Fast det framgår väl inte att det är per sjukhus?Ursäkta om det nämnts men den mest kreativa åtgärden för att snurra upp statistiken måste vara den att om det är färre än 3 inlagda på ett sjukhus, räknas de som ovaccinerade oavsett tid från vaccinering eller vaccinationsgrad. Kan vara 3 eller färre, osäker på det. Är det knappt 50 inlagda f n? Kan bli många sjukhus med ett par vardera.
Rätta mig om jag har fel info.
De menar väl förhoppningsvis på aggregerad nivå per vecka nationellt? Och då lär det inte vara något att orda om? Fast å andra sidan, om det inte särredovisas i första steget så kommer det väl inte kunna vara särredovisat i sista steget(aggregerat på nationell nivå) heller?
Jag fattar som sagt inte specifikt hur de menar. Är det själva rapporten från respektive avdelning som de menar på lägsta nivå sas? Typ avdelning 2a har x, avdelning 2c har y och sedan aggregeras det till typ vårdenhet, klinik, sjukhus osv?På grund av risk för röjande av uppgifter om enskild individ särredovisas inte vaccinationsstatus när antalet vaccinerade är färre än tre utan ingår då i ovaccinerade.
Edit.
Hmm. Det kanske är lite knivit ändå. Här finns data på IVA-vårdade per dag(idag). Flera regioner har färre än tre.
Corona i intensivvården och slutenvården
Följ utvecklingen av antalet patienter som vårdas på intensivvårdsavvdelningar och inom slutenvården för Covid-19.
www.svt.se
Last edited: