Ja, och det är beklagligt. Men det är krig, och krig tar fram det värsta i människor. Det är dessvärre inga nyheter, sånt pågor just nu och kommer att pågå i framtiden hur som helst.
Vilket får mig att känna viss hopplöshet, vi har trots allt levt lite skyddat här i sverige, den svenska bubblan om vill kalla det så. Detta i sin tur får mig att känna ett litet hopp, men bara ett litet! Det jag önskar är att politikerna ville fokusera på vårt land, på sverige. Vi kan ha kul åt ryssarnas dumheter, älta världskrigen och alla mysterier kring människors psyke. Men först av allt måste vi ordna upp sverige, det är alltså vår närmiljö jag snackar om, vårt land, vår mark, våra liv!
Ryssland är för stort med för mycket kaos, vi kan endast undra hur det öht håller som land och som rike. Soviet har ju fallit, var fasen får Putin luft ifrån? En liten aning säger mig att han har allt fattigt folk ute landsbyggden att tacka, samt kriminella och mindre bildade folkslag. Vore det inte för det hade vi nog inte haft den här tråden.