Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ni kanske såg att det blev lite krystat mellan Trump och övriga gamla presidenter under Carters begravning igår.
Detta kan kanske vara skälet? 🤔 😅
1736495218720.png

Enligt utsago skall Trump ha fått Obama at skratta när han sa:
-"I still think you are african."

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå bränderna så kommer nu en massa elaka memes om att det är kvinnor som sköter eldbekämpningen.

1000042809.jpg

Och Trump skyller på guvernören för att han hellre ville rädda en "i huvudsak värdelös fisk" hellre än att ordna med bevattning.

Men det är något som skaver dessa demokratiska stater att de totalt missat sitt kärnuppdrag (se även Chicago eller för den delen Sverige) men de har fem av fem i mångfald.

1000042804.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
SvD eldar på kulturkriget.

Det kanske är så att man haft fel fokus? Kanske? Nej, SvD vet ett så är inte fallet. SvD vet att klimatförändringarna är fallet.

1000042811.jpg

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
SvD eldar på kulturkriget.

Det kanske är så att man haft fel fokus? Kanske? Nej, SvD vet ett så är inte fallet. SvD vet att klimatförändringarna är fallet.

View attachment 509047
Kalifornien är ju ett ställe där årliga skogsbränder är naturligt, och de ändrade någon lag eller regel så att eldfängt material inte städas bort i skogen. Plus då att den feministiska snöröjningen, förlåt brandbekämpningen, har gjort så att brandposter inte har tillräckligt vattentryck eftersom att de gjorde valet att inte fylla på vattenmagasin.

När man inte kan släcka småbränderna för att det varit viktigare att anställa kvinnor än att se till att infrastrukturen fungerar, ja då får man storbränder.

Men det är ju befolkningen som röstat för det här, så...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kalifornien är ju ett ställe där årliga skogsbränder är naturligt, och de ändrade någon lag eller regel så att eldfängt material inte städas bort i skogen. Plus då att den feministiska snöröjningen, förlåt brandbekämpningen, har gjort så att brandposter inte har tillräckligt vattentryck eftersom att de gjorde valet att inte fylla på vattenmagasin.

När man inte kan släcka småbränderna för att det varit viktigare att anställa kvinnor än att se till att infrastrukturen fungerar, ja då får man storbönder.

Inget av det där kommer SVT rapportera. Alla som följer internationell media vet dock att det är sant.
Är det medvetet som SVT undviker sanningen? För att undergräva förtroendet för media? Kreml styr och ställer på SVT?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad

När man inte kan släcka småbränderna för att det varit viktigare att anställa kvinnor än att se till att infrastrukturen fungerar, ja då får man storbränder.

Finns det några konkreta belägg för att man aktivt valt bort att se till att infrastrukturen fungerar för att istället kunna anställa kvinnor? För det måste väl vara så att dessa står i motsats till varandra, dvs att anställning av kvinnor omöjliggör fungerande infrastruktur och vice versa?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag hörde nån intervju med ansvarig kvinna i LA igår och hon verkade inte vilja svara på frågor om det neddragna anslaget till brandkåren.
Vi äter väl för mycket mandlar och nötter så de får för lite vätska till annat där borta.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det har bubblat lite om Trumps val till "director of national intelligence" Tulsi Gabbard.
Hon verkar vara med i en kult som heter "Science of identity foundation".
Men att vara i en kult gör en förstås inte till ett dåligt val. 👍

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det har bubblat lite om Trumps val till "director of national intelligence" Tulsi Gabbard.
Hon verkar vara med i en kult som heter "Science of identity foundation".
Men att vara i en kult gör en förstås inte till ett dåligt val.

Mer oroande är nog hennes ständiga försvar av Putinregimen…

Mvh

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag är inte säker på att jag begriper vad fasen du snackar om...? :va

Att man missnöjes-röstar sig bort från det demokratiska partiet har jag god förståelse för, även om jag nog inte själv hade röstat på Trump.
Frågan jag ställer är hur många som röstat Trump, verkligen tycker att de röstat för ett invasionskrig mot en europeisk nation...?
Jag menar att Grönland är nog en rätt liten fråga om du haft ditt minderåriga barn på sexualundervisning med en gammal man i kvinnokläder mot din vilja, eller om du rånad av en migrant som går på bidrag, eller, eller, eller.
Ni kanske såg att det blev lite krystat mellan Trump och övriga gamla presidenter under Carters begravning igår.
Detta kan kanske vara skälet? 🤔 😅
View attachment 509041

Enligt utsago skall Trump ha fått Obama at skratta när han sa:
-"I still think you are african."
Så jävla bra bild.

Stackars GwB, ser sliten ut.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag hörde nån intervju med ansvarig kvinna i LA igår och hon verkade inte vilja svara på frågor om det neddragna anslaget till brandkåren.
Vi äter väl för mycket mandlar och nötter så de får för lite vätska till annat där borta.
Ja det är uppenbart att det finns inslag av vanskötsel men det är no go zone för liberala MSM

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Finns det några konkreta belägg för att man aktivt valt bort att se till att infrastrukturen fungerar för att istället kunna anställa kvinnor? För det måste väl vara så att dessa står i motsats till varandra, dvs att anställning av kvinnor omöjliggör fungerande infrastruktur och vice versa?
Jag tror du är på fisketur nu. 🎣

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag tror du är på fisketur nu. 🎣
Min poäng är att det där mest verkar vara retorik. Däremot kan det ju finnas en massa andra belägg för att man misskött sitt uppdrag med att förebygga skogsbränder, vilket då kan kritiseras.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Min poäng är att det där mest verkar vara retorik. Däremot kan det ju finnas en massa andra belägg för att man misskött sitt uppdrag med att förebygga skogsbränder, vilket då kan kritiseras.
Sköter man inte sitt kärnuppdrag men samtidigt håller på med godhetsknarkande trams får man nog vara beredd på detta.

Men jag tänker positivt, Hollywood lär ju svänga lite efter detta.

Kanske är Kreml som tuttat på rent av, snyggt orkestrerat.

/Foliehatten

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan man mörga trådarna?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kan man mörga trådarna?

Du är ganska sen av dig, jag la ett önskemål om detta tidigare. ;)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping