Ska man vara orolig för Ryssland?

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M
Det går i perioder, sen kan jag vara upptagen med annat i flera dagar. Men då få väl ni andra roa er med bilder som förlöjligar Putin, falska rapporter om Ukrainas framgångar i kriget eller fejkade bilder på deserterande ryska soldater. Ha det så trevligt!
Istället för en förlöjligande bild på kräket, bifogar jag en bild som vissa kan bli imponerade av.
IMG_1768.jpeg

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Lägesbild.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Istället för en förlöjligande bild på kräket, bifogar jag en bild som vissa kan bli imponerade av.
View attachment 504686
Nja. Den var inte ens rolig. Alla som har lite koll vet att Ryssland angrep Ukraina för att förhindra att de gick med i Nato. Nato är fientligt till Ryssland, och har de senaste 30 åren växt sig större i sitt försök att pressa Ryssland till eftergifter. Nato, USA och EU hade lätt kunnat skapa avspänning i Europa genom att avveckla Nato, men man har valt den aggressiva linjen. Ryssland har inte reagerat som förväntat, och nu har vi ett helt onödigt krig i Europa.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det var ingen överhängande fara att Ukraina skulle gå med i NATO, dom hade liksom väldigt långt kvar innan det hade kunnat vara aktuellt att ens ansöka.

Så kriget startades av puttler av någon annan anledning.

Kriget ledde dock till att Sverige och Finlnd ansökte om medlemskap i NATO, något dom inte hade en tanke på tidigare, och vips så hade puttler flera hundra mil ny gräns mot NATO.

Ukraina har ju tvärtom hjälpt ryzzland att hålla avstånd till NATO.

Det är längre för NATO att åka till ryzzland genom Ukraina nu när Kursk tillhör Ukraina

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
På tal om Kursk, när ska dom hålla sedvanligt val om vilket land dom vill tillhöra? 🤔
Naturligtvis korrekt övervakat av automatvapen så allt går just till. 👍

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Det var ingen överhängande fara att Ukraina skulle gå med i NATO, dom hade liksom väldigt långt kvar innan det hade kunnat vara aktuellt att ens ansöka.

Så kriget startades av puttler av någon annan anledning.

Kriget ledde dock till att Sverige och Finlnd ansökte om medlemskap i NATO, något dom inte hade en tanke på tidigare, och vips så hade puttler flera hundra mil ny gräns mot NATO.

Ukraina har ju tvärtom hjälpt ryzzland att hålla avstånd till NATO.

Det är längre för NATO att åka till ryzzland genom Ukraina nu när Kursk tillhör Ukraina
Ukraina ansökte redan 1994 om medlemsskap i Nato. Det är en lång process, men det var viktigt för Ryssland att ingripa innan det gått för långt. Nato hade när som helst ha kunnat snabba på processen och sen hade det varit för sent för Ryssland.
Sen gjorde Ryssland en felbedömning när det gällde Sverige och Finland. Att vi skulle överge en lång framgångsrik period av alliansfrihet och störta i armarna på Nato var något ingen visste, inte ens vi själva. Så rädda och otrygga och måna om att bli vän med stora starka USA... patetiskt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
På tal om Kursk, när ska dom hålla sedvanligt val om vilket land dom vill tillhöra? 🤔
Naturligtvis korrekt övervakat av automatvapen så allt går just till. 👍

Det cirkulerade ju en film från dagarna efter dom gick över gränsen då några soldater skojade om det när dom delade ut mat till gamla övergivna tanter, och babuskan svarade "Har ni en flagga över, jag hänger upp den direkt, jag bryr mig inte om vilken flagga jag bor under, och ni har redan gjort mer för mig än vad Moskva har gjort"

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Det cirkulerade ju en film från dagarna efter dom gick över gränsen då några soldater skojade om det när dom delade ut mat till gamla övergivna tanter, och babuskan svarade "Har ni en flagga över, jag hänger upp den direkt, jag bryr mig inte om vilken flagga jag bor under, och ni har redan gjort mer för mig än vad Moskva har gjort""
"Det cirkulerade en film...". Ja men, då är ju saken klar! Om bevisföringen bygger på filmer producerade av Ukraina så förstår jag mer och mer attityderna i den här tråden. Men åter än gång, vi som lärde oss att tänka kritiskt redan i skolan ser det hela på ett annat sätt.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då har det igår dykt upp en till video när ryska soldater avrättar en ukrainsk fånge med bakbundna händer och därmed återigen begår ett krigsbrott.

Ukr_10.jpg

Källa en ryska telegramsida som är nära knuten till den ryska krigsmaskinen.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
"Det cirkulerade en film...". Ja men, då är ju saken klar! Om bevisföringen bygger på filmer producerade av Ukraina så förstår jag mer och mer attityderna i den här tråden. Men åter än gång, vi som lärde oss att tänka kritiskt redan i skolan ser det hela på ett annat sätt.
Som man känner sig själv känner man andra.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Alla som har lite koll vet att Ryssland angrep Ukraina för att förhindra att de gick med i Nato. Nato är fientligt till Ryssland, och har de senaste 30 åren växt sig större i sitt försök att pressa Ryssland till eftergifter. Nato, USA och EU hade lätt kunnat skapa avspänning i Europa genom att avveckla Nato, men man har valt den aggressiva linjen. Ryssland har inte reagerat som förväntat, och nu har vi ett helt onödigt krig i Europa.
DUMHETER!!

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Vad handlar annars invasionen om? Påståendet att invasionen av Ukraina bara är första steget i Rysslands plan på att ta över hela Europa är bara för mycket. Det är helt taget ur luften och så osannolikt att det är makabert att någon tror på det. Vad skulle syftet vara? Hur skulle det gå till, Ryssland har inte en sådan militär kapacitet.
När USA har angripit andra länder har ingen påstått att det var första steget mot att ta över hela världen. Men när Ryssland angriper ett annat land är det vad som gäller?
Russofobi är en allvarlig och smittsam sjukdom som vi borde bli vaccinerade mot.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tydlig trend på exempelvis X, där uppenbart pro-ryska konton blivit ”aggressivare” i avseendet mängden inlägg och grad av desinformation på senare tid.
YouTube har börjat rekommendera kanaler som berättar hur externt bra allt går för Ryssland i kriget till mig med av någon anledning.
De första gångerna så var det lite förvånande när jag tittade på dem, men det går rätt fort att se när de enbart kör det ryska narrativet.
Men de är ju egentligen inte mycket värre än kanaler som berättar att Ryssland är körda och har förlorat kriget redan och vilken vecka som helst nu så kommer folket resa sig och kasta ut Putin.

Kriget är väldigt mycket inte avgjort än, och för tillfället fungerar Rysslands strategi, de tar långsamt ner och mer av Ukraina, och Putin skiter i kostnaden.
Ukraina kämpar tappert i en jävlig motvind och gör sitt bästa men de behöver mer av allt i princip.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati