FettSnok
96% enligt läkaren
Ingen liten smäll i ammunitionsdepån. Kan störa ryska doktrinen en del..
Jag känner ett behov av en Raubtier-version av boom boom boom av Vengaboys...
Ingen liten smäll i ammunitionsdepån. Kan störa ryska doktrinen en del..
Hur vanligt det har varit i Sverige lär vara känt för somliga men inte för dig och mig.Hur vanligt är det idag ? I Sverige ? På DN, Svd. GP, Sydsvenskan, SR, SVT etc. ?
Det är ju ett bra skydd mot misstankar.
Journalist på Jyllands-Posten var spion
Journalist på Jyllands-Posten var spion for DDR i 20 år uden at vække kollegernes mistanke
Hvad er den bedste dækhistorie, hvis man ønsker at arbejde som spion? Journalist er en oplagt mulighed. I hvert fald var en journalist på Jyllands-Posten i 20 år på lønningslisten som spion for DDR, uden at nogen af journalistkollegerne havde mistanke om hans dobbeltspil. Flemming Sørensen var...journalisten.dk
Alla ukrainska drönare sköts ner, sen firades segern med cigg och någon råkade fimpa på fel plats?
Klassiskt Sovjetiskt sätt att kritisera överheten: Säg det du ska men visa tydligt att det är lögner som du blivit påtvingad.
Ryssland är ett stort land och det finns säkert landsändar där utvecklingen stått stilla. Men det är väl ingen fel med att bo i torp och åka häst och vagn? Förekommer säkert på landsbygden i Polen och Ukraina också.En av mina vänner (röstade då på Vänsterpartiet Kommunisterna) valde på 1970-talet att besöka Ryssland med en resa på Transsibiriska järnvägen ända bort till Peking.
Hon var förändrad när hon kom hem.
"På landet såg det ju ut som i Sverige på 1700-talet, grå omålade stugor"
Eh, varför skulle det sitta ”tyskar” och lägga in lat/long i en dator? Det gör ukrainarna så gärna själva.Nu är jag ju bara en amatör och gymnasieutbildad och utger mej inte för att vara en stor tänkare.
Men, läste nyss att EU ger klartecken för att långdistans vapen får lov att användas av Ukraina mot Ryssland.
Puttes synpunkt på att om så sker så ser han det som en agressionshandling av väst/ nato. Hans argument är då: dessa vapen kontrolleras INTE av ukrainska militären, utan av de länder som förfogar över just dessa vapen.
Följaktligen blir det ju då att om tex tyskarna rullar in sina långdistans vapen in i Ukraina, så är dom ju på ukrainsk mark- och det ser jag inga problem med...men, vapensystemen kan inte skötas av Ukraina...då de är ytterligt avancerade och kräver rätt sorts "nycklar" för att kunna användas, dessa "nycklar" sitter Tyskland och enbart Tyskland på (om vi nu antar Tyskland som givare av vapensystemen )
Då tycker lilla jag ivf att Putte har en point i det han säjer....kommer ni (Tyskland) att färdigställa vapnen som används, kommer ni (Tyskland) att programmera mål koordinaterna, så kommer ni (Tyskland) att anses vara i krig mot oss.
Jag är inget stort fan av Putte....men anser att han på ett sätt har rätt i precis det han säjer.
Sitter folk från Tyskland, England, Frankrike och programmerar mål koordinaterna, alternativt att de är på plats i Ukraina med sin militär utrustning så känns det lite brunt tycker jag......då tycker ju ivf jag att då ÄR vi ansvariga för eskaleringen som Putte troligen kommer att svara på, för då angriper VI plötsligt Ryssland.
Jaja, bara lite banala funderingar en fredag, innan ölen har gjort mej både stor o jävligt stark ( o förbannad på ALLT!!)
//
Med Puttes logik så är ju Iran, Kina och Nord-Korea (m.fl? ) redan i krig (specialoperation) mot Ukraina!Nu är jag ju bara en amatör och gymnasieutbildad och utger mej inte för att vara en stor tänkare.
Men, läste nyss att EU ger klartecken för att långdistans vapen får lov att användas av Ukraina mot Ryssland.
Puttes synpunkt på att om så sker så ser han det som en agressionshandling av väst/ nato. Hans argument är då: dessa vapen kontrolleras INTE av ukrainska militären, utan av de länder som förfogar över just dessa vapen.
Följaktligen blir det ju då att om tex tyskarna rullar in sina långdistans vapen in i Ukraina, så är dom ju på ukrainsk mark- och det ser jag inga problem med...men, vapensystemen kan inte skötas av Ukraina...då de är ytterligt avancerade och kräver rätt sorts "nycklar" för att kunna användas, dessa "nycklar" sitter Tyskland och enbart Tyskland på (om vi nu antar Tyskland som givare av vapensystemen )
Då tycker lilla jag ivf att Putte har en point i det han säjer....kommer ni (Tyskland) att färdigställa vapnen som används, kommer ni (Tyskland) att programmera mål koordinaterna, så kommer ni (Tyskland) att anses vara i krig mot oss.
Jag är inget stort fan av Putte....men anser att han på ett sätt har rätt i precis det han säjer.
Sitter folk från Tyskland, England, Frankrike och programmerar mål koordinaterna, alternativt att de är på plats i Ukraina med sin militär utrustning så känns det lite brunt tycker jag......då tycker ju ivf jag att då ÄR vi ansvariga för eskaleringen som Putte troligen kommer att svara på, för då angriper VI plötsligt Ryssland.
Jaja, bara lite banala funderingar en fredag, innan ölen har gjort mej både stor o jävligt stark ( o förbannad på ALLT!!)
//
Anledningen till att det har tagit tid att få igång F16 och tidigare avancerade vapen som HIMARS och PATRIOT är ju annars just för att man skulle lära upp ukrainarna så de kunde sköta dem själva.Nu är jag ju bara en amatör och gymnasieutbildad och utger mej inte för att vara en stor tänkare.
//
Prexis sådant svar jag önskade.... seriöst!!Eh, varför skulle det sitta ”tyskar” och lägga in lat/long i en dator? Det gör ukrainarna så gärna själva.
Det där är rysk propaganda i sin renaste form. De västliga demokratierna är inte krigförande, däremot stödjer vi Ukraina med pengar och utrustning så länge det krävs.
Putin vill däremot hävda att han slåss mot hela Nato då det annars är för pinsamt att erkänna att de faktiskt får stryk av Europas näst fattigaste land efter Moldavien.
Nej, vi vill inte ha krig.Prexis sådant svar jag önskade.... seriöst!!
Vet mycket väl att Putte griper efter halmstrå i sin förvarsretorik. Men likt en blind höna kan han ju pricka rätt i ett eller annat.
Självklart bör Ukraina stödjas.... Men hur långt är ett snöre??
Hur mycket kan/ bör vi offra för hans vansinne?
Vill vi ha ett krig??
Enig....ett fullskaligt krig idag ödelägger världsekonomin än värre än vad 2 v kriget gjorde. Det vi offrar är ännu kaffepengar i jämförelse.Nej, vi vill inte ha krig.
Men om Putin får som han vill i Ukraina så kommer vi att få krig inom några år. Så han kommer under inga som helst omständigheter att få som han vill i Ukraina. Det vi offrar är fortfarande kaffepengar. Om fem år kan vi vara tvungna att offra betydligt mycket mer om Putin får hållas.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|