Ska man vara orolig för Ryssland?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Vad fan är det med folk?

Nu kan jag inte polska men videon ser ju bra märkligt ut.

1646243635146.png
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vitryssland ser chansen.
Polen spikade ju igen gränsen mot vitryssland så att många blev kvar där, nu kan vitryssland bussa in dom till ukraina
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Vevgrejen blev inte en grej förän man kunde ladda mobiltelefonen från dom.
För sisådär 15 år sen fick jag en induktionsladdad ficklampa. Den innehöll en stor ferritklump som skulle skakas fram och tillbaka för att ladda. Den lyste förvånansvärt bra och länge med begränsad insats.
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Så det är helt öppet mellan ukraina och vitryssland så det kan åka bussar med civila genom fronten?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om någon mot förmodan vill ha Birger Schlaugs perspektiv på krisen, (ja jag följer honom också, jag gillar olika):

"Och Rögle vann någon sorts cup. Medan konvojen likt en orm från helvetet trögt och stinkande lagt sig tillrätta. Inväntande. Dnepr väntar på mer blod.

Ekorrarna nedanför fågelbordet bryr sig inte, Rögle jublar och vi köper elbilar för att rädda världen.

Stående applåder från EU, Joe Biden kisar, ormen har närt sig genom att sluka ryska pojkar för att få näring nog att sluka allt annat.

Indien och Kina tittar bort. Europa är mindre intressant än vad Europa tror.

Teve i Ryssland ljuger, ormens innanmäte har ännu inte återbördats i liksäckar.

En snara väntar på att få knäcka halsen på en man med kalla ögon.

Ekorrarna bryr sig inte. Fjärden väntar på våren. Vapenindustrin är lönsam, till glädje för världens pensionsfonder.

Frukost även om livet är sent."
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så det är helt öppet mellan ukraina och vitryssland så det kan åka bussar med civila genom fronten?
Självklart kommer någon hitta ett sätt att destabilisera oss ytterligare med mena migranter, Chang har alltid rapporterat sanningsenligt, det är hela hans DNA och inkomst.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För sisådär 15 år sen fick jag en induktionsladdad ficklampa. Den innehöll en stor ferritklump som skulle skakas fram och tillbaka för att ladda. Den lyste förvånansvärt bra och länge med begränsad insats.
Ahh, runklampan som man sitter och skakar för att ladda, min faster har föregångaren från Hobbex eller Clas Olsson, dynamoficklampan med ett handtag som ska klämmas in, tyvärr var det före lysdioderna blev bra, så den har en vanlig glödtråds lampa och blinkar till för varje gång man trycker in handtaget, den har någon slags svänghjul men man får pumpa snabbt på handtaget om det inte ska sluta snurra.

Jag är övertygad om att med en kondensator och en bra lysdiod skulle det vara en skitbra lampa, men den var före sin (lysdiodens) tid...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Chang är lika pålitlig som hans polare Yuri Popov/Egor Putilov/whatever. Båda jobbar för Ryssland. Tror man något annat så springer man Rysslands ärenden.


Såg att ryssen hälsat på vid Gotland också
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad är det för skitprat om "vi har full koll på läget"?

Fixa det då.

Det stinker 2015 om kommunikationsstrategin.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Såg att ryssen hälsat på vid Gotland också

Dom vill visa att dom kan nå oss, men det vet vi redan.
Vi vet också att vi ser dom komma, dom försöker lista ut hur tidigt vi ser dom komma och hur nära oss dom kan komma innan dom möter incidentberedskapen.

Sedan vill dom gärna hota vår signalspaning, dom har ju skjutit ner den förr och dom vill visa att dom fortfarande kan göra det.

Det är ett evigt spel
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Chang är lika pålitlig som hans polare Yuri Popov/Egor Putilov/whatever. Båda jobbar för Ryssland. Tror man något annat så springer man Rysslands ärenden.


Såg att ryssen hälsat på vid Gotland också
Nu är du ute och cyklar, det får vara slut med den eviga ryktesspridningen och lögnerna.

Belägg dina teorier eller håll tyst tills du kan.

Chang avslöjade att Sverige betalar bidrag till Iraks utrikesminister, det är en världsnyhet, tillika ett oerhört skamligt bevis på hur dålig koll svensk förvaltning har tillika svensk katastrofalt låga säkerhetsmedvetande.

Belägg dina teorier eller håll tyst tills du kan.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top