Ska man vara orolig för Ryssland?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jobbade.
När var det där? Med det vill du säga vad? Att Chang stöder Putin och kriget och bara rent allmänt är en elak jävel?
Personligen tycker jag RT degenererat senaste åren, upplevde dem som "bättre" tidigare.

Vet du vart han befinner sig och vad han gör i detta nu förresten? Här är en hint:
Senaste tweetwn säger att han nu försöker få ut mammor och barn från Ivano-Frankivsk och Kharkiv. Elak jävel det där.

Fan har folk tappat allt sinne för proportioner år 2022?

Och angående Putilov så måste du ha sovit, är det svts fake news du fått span på?
Med såna vänner behövs inga fiender.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror att det är ganska liten del av landets befolkning som räknar honom som respekterad
Jaså, vad baserar du det på?

Ponera att du har rätt, det är en ganska stor del av befolkningen som röstat på de partier som monterat ned försvaret också. Det gör inte nedmonteringen bra, eller är du nöjd med vad din riksdagsröst gett dig 1998-2018?

Det är bevisligen inte säkert att det som många tycker eller väljer idag är det som är rätt.

Men, Chang blir frekvent inbjuden till Kvartal tillsammans med Sveriges tyckarelit som du vet, det blir inte vem som helst.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jaså, vad baserar du det på?

Ponera att du har rätt, det är en ganska stor del av befolkningen som röstat på de partier som monterat ned försvaret också. Det gör inte nedmonteringen bra, eller är du nöjd med vad din riksdagsröst gett dig 1998-2018?

Det är bevisligen inte säkert att det som många tycker eller väljer idag är det som är rätt.

Men, Chang blir frekvent inbjuden till Kvartal tillsammans med Sveriges tyckarelit som du vet, det blir inte vem som helst.
Vad jag tycker är inte relevant när man diskuterar vem som är mest respekterad. Det är inget som bör baseras på enskilda individers uppfattning.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad jag tycker är inte relevant när man diskuterar vem som är mest respekterad. Det är inget som bör baseras på enskilda individers uppfattning.
Nej men vad du baserar det på är relevant.

Om vi bortser en stund från Changs påstådda storhet alternativt ryska kollaboration så är ju det han framför här högst realistiskt, det vet ju du och alla andra som fort vill kladda ner honom med er negativa energi.

Lukasjenko skickade fram en mängd migranter från Mellanöstern nyligen, varför har du ett behov av att misstänkliggöra den som påstår att så är fallet igen?

Det verkar vara så lätt att bara slänga ur sig en massa skit och sedan tralla vidare i vissas värld.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tror att mer liberala vapenlagar skulle ge folk som absolut inte bör ha vapen större möjligheter att skaffa såna.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Liberalare vapenlagar är knappast vägen att gå. Vi har en av världens liberalaste vapenlagstiftningar redan. Däremot öppnar man för knäppgökarna och sådana som inte ids lägga vad som krävs för seriöst föreningsskytte. Eller ens jakt.

Däremot finns det väl fortfarande en skytterörelse och klubbverksamhet. Hemvärnet tar också emot vettigt folk som har ordnade förhållanden och klarar en grundläggande säkerhetsprövning.

Tillhör man inte dessa grupper skall man nog ändå glömma det där med vapen.

Men försvarsförmåga är inte antalet finkalibriga vapen i en befolkning, det är utbildning och engagemang och då är Hemvärnet en bra start.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Läste det här.
Tro ni att vi kommer ta något steg åt det hållet framöver, dvs lite mer liberala vapenlagar?

Nej, inte det minsta åt det hållet.

Jag tror vi är förbi den punkten där det skulle funka.

Dom som skulle skaffa vapen är dom som helst av allt inte skulle ha några, dvs folk som spänner sig i krogköer och går på fotboll för att slåss, och såna som i 27 års åldern bor i källaren hos mamma och spela CoD till fyra på nätterna...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Nej men vad du baserar det på är relevant.

Om vi bortser en stund från Changs påstådda storhet alternativt ryska kollaboration så är ju det han framför här högst realistiskt, det vet ju du och alla andra som fort vill kladda ner honom med er negativa energi.
Jag har inte sagt något om vad jag tycker om honom utan bara bemött ditt påstående om att han är "högt respekterad". De flesta känner inte till honom och många i samma bransch anser att han är en pajas. Jag tror till och med att Göran Greider har högre anseende.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har inte sagt något om vad jag tycker om honom utan bara bemött ditt påstående om att han är "högt respekterad". De flesta känner inte till honom och många i samma bransch anser att han är en pajas. Jag tror till och med att Göran Greider har högre anseende.
Om Göran Greider säger att det regnar ute kommer jag inte tvångsmässigt förneka det, en förresten vad jag vet hederlig och vänlig person.

Nämn fem personer som sagt att han är en pajas.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Liberalare vapenlagar är knappast vägen att gå. Vi har en av världens liberalaste vapenlagstiftningar redan.
Allt är relativt.
Vi uppfyller (sedan XX år tillbaka) EUs nya vapendirektiv med råge förutom på någon fjollig punkt här och där.

Många av våra vapenlagar bör bli mer liberala;

Bort med femårslicenser.
Släpp licens på ljuddämpare (nej, inte det som klubbades senast).
Släpp på "militärt ursprung".
Släpp på "militärt utseende".
Släpp på fällbar kolv och pistolgrepp på halvauto (OCH repeter som har fått någon form av mystisk praxis enligt PM).
Släpp INTE igenom magasinsbegränsningen.
Flytta bort licenshanteringen från polisen då de inte följer rådande låg, praxis eller tidsintervall enligt JO.
Öka vapengarderoben (nej, inte det som klubbades senast).

I dagsläget finns ingen statistik på att vapenägare skapar problem för staten.
Statistiskt sett följer de lagen bättre jämfört med en icke vapenägare.
Läckageteorin stämmer inte.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Allt är relativt.
Vi uppfyller (sedan XX år tillbaka) EUs nya vapendirektiv med råge förutom på någon fjollig punkt här och där.

Ja, vad är det dom bråkar om som vi inte uppfyller?
Jag såg det i media, men är inte speciellt vapenintresserad så jag satte mig inte in i det.

Bara vi förbjuder regeringskansliet att ha vapen så är jag glad, dom har väl försett kriminella med en 6-7 Glockar...
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Tänkte mer på om ni tror att något politiskt parti kommer lyfta på det här locket - inte så mycket på någons uppfattning om det skulle vara bra/dåligt. Den diskussionen har vi redan haft ett par gånger, men vi kan ta den en runda till iofs så håller vi lite liv i forumet...
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Ja, vad är det dom bråkar om som vi inte uppfyller?
Jag såg det i media, men är inte speciellt vapenintresserad så jag satte mig inte in i det.

Bara vi förbjuder regeringskansliet att ha vapen så är jag glad, dom har väl försett kriminella med en 6-7 Glockar...
Kortfattat;







EDIT; En liten podd också;
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top