Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jobbade.

När var det där? Med det vill du säga vad? Att Chang stöder Putin och kriget och bara rent allmänt är en elak jävel?
Personligen tycker jag RT degenererat senaste åren, upplevde dem som "bättre" tidigare.

Vet du vart han befinner sig och vad han gör i detta nu förresten? Här är en hint:
Senaste tweetwn säger att han nu försöker få ut mammor och barn från Ivano-Frankivsk och Kharkiv. Elak jävel det där.

Fan har folk tappat allt sinne för proportioner år 2022?

Och angående Putilov så måste du ha sovit, är det svts fake news du fått span på?
Med såna vänner behövs inga fiender.
Han tillhör fortfarande den senaste generationen av påverkanspersoner som rekryterades av den ryskkontrollerade sfären och som har fortsatt att jobba med de sakerna har rekryterades för att sprida.
Gör han en bra sak därnere? Jag hopppas verkligen det, men ha ren föraning om att det snart kommer vinklas in på det vanliga brunhöger dravvlet om hudfärg som i detta sammanhang är helt oväsentligt. Vi är uppe i 1 miljon i flykt från Ukraina på mindre än 1 vecka. De har 43 miljoner kvar i landet. Utmaningen är större än den varit tidigare.

Tror man att Yuri Popov/Martin Dahlin/Egor Putilov/Alexander Yarovenko/Alexander Fridback/eller vilken falsk identitet han nu använder inte är en del av den ryska påverkansoperationen så är man väldigt naiv. Han driver fortfarande på den saken han rekryterades för att driva på.
Jan Guillou eller vissa delar av fredsrörelsen skall ni inte ens försöka få mig startad på. De är förra generationens påverkanspersoner. De som rekryterades innan Ryssland såg den som gynsamt att puscha på högerrörelserna ute i Europa.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vad det gäller ryska kränkningen av svenskt luftrum. Denna var väl lite udda på ett sätt. Nu var det 4 plan som kränkte. Det brukar det väl inte vara? Det brukar väl annars vara 1 som "råkar" komma in i svenskt luftrum.

Rent politiskt är det där ganska dumt om man nu vill att vi inte skall börja överväga att gå med i NATO.
Tänk er hur NATO viljan skulle se ut om rysslands ambasadör skulle säga något i stil med "Vi ser sverige som ett vänligt sinnat neutralt land som vi i dagsläget inte ser som något hot mot oss."
Skulle de hålla god ton och öppet säga (ljuga) att de vill fortsätta ha goda relationer med Sverige. Då skulle NATO knappt vara på tapeten här.
Istället så brusar de upp sig, säger det ena hotfulla uttalandet efter det andra, kränker luftrum och beter sig som mobbaren med ADHD i klassrummet som skall få alla att göra som han säger med våld.
Det ger verkligen motsatt effekt.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Han tillhör fortfarande den senaste generationen av påverkanspersoner som rekryterades av den ryskkontrollerade sfären och som har fortsatt att jobba med de sakerna har rekryterades för att sprida.
Så hans påstådda bekräftelse från kvinnan är bara påhitt?
Och filmsnutten som låg med i samma inlägg(https://nitter.net/TessanMa/status/1498881208993914882#m) den stämmer inte heller? Hoppas inte.
Gör han en bra sak därnere? Jag hopppas verkligen det, men ha ren föraning om att det snart kommer vinklas in på det vanliga brunhöger dravvlet om hudfärg som i detta sammanhang är helt oväsentligt. Vi är uppe i 1 miljon i flykt från Ukraina på mindre än 1 vecka. De har 43 miljoner kvar i landet. Utmaningen är större än den varit tidigare.
Verkar som det, det är bilden jag får iaf, han är till synes på plats och försöker hjälpa till. Den bilden behöver naturligtvis inte vara sann - precis som allt annat som postat på internet.
Du är den första att ta upp hudfärg i sammanhanget i denna tråd va?
1646285466667.png
Tror man att Yuri Popov/Martin Dahlin/Egor Putilov/Alexander Yarovenko/Alexander Fridback/eller vilken falsk identitet han nu använder inte är en del av den ryska påverkansoperationen så är man väldigt naiv.
Tur att ingen påstått det då men tack för klargörandet. Du sa däremot att de var polare. Lust att utveckla eller var det mer känslostyrt? Hade det något som helst med den påstådda bekräftelsen från kvinnan ifråga att göra?
Han driver fortfarande på den saken han rekryterades för att driva på.
Jan Guillou eller vissa delar av fredsrörelsen skall ni inte ens försöka få mig startad på. De är förra generationens påverkanspersoner. De som rekryterades innan Ryssland såg den som gynsamt att puscha på högerrörelserna ute i Europa.
Ok. Ja säger du det så.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vad det gäller ryska kränkningen av svenskt luftrum. Denna var väl lite udda på ett sätt. Nu var det 4 plan som kränkte. Det brukar det väl inte vara? Det brukar väl annars vara 1 som "råkar" komma in i svenskt luftrum.

Rent politiskt är det där ganska dumt om man nu vill att vi inte skall börja överväga att gå med i NATO.
Tänk er hur NATO viljan skulle se ut om rysslands ambasadör skulle säga något i stil med "Vi ser sverige som ett vänligt sinnat neutralt land som vi i dagsläget inte ser som något hot mot oss."
Skulle de hålla god ton och öppet säga (ljuga) att de vill fortsätta ha goda relationer med Sverige. Då skulle NATO knappt vara på tapeten här.
Istället så brusar de upp sig, säger det ena hotfulla uttalandet efter det andra, kränker luftrum och beter sig som mobbaren med ADHD i klassrummet som skall få alla att göra som han säger med våld.
Det ger verkligen motsatt effekt.

Det har oftast varit grupper av plan även annars, ingen flyger ensam över Östersjön… minns ”ryska påsken”.

Det som var en tydlig signal denna gång var att såväl svenska som finska försvarsministern stod på Visby flygplats för att följa den svensk-finska övningen. 4 ryska attackplan som avviker från sin rutt och svänger mot norra Gotland är inget misstag i det läget.

Och ingenting man kan ignorera, såsom världsläget ser ut just nu.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja, vad är det dom bråkar om som vi inte uppfyller?
Jag såg det i media, men är inte speciellt vapenintresserad så jag satte mig inte in i det.

Bara vi förbjuder regeringskansliet att ha vapen så är jag glad, dom har väl försett kriminella med en 6-7 Glockar...

Riksdagens säkerhetsavdelning, bemannad av Securitas och sannolikt en inside operation av någon anställd där.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tror inte det spelar någon roll hur många filmer och berättelser det kommer som styrker vilka de verkliga rasisterna är. Inte i detta land och definitivt inte för värdegrundsarmén heller. SH har sin beskärda del även om det inte helt speglar det inverterade värderingssätt som nu dessvärre blivit norm.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Läste det här.
Tro ni att vi kommer ta något steg åt det hållet framöver, dvs lite mer liberala vapenlagar?
Jag hade tyckt det var trevligt, men det kommer absolut inte hända. Plus, det är det sämsta sättet att försvara landet. Bättre att återinföra totalförsvaret, med en stor mängd krigstränade personer. Som bäst kunde vi väl klämma fram en stående armé på två miljoner, teoretiskt?
 
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag hade tyckt det var trevligt, men det kommer absolut inte hända. Plus, det är det sämsta sättet att försvara landet. Bättre att återinföra totalförsvaret, med en stor mängd krigstränade personer. Som bäst kunde vi väl klämma fram en stående armé på två miljoner, teoretiskt?
Som mångårig brukare av olika automatvapen håller jag med.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag hade tyckt det var trevligt, men det kommer absolut inte hända. Plus, det är det sämsta sättet att försvara landet. Bättre att återinföra totalförsvaret, med en stor mängd krigstränade personer. Som bäst kunde vi väl klämma fram en stående armé på två miljoner, teoretiskt?
Tror att det var 800.000, med någon miljon till i totalförsvaret så beroende på definition stämmer det. På en befolkning av lite drygt hälften av idag.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tror att det var 800.000, med någon miljon till i totalförsvaret så beroende på definition stämmer det. På en befolkning av lite drygt hälften av idag.
Personligen ville jag göra militärtjänst, men militären ville inte ha mig. Fick inte göra jägarprovet ens, trots att jag klarade fysprovet galant, och fick full pott på det där hjärntestet.
Istället tyckte de att jag skulle spendera 9 månader med att sopa kasernen, innan de lade ner stället de skulle skicka mig till.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Om Göran Greider säger att det regnar ute kommer jag inte tvångsmässigt förneka det, en förresten vad jag vet hederlig och vänlig person.

Nämn fem personer som sagt att han är en pajas.
Undrar ibland om du ens läser det jag skriver. Du kom med ett påstående som inte stämmer med gängse uppfattning. Då är det din uppgift att belägga det enligt normala diskussionsrutiner.

Jag nöjer mig med två personer: Anna Hedenmo och Chang Frick.
Han säger själv att han trivs bäst när han får hålla på med sina raggarbilar.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
När man ser hur nästan hela Ukraina vill kämpa och försvara sitt land börjar jag fundera på om man istället för en många månader lång obligatorisk militärtjänstgöring som på 90-talet kunde man kanske införa någon slags obligatorisk variant på hemvärnet.

Alltså istället för nästan ett år obligatorisk utbildning av vissa unga män kunde man ha en obligatoriska kortare utbildningar av hela den vuxna befolkningen. Obligatoriskt med någon helgs kurs då och då.

Ulf Borgström kan ju åka runt i landet och hålla kvällskurser. :hihi
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Personligen ville jag göra militärtjänst, men militären ville inte ha mig. Fick inte göra jägarprovet ens, trots att jag klarade fysprovet galant, och fick full pott på det där hjärntestet.
Istället tyckte de att jag skulle spendera 9 månader med att sopa kasernen, innan de lade ner stället de skulle skicka mig till.
Det måste ha varit i sluttampen av värnpliktssystemet, dvs slutet av 1990-talet?

Full pott på psykisk arbetsförmåga och godkänd fysik = i princip fritt val eller erbjudande om Tolkskolan om du nu inte var dyslektiker.

Nu försöker vi rampa upp från nivån 5000 vpl/år...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Undrar ibland om du ens läser det jag skriver. Du kom med ett påstående som inte stämmer med gängse uppfattning. Då är det din uppgift att belägga det enligt normala diskussionsrutiner.

Jag nöjer mig med två personer: Anna Hedenmo och Chang Frick.
Han säger själv att han trivs bäst när han får hålla på med sina raggarbilar.
Ibland kanske jag läser för fort eller drar förhastade slutsatser.

Och ibland undrar jag om du ens läser vad du själv skriver, för det hänger inte alltid ihop.

Detta kokar alltså ner till att Anna Hedenmo inte gillar Chang Frick. Du har säkert hört hennes skakiga motiveringar också då Jörgen Huitfeldt grillade henne i Kvartal om just detta och vad jag förstått lyssnar du åtminstone ibland på Kvartal.

Det förefaller möjligen som om ingen av oss riktigt kunde bevisa våra respektive teser.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det måste ha varit i sluttampen av värnpliktssystemet, dvs slutet av 1990-talet?

Full pott på psykisk arbetsförmåga och godkänd fysik = i princip fritt val eller erbjudande om Tolkskolan om du nu inte var dyslektiker.

Nu försöker vi rampa upp från nivån 5000 vpl/år...
Jo, gjorde mönstringsproven 96 tror jag.
Jag fick göra signalistprovet med, men något med mig gillade de inte alls. Kan iofs ha varit att min släkt har varit väldigt besvärliga under värnplikt i flera generationer tillbaka. Vi verkar ha ett nedärvt problem med auktoriteter.
Men jag ville, och fick inte. Flera andra vänner som ville göra militärtjänst fick inte heller, och de som absolut inte ville göra det blev tvingade.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top