Ska man vara orolig för Ryssland?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det här verkar vara den kartan som de flesta använder om mineralerna i Ukraina.
Förutom de faktumen att det inte finns gruvdrift på ställena och att värdet inte är i närheten av vad som efterfrågas så kvar står en liten detalj....
Vi kan räkna bort grafiten, titanet/zirkoniumet och sen kvarstår Lithium och sällsynta jordmetallerna. De största fyndigheterna är ju på ockuperad mark.... :unsure:

View attachment 510808
Lägg dessutom till att världsmarknaden för rare earth minerals är i storleksordningen 15miljarder dollar, så låter det väldigt knasigt att Ukraina ska ge USA mileraler för ett värde av 500 miljarder dollar. Förutom då det där att nästan alla geologiska undersökninger är från sovjettiden, och att det finns REM lite överallt, men problemet är att utvinna det.
Sedan kan man ju vidare belysa att USA har levererat stöd till Ukraina värt120 milajrder dollar i runda slängar, varav lite styvt 1/3 har gått till inhemsk produktion och modernisering, så det låter lite överlag underligt på i princip varje lager man tittar.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Lägg dessutom till att världsmarknaden för rare earth minerals är i storleksordningen 15miljarder dollar, så låter det väldigt knasigt att Ukraina ska ge USA mileraler för ett värde av 500 miljarder dollar. Förutom då det där att nästan alla geologiska undersökninger är från sovjettiden, och att det finns REM lite överallt, men problemet är att utvinna det.
Sedan kan man ju vidare belysa att USA har levererat stöd till Ukraina värt120 milajrder dollar i runda slängar, varav lite styvt 1/3 har gått till inhemsk produktion och modernisering, så det låter lite överlag underligt på i princip varje lager man tittar.
Senaste förslaget det ryktas om verkar blanda in olja och gas i tillgångarna de vill ha.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Senaste förslaget det ryktas om verkar blanda in olja och gas i tillgångarna de vill ha.
Ska man ta Trumps "lysande" förmåga att göra "deals" så är det här antagligen bara hans fåniga första anbud, så han förväntar sig väl att sänka kraven lite och sedan få ut 2-300 miljharder och en livegen koloni i Ukraina i 100 år.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det är många liv för en despots desperata stormaktsdröm

"Over 95,000 people fighting for Russia's military have now died as the war in Ukraine enters the fourth year, according to data analysed by the BBC.

This figure doesn't include those who were killed serving in the militia of the self-proclaimed Donbas republics which we estimate to be between 21,000 and 23,500 fighters."

"The list includes names of the deceased that we verified using information from official reports, newspapers, social media, and new memorials and graves. The real death toll is believed to be much higher."

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Intressant hur Musk ljuger helt öppet och driver på rysk propaganda.
Personerna han pratar om jobbade under rysk stödda Yanakovych och är efterlysta sen 2014 respektive 2017.

mus.jpg

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Kanske båda delarna.
Jag har fortfarande svårt att se att sexuella aktiviteter skulle vara en särskilt bra hävarm mot Trump. Sålänge det inte rör sig om människohandel eller prostituerade som dött av en överdos mitt i akten och sedan mörklagts av underrättelsetjänsten så är det ganska meh.

Pengar däremot kan nog funka.

Men, den där "artikeln" har de magiska orden "icke bekräftade uppgifter". Tills annorledes bevisats så betyder det i dagens media "totalt påhittat dravel" om de inte ens orkar skaka fram falska dokument.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har fortfarande svårt att se att sexuella aktiviteter skulle vara en särskilt bra hävarm mot Trump. Sålänge det inte rör sig om människohandel eller prostituerade som dött av en överdos mitt i akten och sedan mörklagts av underrättelsetjänsten så är det ganska meh.

Men, den där "artikeln" har de magiska orden "icke bekräftade uppgifter". Tills annorledes bevisats så betyder det i dagens media "totalt påhittat dravel" om de inte ens orkar skaka fram falska dokument.

Det beror väl på vad han har gjort sexuellt?
Tänk dig att det finns film när han har orgier med transor som penetrerar honom.

Han är inte typen som skulle ta det med en klackspark.

Ja, tänk dig att han deltagit i bdsm-aktiviteter som arrangerats så att de slutat med att Trump tror sig ha tagit livet av sin hora.

Jag tror att Trump är just den psykopattypen som kan råka sätta sig i någon sån skit när han tror sig vara säker.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det beror väl på vad han har gjort sexuellt?
Tänk dig att det finns film när han har orgier med transor som penetrerar honom.

Han är inte typen som skulle ta det med en klackspark.

Ja, tänk dig att han deltagit i bdsm-aktiviteter som arrangerats så att de slutat med att Trump tror sig ha tagit livet av sin hora.

Jag tror att Trump är just den psokopattypen som kan råka sätta sig i någon sån skit när han tror sig vara säker.
Det skulle ju inte vara första gången som KGB hade arrangerat något sånt förvisso.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Första varvet så skulle en pissvideo där han dricker urin vara förödande.
Men nu skulle ju en video där han äter avföring eller får urin i munnen knappast göra någon skillnad på MAGA-folket.
Det skulle bara avfärdas som AI-manipulerad video.
Det är ju samma frenetiska tro-på-store-ledaren som tyskarna hade under 30-talet. De är lika förblindade.

Pengar är nog snarare en större faktor.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Första varvet så skulle en pissvideo där han dricker urin vara förödande.
Men nu skulle ju en video där han äter avföring eller får urin i munnen knappast göra någon skillnad på MAGA-folket.
Det skulle bara avfärdas som AI-manipulerad video.
Det är ju samma frenetiska tro-på-store-ledaren som tyskarna hade under 30-talet. De är lika förblindade.

Pengar är nog snarare en större faktor.
Han behöver ju inte heller bry sig om att bli omvald, så det är nog bara saker som kan starta utkastning som spelar roll på riktigt. Men mannen är ju begåvad med ett enormt ego, så kanske förnedringsporr hade kunnat påverka, men jag tvivlar. Han har som sagt redan en god grund med "fake news" som han till stor del fått av lögnerna och den politiska häxjakten på honom från hans politiska fiender. Om vi bara hade haft något civilasionsbrett ordstäv om att inte skrika varningar i lögn så hade kanske fler lyssnat när det är på riktigt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Thatcher har så klart rätt, men jag gissar DN/Pravda, FP och M var på Putins sida år 2000, det blev nog inga skriverier om detta tal.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Han behöver ju inte heller bry sig om att bli omvald, så det är nog bara saker som kan starta utkastning som spelar roll på riktigt. Men mannen är ju begåvad med ett enormt ego, så kanske förnedringsporr hade kunnat påverka, men jag tvivlar. Han har som sagt redan en god grund med "fake news" som han till stor del fått av lögnerna och den politiska häxjakten på honom från hans politiska fiender. Om vi bara hade haft något civilasionsbrett ordstäv om att inte skrika varningar i lögn så hade kanske fler lyssnat när det är på riktigt.
Jag tror några medlemmar har alldeles för vida referensramar.
Snacka om porrskadat att fantisera ihop det där. 😅🤢

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sverige bidrar med fler Robot70 samt Tridon Mk2.

1740365411455.png

Nyheter
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen