Two stroke man
Gudomlig sporthojare
”Regimtrogna”… jaja det säger nog allt. Jag kvarstår vid tidigare inlägg.
Ok, vi kan kalla dem för självutnämnde källkritiker utan källhänvisningar ifall du föredrar det istället.
”Regimtrogna”… jaja det säger nog allt. Jag kvarstår vid tidigare inlägg.
Ok, vi kan kalla dem för självutnämnde källkritiker utan källhänvisningar ifall du föredrar det istället.
Twostroke: Såhär skriver man själv, men den texten finns inte med i de bilder du delat. OBS noten på slutet.
Det verkar alltså som om detta var grundorsaken till ”konspirationen” denna gång.
FoHM är primärkällan, du såg bilden i förra inlägget.
Oavsett bidrag så betalar du skatt precis som om du skulle ha fått lön. Så får du 10.000kr utbetalt i tex försörjningsstöd så har du betalat en viss procent i skatt. Samma sak med a kassa eller aktivitetsstöd. Eller pension som också är en typ av bidrag.Vilka bidrag då?
Det enda jag kommer på som man med lite kreativitet kan kalla beskattat bidrag är det underhållsstöd, bestående av skattade kronor, som distribueras från underhållsskyldig till boförälder. (Notera gärna den avhumaniserande termen på hälften av barnets föräldrar.) Ja, och sen konsumtionsskatter, då.
Något jag missar?
No shit Sherlook! Var hamnade du när du klickade på min länk? Hos några ryska syops?
. Läs den istället för att dra slutsatser utifrån en bild som spritts på twitter med en färdig åsikt om hur ”desperata” myndigheterna är.
Vilken konspiration? Vad tillförde din sk fotnot för att kväva denna konspiration?Nej inte alls. Men dina bilder saknade den förklarande texten och det verkar som om den texten fallit bort efter en viss vecka (kollade inte den historiska statistiken) och så vips är konspirationen igång. Trots att det hanterats precis likadant hela tiden.
Jag ställde frågan tidigare eftersom det råder delade meningar mellan det du postade i din bild och vad FHM själva säger ang om man räknas som ovaccinerad eller vaccinerad? Din bild som du postade säger vaccinerad medans FHM säger ovaccinerad?Kan vi inte bara enas om att den offentliga statistiken faktiskt är tillförlitlig?
På grund av risk för röjande av uppgifter om enskild individ särredovisas inte vaccinationsstatus när antalet vaccinerade är färre än tre utan ingår då i ovaccinerade.
Nej, det kan jag bara inte gå med på som förklaring. Du är helt enkelt för slarvig med begreppen, t o m för mig, även om jag förstår hur du menar. Tycker man urholkar begreppen om man inte skiljer på bidrag och försäkringskoncept, vad man än anser om dessa system.Oavsett bidrag så betalar du skatt precis som om du skulle ha fått lön. Så får du 10.000kr utbetalt i tex försörjningsstöd så har du betalat en viss procent i skatt. Samma sak med a kassa eller aktivitetsstöd. Eller pension som också är en typ av bidrag.
Man betalar skatt på allt man konsumerar utom på själva bidraget. Helt skattefria är bara de riktigt rika som har råd att planera lagom kreativt.Vadå om du är ovaccinerad o går på socialhjälp?
Vilken konspiration? Vad tillförde din sk fotnot för att kväva denna konspiration?
Jag ställde frågan tidigare eftersom det råder delade meningar mellan det du postade i din bild och vad FHM själva säger ang om man räknas som ovaccinerad eller vaccinerad? Din bild som du postade säger vaccinerad medans FHM säger ovaccinerad?
View attachment 466503
FHM:
Nu skrev jag nästan nåt otrevligt åt dig.
Jag tog bilderna från rapporten och gav dig till och med länk till källan för var jag tog bilderna och så ber du mig gå till den källan och läsa rapporterna?
Njae, de säger ju själva att om det är färre än tre så redovisas de inte i veckostatistiken men de redovisas ju i totalen ändå som synes i bilden jag postade. Och det är ju totalen som är den viktiga, inte ifall en av tre på den enskilda kliniken är vaccinerad eller inte.
Jo, de redovisas ju i veckostatistiken enligt:Njae, de säger ju själva att om det är färre än tre så redovisas de inte i veckostatistiken....
Alltså de är med i veckostatistiken som ovaccinerade. Det följer väl med när man aggregerar på tex månad eller år sedan? Det är alltså en fråga som jag inte vet svaret på men gärna vill veta svaret på.På grund av risk för röjande av uppgifter om enskild individ särredovisas inte vaccinationsstatus när antalet vaccinerade är färre än tre utan ingår då i ovaccinerade.
Jo, de redovisas ju i veckostatistiken enligt:
Alltså de är med i veckostatistiken som ovaccinerade. Det följer väl med när man aggregerar på tex månad eller år sedan? Det är alltså en fråga som jag inte vet svaret på men gärna vill veta svaret på.
Så blir det när man börjar trixa med siffrorna där stringens bör råda. Tolka? Det är precis den här sortens slirande som utmärkt folkohälsomyndigheten genom hela pandemin så långt.Som jag tolkar det så är det de som ingår i de 115/21 enligt ovan, dvs de finns med i totalen.
Det står i klartext längst ned:
”Totalt till och med v47 har 115 vaccinerade bekräftade fall rapporterats från intensivvården, 21 av dessa särredovisas inte i figuren.”
Dvs 21 av de 115 härrör från avdelningar med färre än tre inlagda totalt. Men totalt räknas de med och ingår i de 115.
Så blir det när man börjar trixa med siffrorna där stringens bör råda. Tolka? Det är precis den här sortens slirande som utmärkt folkohälsomyndigheten genom hela pandemin så långt.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|