sportbilsentusi
Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Det försökte jag ibörjan, men du är förblindad.Tunga argument och logiska resonemang är tydligen inte din starka sida...
Så läs mina tidigare svar om du vill.
Det försökte jag ibörjan, men du är förblindad.Tunga argument och logiska resonemang är tydligen inte din starka sida...
Intressant att du känner till Putin och hans världsbild så väl. Ni måste vara nära vänner eftersom han har yppat sina innersta tankar och känslor för dig.
Stormaktsretoriken är till för den egna befolkningen, ryssarna gillar sånt.Att storsvinet själv (och många andra i Rysslands ledning) är rejält korrupta är knappast någon nyhet. Du som är mån om att val går rätt till - hur kom han egentligen till makten…? Har du sett huset han byggt åt sig själv utanför Sotji…? Eller läst något som Navalnyj skrev innan även han ”råkades” dricka te som passerat bäst-före datum…?
Att han är sinnessjuk råder det inte heller någon tvekan om. Må vara att journalister i åratal spekulerat kring diagnoserna bakom hans ansiktsuttryck - det han själv säger om behovet av en buffertzon mot en försvarsallians visar ju med pinsam tydlighet att han i alla fall lider av svår paranoia…
Och stormaktsdrömmarna har han ju kommunicerat ut vid fler än ett tillfälle, bl.a. med snack om att Ukraina inte ”finns” och att det egentligen är Sovjetunionens landsgränser som gäller. Vi har till och med en av deras sketna ambassader på svensk mark som gör sitt bästa för att hylla gamla ryska militära segrar på social media. Krigföring som då precis som nu grundades på våldtäkter och terror mot civil befolkning…
Och denna ”världsbild och ideologi” delar du. Jisses…
Stormaktsretoriken är till för den egna befolkningen, ryssarna gillar sånt.
Sinnessjuk är han säkert inte, han betraktades som fullt tillräknelig innan invasionen av Ukraina. Hade bra kontakter med andra ledare.
Att som ledare sko sig själv är inget unikt, det finns en och annan även här i Sverige som blivit rika på sin position. Vänskapskorruption och oblyga kontakter med näringslivet ser vi titt som tätt.
Oj, det var inte lite kritik han framförde till Orban helt öppetJag tycker att tyska EU-parlamentarikern Moritz Körner uttryckte sig väl till Putins kompis Viktor Orban.
x.com
x.com
Konstigt, ryssarna är väl kända för att respektera ingångna avtal?Den där jobbiga känslan när man skriver på ett 1-års kontrakt för ryska armen för att strida i anfallskriget i Ukraina och man sen inte får åka hem efter att ha tjänstgjort i ett år...
x.com
x.com
Definiera sinnessjuk. Många chefer har t ex psykopatiska drag, det är tydligen en fördel i den positionen. Putin har dock styrt världens största land under flera årtionden, och fått ordning på ekonomin och gett ryska folket en god levnadsstandard.Sinnessjuk är han med allra största säkerhet. Ingen med en normalt fungerande hjärna skickar 1200 landsmän per dag rakt in i döden, helt utan orsak och utan att blinka…
Alla gör det, sen är det bara en fråga om gradskillnad. Svenska politiker har hittat på mer eleganta sätt att berika sig än vad Putin behöver ta till. Men saker och ting fungerar på olika sätt i världen, och vem har sagt att Sverige ska vara måttstocken. Hur ser det ut i Sydamerika eller Afrika..?Sedan tror jag att du får leta länge innan du hittar en politiker som skott sig lika mycket på den egna staten. Jag känner i alla fall inte till några svenska (eller amerikanska) politiker som själv ändrat lagen för att förlänga sitt mandat. Jag känner inte heller till några svenska (eller amerikanska) politiker som använt statskassan för att bygga sig ett gigantiskt palats i miljardklassen på landets bästa tomtmark…
Den världsbild och ideologi du delar, minsann…
Oj, det var inte lite kritik han framförde till Orban helt öppet
Imponerad att Orban inte gav sig ned på golvet och försökte ge sig på han
Jag är inte säker, min första impuls är att jag flyr över bron till fastlandet, i bil eller på hoj. Men om flera broar bombas tidigt är min vision bara en fåfäng strategi. Då spelar det ingen roll hur många broar man byggt till ön. Hela stockholm består ju av broar.Det är fint att du intresserar dig, men om det blir krig, vem ska avända bron?
Jag är inte säker, min första impuls är att jag flyr över bron till fastlandet, i bil eller på hoj. Men om flera broar bombas tidigt är min vision bara en fåfäng strategi. Då spelar det ingen roll hur många broar man byggt till ön. Hela stockholm består ju av broar.
Säkrast är så klart att äga sin lilla motorbåt ändå. Jag kände bara spontant att man bor ganska utsatt på en mindre ö av det slaget.
Funderar vidare. Helst skulle jag vilja bo nånstans ute på landsbyggden, bland skogar och berg. I bergen kan jag bygga bergrum, i skogen kan jag kamoflera taket på min stuga, i skogen finns djur jag kan jaga och äta, bor jag dessutom nära en sjö kan jag fiska. Min instinkt säger att jag vill gömma mig för invaderande.
Vi bor oskyddat och utsatt överhuvudtaget när vi bor i en stad. Vid en invasion blir det lätt panik, skyddsrum blir överfyllda, i panik trampar man ofta ner varandra när man flyr. Helst vill man bo isolerat nånstans svåråtkomligt i en stuga med stor källare.
Du tänker rätt. En som invaderar vårt land, oavsett vem det är, har naturligtvis minimalt intresse av oss små privatpersoner. Det handlar om kontroll över strategiskt viktiga positioner, vi andra kan kura i våra stugor tills det är över.Jag är inte säker, min första impuls är att jag flyr över bron till fastlandet, i bil eller på hoj. Men om flera broar bombas tidigt är min vision bara en fåfäng strategi. Då spelar det ingen roll hur många broar man byggt till ön. Hela stockholm består ju av broar.
Säkrast är så klart att äga sin lilla motorbåt ändå. Jag kände bara spontant att man bor ganska utsatt på en mindre ö av det slaget.
Funderar vidare. Helst skulle jag vilja bo nånstans ute på landsbyggden, bland skogar och berg. I bergen kan jag bygga bergrum, i skogen kan jag kamoflera taket på min stuga, i skogen finns djur jag kan jaga och äta, bor jag dessutom nära en sjö kan jag fiska. Min instinkt säger att jag vill gömma mig för invaderande.
Vi bor oskyddat och utsatt överhuvudtaget när vi bor i en stad. Vid en invasion blir det lätt panik, skyddsrum blir överfyllda, i panik trampar man ofta ner varandra när man flyr. Helst vill man bo isolerat nånstans svåråtkomligt i en stuga med stor källare.
Du tänker rätt. En som invaderar vårt land, oavsett vem det är, har naturligtvis minimalt intresse av oss små privatpersoner. Det handlar om kontroll över strategiskt viktiga positioner, vi andra kan kura i våra stugor tills det är över.
Om ryssen kommer så stannar jag. Och vaktar mitt kylskåp.
Du menar gaskammaren!Du måste minera skithuset också
Min tvättmaskin är ganska ny så jag tar och sätter mig i tvättstugan med hagelbössanOm ryssen kommer så stannar jag. Och vaktar mitt kylskåp.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|