Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
På vilket sätt blir det vanligare?
Tammer och Birger hade t.ex. varit kvar om de som inte gillade deras åsikter hade låtit bli :smasha och bara bläddrat vidare i andra trådar istället. Mata inte trollen.
Jag gillade inte deras åsikter heller men lät bli att läsa.
Men annars när de andra som har "fel" åsikter eller röstar på "fel" parti tillhör "packet" eller andra nedsättande tillmälen. Sorgligt...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tammer och Birger hade t.ex. varit kvar om de som inte gillade deras åsikter hade låtit bli :smasha och bara bläddrat vidare i andra trådar istället. Mata inte trollen.
Jag gillade inte deras åsikter heller men lät bli att läsa.
Men annars när de andra som har "fel" åsikter eller röstar på "fel" parti tillhör "packet" eller andra nedsättande tillmälen. Sorgligt...
Jaha du menar så specifikt, fattar.
Det finns ju en egen tråd om varför Tammer lämnade, kanske bättre ta diskussionen i den.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jaha du menar så specifikt, fattar.
Det finns ju en egen tråd om varför Tammer lämnade, kanske bättre ta diskussionen i den.
Du tycker så... :krama
Jag råkade svara på ett inlägg här men är mer intresserad av motorcyklar än att vidare diskutera rövhattar, vare sig här eller i annan tråd. :)

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Börjar inte Trump tackla av?
Svarar inte på frågan utan en annan fråga.
Behöver få frågor förklarade för sig allt oftare.
Blir bittrare och elakare för var dag.

Jag trodde det skulle bli som med Biden att sista året är fuqqat men här tror jag det blir två eller kanske tom tre fuqqade år.
Tyvärr är det väl så att även om Trump skulle trilla av pinnen så är den/de som skulle ersätta honom inte något bättre, snarare tvärtom.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tyvärr är det väl så att även om Trump skulle trilla av pinnen så är den/de som skulle ersätta honom inte något bättre, snarare tvärtom.
Nja, tror inte någon annan skulle få för sig att annektera Grönland, Panama eller döpa om ett vatten.
Bara Trump är så gal...statsmannamässig. :)

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Nej, men det har väl inte med yttrandefrihet att göra? Av det lilla man kan läsa så framstår det som att de inte vill ha viss politisk vinkling om de skall vara med och betala för något, det är ju ett helt legitimt önskemål.
Det bästa är att överlåta forskning till att forska och inte hålla på att lägga politiskt styrning. Det här är lika illa som när vänstermänniskor krävde att alla projekt, oavsett inriktning, skulle ha en plan för jämställdhet och genus vilket jag självklart också tycker är totalt vansinne. Klart att man inte ska finansiera forskning som har en intriktning som man inte är intresserad av men notera att det inte var inriktningen utan ORDVAL som kritiserades.

Sen att banna journalister vars tidningar inte anammar internationellt synnerligen kontroversiella namnändringar, eller alla förändringar som gjorts för att hindra skolor att undervisa i historia som, även om den är sann, sätter landet eller aktuella delstaten i dålig dager ger ännu mer bananrepublikskänsla.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har börjat tro att USA sluter ett avtal med Ryssland för att gemensamt kunna ta sig an Kina. Så snart det lugnat sig i Ukraina kommer de två ledarna samsas om en policy om resten av världen.
USA har slopat alla kontrollfunktioner som var tänkta att låta folket kunna kontrollera ledningen.

Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska