Har man retar upp fel moderator kommer ett meddelande om att man brutit mot regel nr x om "trams & offtopic" eller "ohörsamhet" eller nåt annat, och sen är man avstängd.

De flesta gångerna kommer man dock undan med varningar. Men om man nu retar fel moderatorer (de måste vara fler blir man avstängd i nån vecka. Andra gången några månader. För att bli avstängd för gott måste man ha betett sig riktigt jävla svinigt/korkat gång på gång. Eller gjorde något annat puckat som at försöka sälja droger eller så.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
De flesta gångerna kommer man dock undan med varningar. Men om man nu retar fel moderatorer (de måste vara fler blir man avstängd i nån vecka. Andra gången några månader. För att bli avstängd för gott måste man ha betett sig riktigt jävla svinigt/korkat gång på gång. Eller gjorde något annat puckat som at försöka sälja droger eller så.
Det tråkiga är att man aldrig får veta vad man gjort. Efter ett par (obegripliga) varningar försöker man skärpa till sig och hålla en låg profil. Men rätt vad det är kommer det: "Du har blivit avstängd p g a....".
Sen är det kört. Eftersom man är avstängd kan man inte fråga nåt och får aldrig veta vad man gjort. Moment 22.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Läste nyss Oscar Jonssons böcker Hotet från Ryssland och Försvaret av Sverige. Rekommenderas som basplattform för att förstå Ryssland. :)

View attachment 504685
Haha. Ja, redan titlarna visar ju vad budskapet är. Vill man fördjupa sin russofobia är det rätt väg att gå. Vill man skaffa egentlig kunskap om Ryssland och ryska folket så är boken Putins folk ett bättre val. Lite mer sansad.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Läste nyss Oscar Jonssons böcker Hotet från Ryssland och Försvaret av Sverige. Rekommenderas som basplattform för att förstå Ryssland. :)

View attachment 504685
Att grubbla över försvaret av Sverige (från Ryssland) är som att ägna sin tid åt att fundera över hur Sverige ska försvara sig mot attacker från aliens från rymden.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Vårt kära troll står nästan för hälften av inläggen här i tråden nu. Det kanske är dags att nappa mindre?
Det går i perioder, sen kan jag vara upptagen med annat i flera dagar. Men då få väl ni andra roa er med bilder som förlöjligar Putin, falska rapporter om Ukrainas framgångar i kriget eller fejkade bilder på deserterande ryska soldater. Ha det så trevligt!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati