Ska man vara orolig för Ryssland?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jo. Läste den. Men tror inte att Trump är så avancerad att han lindar in sitt budskap i galna lögner.
Jag vet inte, han har gjort crazy grejer förut.
Missförstå mig rätt, han är helt out of line, men hittills har alla hans "galna utspel" gått 50-100% rätt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jo. Läste den. Men tror inte att Trump är så avancerad att han lindar in sitt budskap i galna lögner.
Jag är kluven, Trump och Vance har ju uppenbarligen gett sig ut på en turné för att chocka Europa till aktion, de säger det ju till och med själva.
Samtidigt är det fullt möjligt att Trump försöker något annat med Ukraina under samma förespegling. Men han är ju inte främmande att använda hårda ord för att få sin vilja igenom.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag förstår inte vad Olof Palme har med detta att göra.

Mvh
Jag beklagar men det finns många olika demokratier. Olof Palme och Socialdemokraterna valde ta sida för en Folkdemokrati i Nordvietnam som stod emot en Västerländsk Demokrati, USA. Så varför ska USA stötta Sverige när Olof Palme och Socialdemokraterna vänt USA ryggen. Som jag ser det.
Du skrev
Demokratier håller ihop. Då borde Sverige stöttat USA under Vietnamkrigen. Det gjorde Sverige inte. Slutsatsen är som jag ser det är Demokratier håller inte ihop.
1740083664389.png
Socialdemokratin står mycket närmare Folkdemokratin i kommunistländer än USA.
PS. I sverige har vi två partier som talar speciellt i namnet om att de är demokratiska, tror på demokrati. Sverigedemokraterna och Socialdemokraterna.
Dom är djävligt dåliga på att hålla ihop. Eller har jag fel ? Nästa regering blir (s) + (sd) ?

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
1740107888026.png

Får erkänna att jag inte läst Trumps spökskrivna bok Art of the Deal men jag antar att
den går ut på att man skall börja med att förolämpa den man vill göra affärer med, gå samman med hans konkurrenter, försöka utpressa den man vill göra affärer med och när han då inte går med på det direkt så låtsas man bli förolämpad och gråter ut i sociala medier

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
View attachment 510720

Får erkänna att jag inte läst Trumps spökskrivna bok Art of the Deal men jag antar att
den går ut på att man skall börja med att förolämpa den man vill göra affärer med, gå samman med hans konkurrenter, försöka utpressa den man vill göra affärer med och när han då inte går med på det direkt så låtsas man bli förolämpad och gråter ut i sociala medier

Man kan tro att han vänt säljhandboken upp och ner.
Och folk fortsätter kalla honom för en genialisk affärsman.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag beklagar men det finns många olika demokratier. Olof Palme och Socialdemokraterna valde ta sida för en Folkdemokrati i Nordvietnam som stod emot en Västerländsk Demokrati, USA. Så varför ska USA stötta Sverige när Olof Palme och Socialdemokraterna vänt USA ryggen. Som jag ser det.
Du skrev
Demokratier håller ihop. Då borde Sverige stöttat USA under Vietnamkrigen. Det gjorde Sverige inte. Slutsatsen är som jag ser det är Demokratier håller inte ihop.
View attachment 510718
Socialdemokratin står mycket närmare Folkdemokratin i kommunistländer än USA.
PS. I sverige har vi två partier som talar speciellt i namnet om att de är demokratiska, tror på demokrati. Sverigedemokraterna och Socialdemokraterna.
Dom är djävligt dåliga på att hålla ihop. Eller har jag fel ? Nästa regering blir (s) + (sd) ?

Nu var det så att Sverige oaktat Palmes inrikestaktiska utspel samarbetade djupt med USA på strategisk nivå. Det var till och med så att Palme sade till den amerikanske ambassadören att de inte skulle ta illa upp när han sade ”satans mördare” då det var betingat av politisk opinion.

En av Palmes söner gick sedan på Harvard (vill jag minnas) och relationerna mellan USA och Sverige var i det stora hela alldeles utmärkta både före och efter olika utspel.

Det var inte heller USA som startade Vietnamkriget, man blev snarare indraget i det men fick den otacksamma uppgiften att slutföra det.

Rekommenderar läsning av ”Den dolda alliansen” av Mikael Holmström, ”Underbara dagar framför oss” av Henrik Berggren och kanske också Churchills memoarer om varför de allierade inte fick vara naiva kring Sovjet. Samma resonemang är hållbara än idag.

Mvh

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
FOI ger ut olika publikationer som man kan prenumerera på, exempelvis RUFS (har själv prenumererat på dessa sedan 2014). Ger ofta bra sammanfattningar av olika områden och man kunde ju ha önskat att många journalister och politiker också hållit sig uppdaterade om dem.

Ukrainska val är som bekant föremål för stark rysk desinformation, kort PM om dessa kom i morse.

ed1c313a96bd6ebfc9f77d109ee8b88e.png

b4b7877f37214979969651b84f7f3fa7.png

Mvh

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gör mig alltid lite misstänksam när msm inte vill skriva ut.
Vad är det för formulering?

Hur som helst är det sannolikt ynkligt av USA.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Någon rapporterade igår att det var "rysk aggression" som var problemet och att det var för ensidigt uttryckt.
Det är troligt att det var någon av Kvartals poddar jag hörde det i.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och nu har någon seglare glömt dra upp ankaret igen så en kabel gått sönder.
Det kommer fortsätta så. Börjar misstänka att det är ett sätt att reta en natomedlem till att göra något aggressivt och på så sätt kunna argumentera att det var det landet som anföll Ryssland och därför gäller inte artikel 5.
Och det geopolitiska läget just nu gör det lite svårt att förutsäga utfallet i ett sånt läge.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det kommer fortsätta så. Börjar misstänka att det är ett sätt att reta en natomedlem till att göra något aggressivt och på så sätt kunna argumentera att det var det landet som anföll Ryssland och därför gäller inte artikel 5.
Och det geopolitiska läget just nu gör det lite svårt att förutsäga utfallet i ett sånt läge.

Ja, men en olycka kommer ju sällan ensam så man vet ju aldrig vad de där olycksförföljda båtarna kan råka ut för.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...