Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Såg några klipp från rysk statstelevision där dom skrattar öppet åt Trumps idioti.

Han kanske bara snackar för att få Kina att nedrusta, att han själv sen gör det är jag inte så säker på men det är lite svårt veta vad Trumps endgame är.

Det enda jag är säker på är att han skiter fullständigt i Amerika eller någon annan än sig själv. Sen är det svårt veta ifall han bara vill tjäna lite mer pengar eller om han siktar på världsherravälde.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Han kanske bara snackar för att få Kina att nedrusta, att han själv sen gör det är jag inte så säker på men det är lite svårt veta vad Trumps endgame är.

Det enda jag är säker på är att han skiter fullständigt i Amerika eller någon annan än sig själv. Sen är det svårt veta ifall han bara vill tjäna lite mer pengar eller om han siktar på världsherravälde.
Ja, det är fan inte lätt att förstå vart han är på väg? :va
Och om det är världsherravälde han vill åt har han ju inte så många år kvar att njuta av det...

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR

Tror inte att han egentligen har ngn plan, som en hundvalp som leker med det den tycker är kul för stunden.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Tror inte att han egentligen har ngn plan, som en hundvalp som leker med det den tycker är kul för stunden.
Han har väll lyckats med det viktigaste för honom genom att få tillbaka plastsugrör. Hörde hans utläggning om hur dåligt det gick att dricka milkshake med pappersugrör

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag såg nåt resonemang om att det är logiskt för Trump att Putin behåller det han tagit i Ukraina precis som att USA kan ta för sig av Kanada, Grönland, Panama, Gaza och vad det nu kan vara han vill ha.
Har man väl tagit något så har man det.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag såg nåt resonemang om att det är logiskt för Trump att Putin behåller det han tagit i Ukraina precis som att USA kan ta för sig av Kanada, Grönland, Panama, Gaza och vad det nu kan vara han vill ha.
Har man väl tagit något så har man det.
Ja fy satan.

För en generation sedan eller så var vi ganska överens, i väst, om att krig är otrevligt, och fred är ett mål med egennytta. Men nu verkar det vara allsköns stridspittar överallt som tycker att det är ju schysst bara man kan tjäna något på det.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Ja fy satan.

För en generation sedan eller så var vi ganska överens, i väst, om att krig är otrevligt, och fred är ett mål med egennytta. Men nu verkar det vara allsköns stridspittar överallt som tycker att det är ju schysst bara man kan tjäna något på det.
Det förutspåddes väl att det skulle komma för årtionden sedan, att när generationen som faktiskt krigade i världskrigen dött av så skulle storkrigen komma tillbaka.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Det förutspåddes väl att det skulle komma för årtionden sedan, att när generationen som faktiskt krigade i världskrigen dött av så skulle storkrigen komma tillbaka.
Deprimerande verklighet.
Skvallrar något om den ungefärliga nivån bland många. Att man inte bemäktar att lära sig av andras misstag.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Typ, men det är ju hyfsat hopplös vetskap, hade varit bättre att ta in något av det andra istället.
Det fanns en gång i tiden ett "land" som förde krig genom att avliva alla i maktposition istället för att skicka armeér. Det sparade mycket av sorgen som krig medför. Tycker vi kan lära oss något av den historien, och starta ett lönnordskommando (eller utvidga det vi redan har) och börja lönnmörda alla i ledarposition när de inleder anfallskrig.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Det fanns en gång i tiden ett "land" som förde krig genom att avliva alla i maktposition istället för att skicka armeér. Det sparade mycket av sorgen som krig medför. Tycker vi kan lära oss något av den historien, och starta ett lönnordskommando (eller utvidga det vi redan har) och börja lönnmörda alla i ledarposition när de inleder anfallskrig.
Ända med det är att de som bestämmer är de i ledande positioner, och de vill ju inte skapa en verklighet där de kan få uppleva konsekvenserna av vad de gör....
Bättre att de får göra som de vill, och den stora massan tar konsekvenserna istället. Det är eh, solidariskt kan vi kalla det!

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ja fy satan.

Tidigare tyckte jag att världen konstant var på väg att bli bättre, men det är ju konstaterat att den generella intelligensnivån har planat ut och vänt neråt. Efter 1975 föds det mer korkade människor för varje år som går.
Vi är väl tillbaka på nivån från när Trump föddes nu...

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Vet inte om du försöker skriva universum, universitetet eller Universum men oavsett så misslyckas du.
USA är det land genom världshistorien med bäst innovation, teknologi och utbildning, det senare vet nog inte just du vad det är men du kunde be någon på kvällspasset slå upp det kanske.
I relativa termer så underpresterar USA rätt så mycket. Med tanke på hur många de är så borde de vara betydligt bättre.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska