Ska man vara orolig för Ryssland?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det finns ju jävligt mycket mellan Jägarsoldat och skala potatis också.
Vi hade några "tomhylsor" (vapenvägrare) och några som på andra sätt sorterades ut som fick bli brandmän, sjukvårdare och annat.
Alla kuggar i ett maskineri behövs. soldater i fronten får det jobbigt om trossen inte fungerar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bara jag som ser nationalism och militärdisciplin som en betydande del av grundproblemet.

Ok då.
Du menar den Ukrainska nationalismen/militärdiciplinen?
Ja, hade dom inte varit nationalister hade Putler knallat rakt in och tagit över precis som han hade tänkt.

Jag tror att det är Putler som är den betydande delen av grundproblemet.
En diktator utan hänsyn till människor, sina egna eller andra länders.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Liknande för mig 1997.
"Du vill väl inte göra värnplikt?"
"-nae asså"
"Okej då slipper du"

Hade kompisar som var relativt normala som verkligen ville men inte fick.

Om man ska tänka positivt har vi nu andra typer av unga män med vapen, vi kanske kan skicka Shottaz mot Spetsnaz?

Skämt åsido ångrar jag bittert att jag inte gjort värnplikt, oaktat den nu uppkomna situationen. Jag tror det är ett oerhört bra sätt att snabbt bli vuxen och jag hade säkert haft nytta av det i arbetslivet.
Typ samma för mig. Fick hösta poäng på intelligenstestet och styrketestet. Näst högsta på kondition. De bad mig svara på hur gärna jag ville göra lumpen, 1-10. Satte en femma och motiverade det med att jag gärna gör lumpen om de tror att de kan ha nytta av mig, annars slipper jag gärna.

Fick åka hem. Tidigt 00-tal.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag gjorde 4,5 dag på I3 i Örebro 1991. Sen hade jag insett att det inte var min grej och fick sluta där och då. De använde ord som inte finns i min vokabulär som "att springa" och "cykla i snö".
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Putin har snart hela kustlinjen. Jag gissar att han kommer be om vapenvila och försöka sluta fred efter att han lyckats skärma av Ukraina från havet. Sen kan Putin i godan ro bygga bygga upp trupper samtidigt som han hindrar transporter till och från Ukraina.
Efter en tid kan han i vanlig ordning bryta avtalet och återigen försöka bryta sig djupare in i Ukraina.

Jag hoppas att Ukraina inte nöjer sig med vapenvila samtidigt som Putin får behålla kuststäderna för det kommer vara idealt för Putin.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Putin har snart hela kustlinjen. Jag gissar att han kommer be om vapenvila och försöka sluta fred efter att han lyckats skärma av Ukraina från havet. Sen kan Putin i godan ro bygga bygga upp trupper samtidigt som han hindrar transporter till och från Ukraina.
Efter en tid kan han i vanlig ordning bryta avtalet och återigen försöka bryta sig djupare in i Ukraina.

Jag hoppas att Ukraina inte nöjer sig med vapenvila samtidigt som Putin får behålla kuststäderna för det kommer vara idealt för Putin.
Jag tror att Ukraina lärde sig efter Krim och Donbass...

Jag hyser fortfarande hopp om att Putlers trupper ska magras ut och ge upp i så stort antal att Ukraina tar igen Krim och Donbass.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så, vad är det för krav mer som kan ställas?

*Fråga: kör "alla" tapatalk på sporthoj.com? Varför går det precis aldrig att ladda upp ett foto på första försöket?
6df4b6307a976c366f88a0e3372cd8cb.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Någon som har en olåst variant?

Enligt Nyheter Idag så är SD -väljare mest villiga och S minst.
9dc4aa513ef91fbd286bf25966c2fe56.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Korrelerar ganska starkt med andelen manliga väljare, så jag skulle vara mycket försiktig med slutsatser utifrån partisympatier.

"Beredd att försvara sig" handlar mycket om kunskap, och i militära sammanhang får man nog anta att det är fler män än kvinnor som kan konkretisera vad det innebär.

"Försvarsvilja" är dessutom en HELT annan sak, och jag skulle vara extremt förvånad om den inte är mellan 95 och 100% i det fall den behövs.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top