Ska man vara orolig för Ryssland?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Putin och jag delar samma världsbild och ideologi, ingenting annat.
Öh nej? Du gick ju inte gång på att en bar överkropp i vildmarken skulle vara nån slags måttstock för statsmannamässiga attribut.
Du får tänka ett par varv till innan du försöker (fruktlöst) dölja din gubberotiska läggning.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Läste nyss Oscar Jonssons böcker Hotet från Ryssland och Försvaret av Sverige. Rekommenderas som basplattform för att förstå Ryssland. :)

View attachment 504685
Intressant, kollade lite om Oscar J

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Så Ukraina är inget eget land, utan bara en rysk delrepublik fylld med nazister som måste förintas för att sen underordna sig ryskt styre, kosta vad det kosta vill.

Då vet vi (y)
Dagens Ukraina har existerat i ungefär hundra år. Gränser har flyttats och olika delar av regionen har lytt under olika konstellationer genom århundradena innan. Ett hittepå-land utan egen kultur eller historia. Att flytta gränserna igen gör varken till eller ifrån, om man inte heter Zelenskyj vill säga.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Vårt kära troll står nästan för hälften av inläggen här i tråden nu. Det kanske är dags att nappa mindre?

Kanske det. Eller också hålla sig till skolan som anser att trollen inte ska stå obesvarade och få sista ordet. Helt enkelt för att framtida googlingar på ämnet inte ska kunna antyda att deras åsikter ”vunnit” diskussionen. Och för att de tydligen inte får lika mycket betalt av sin uppdragsgivare när de blir överösta med motargument…

Men med tanke på nivån i några av de nyligen postade inläggen så kan jag inte tänka mig att någon sporthojsintresserad svensk betraktar Arne som något annat än en ren idiot…? Att ha en gammal CB är respekt. Men att uttrycka sin kärlek till Putin och Ryssland är inget annat än idioti.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kanske det. Eller också hålla sig till skolan som anser att trollen inte ska stå obesvarade och få sista ordet. Helt enkelt för att framtida googlingar på ämnet inte ska kunna antyda att deras åsikter ”vunnit” diskussionen. Och för att de tydligen inte får lika mycket betalt av sin uppdragsgivare när de blir överösta med motargument…

Men med tanke på nivån i några av de nyligen postade inläggen så kan jag inte tänka mig att någon sporthojsintresserad svensk betraktar Arne som något annat än en ren idiot…? Att ha en gammal CB är respekt. Men att uttrycka sin kärlek till Putin och Ryssland är inget annat än idioti.
Allt han säger har redan besvarats tiotals gånger.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Allt han säger har redan besvarats tiotals gånger.
Det var länge sedan jag slutade läsa hans inlägg. Om bara alla slutade kommentera så ledsnar han nog tillslut. Är övertygad om att han sitter och trollar på alla möjliga forum där han inte blir utkastad. Är riktigt flashback nivå på inläggen och bättre personen ifråga håller till där

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det var länge sedan jag slutade läsa hans inlägg. Om bara alla slutade kommentera så ledsnar han nog tillslut. Är övertygad om att han sitter och trollar på alla möjliga forum där han inte blir utkastad. Är riktigt flashback nivå på inläggen och bättre personen ifråga håller till där

Ja, även om jag uppskattar att vi har högt i tak här, så tycker jag nog att det finns en gräns som passerats med råge här då Tammer bara fiskar efter reaktioner med sina inlägg och det gäller hela vägen från enstånkor till Ryssland.

Vore jag administratör skulle jag sparka ut Tammer och se till att alla hans inlägg också försvinner från forumet.
Nu är jag inte det så jag har nöjt mig med att lägga honom på min ignorelista sedan länge.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Nu handlar det inte om att beundra Putin och Ryssland, utan om att inte vara så enögd som vissa andra. Världen är inte svart och vit, med en del onda och en del goda. Putin har sina skäl att angripa Ukraina, och det är inte första gången i världshistorien ett militärt angrepp sker. Kan man respektera det så kan man också börja söka en lösning på konflikten. Att som nu bara fortsätta att ösa vapen och bidrag över Ukraina får bara kriget att bli mer utdraget. Hittills har den strategin inte fungerar så bra, så är det rätt väg att gå?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Personligen är jag inte så förtjust i att banna även om personens åsikter är helt uppåt väggarna. Bättre att bara ignorera.

Förstår dock att Hell/Birger blev bannad då han började komma med beskyllningar att hans konto var manipulerat mm.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ja, även om jag uppskattar att vi har högt i tak här, så tycker jag nog att det finns en gräns som passerats med råge här då Tammer bara fiskar efter reaktioner med sina inlägg och det gäller hela vägen från enstånkor till Ryssland.

Vore jag administratör skulle jag sparka ut Tammer och se till att alla hans inlägg också försvinner från forumet.
Nu är jag inte det så jag har nöjt mig med att lägga honom på min ignorelista sedan länge.
Det är till att göra det enkelt för sig. Alla som avviker från den påbjudna åsikten betraktas som "troll" och ska ignoreras. Det låter lite uppfattningen om hur det fungerar i Ryssland eller Nordkorea, och det var väl inte meningen? Bara en åsikt är tillåten.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Det är till att göra det enkelt för sig. Alla som avviker från den påbjudna åsikten betraktas som "troll" och ska ignoreras. Det låter lite uppfattningen om hur det fungerar i Ryssland eller Nordkorea, och det var väl inte meningen? Bara en åsikt är tillåten.
Jorden är platt är också en åsikt. Lika verklig som att Ryssland har rätt till Ukraina.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Personligen är jag inte så förtjust i att banna även om personens åsikter är helt uppåt väggarna. Bättre att bara ignorera.

Förstår dock att Hell/Birger blev bannad då han började komma med beskyllningar att hans konto var manipulerat mm.

Om det verkligen var åsikter men det handlar ju mer om något sjukligt behov att skapa reaktioner.
Har du någonsin sett honom ha en normal åsikt om någonting på det här forumet?

Hell var väl trots allt faktiskt motorcyklist som faktiskt har skrivit normala inlägg längre tillbaka i tiden.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jorden är platt är också en åsikt. Lika verklig som att Ryssland har rätt till Ukraina.
Det där om jorden är vetenskap, sånt som kan bevisas.
Politik är nåt annat. Ryssland har inte hävdas rätten till Ukraina, utan man vill ha en neutral zon mellan sig själva och Nato. Det ursprungliga kravet var att Ukraina skulle garantera att man inte skulle söka medlemskap i Nato för att ge Ryssland denna zon. Vilket Nato/Ukraina inte kunde acceptera, och nu har vi ett krig i Europa.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Om det verkligen var åsikter men det handlar ju mer om något sjukligt behov att skapa reaktioner.
Har du någonsin sett honom ha en normal åsikt om någonting på det här forumet?

Hell var väl trots allt faktiskt motorcyklist som faktiskt har skrivit normala inlägg längre tillbaka i tiden.
Sant, min poäng är nog egentligen bara att man ska vara försiktig med banningar.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Det där om jorden är vetenskap, sånt som kan bevisas.
Politik är nåt annat. Ryssland har inte hävdas rätten till Ukraina, utan man vill ha en neutral zon mellan sig själva och Nato. Det ursprungliga kravet var att Ukraina skulle garantera att man inte skulle söka medlemskap i Nato för att ge Ryssland denna zon. Vilket Nato/Ukraina inte kunde acceptera, och nu har vi ett krig i Europa.
Bull-shit galore som brukligt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...