Ska ovaccinerade verkligen få plats för vård?

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Det är nog rätt många av dem som dör, typ närmare 100%, som har vaccinerat sig - någongång. Som vi säger inom IT-felsökning, en gång är ingen gång, två gånger en slump och tre gånger en tillfällighet. Vaccinet i sig, dvs immunresponsen, orsakar ju en ökad belastning på hjärtet så helt oväntat var det väl inte. Den där chefsläkaren försökte nog bara släta över det uppenbara.
En gång är ingen gång, två gånger är en gong-gong! :crash

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Fösöker looga in på Nyher24 till "Coronarestriktioner har lett till miljontals dödsfall".
"Kan inte nå den här sidan".
Får upp att sidan kan ej nås. Mitt internetuppkoppling är det inget fel.

Någon högt upp i hirarkin som stoppar?

Varför?

Last edited:

Kaffemannen

Medlem
Gick med
17 Apr 2015
Hoj
Triumph Sprint + en hög cyklar
Fösöker looga in på Nyher24 till "Coronarestriktioner har lett till miljontals dödsfall".
"Kan inte nå den här sidan".
Får upp att sidan kan ej nås. Mitt internetuppkoppling är det inget fel.

Någon högt upp i hirarkin som stoppar?

Varför?
Vet inte vad looga eller nyher24 betyder men det kanske funkar med en direktlänk?
Nyheter24

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Slasktidningsrubriker.
Hur många har överlevt?

Ca 97% av alla smittade innan vaccination.

Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Kanske lite OT, men igår var jag i köpcentrat Ingelsta i Norrköping. Redan när jag kommer in i gallerian slår det mig hur folktomt det är, möjligen kan en viss aktivitet skönjas borta vid kassorna hos ICA.
Går in till Classe för att köpa det jag ska ha och där det är ännu glesare. Tror jag ser en, kanske två kunder förutom jag själv.

Plötsligt slår det mig att det är ju här man ska vara! Är det någonstans man garanterat undviker smittan så är det i dessa folktomma lokaler. Människor har ju via TV-nyheterna blivit bortskrämda från köpcentrum och stormarknader är livrädda för köer och trängsel. Här går att ha femton meters avstånd!

Jag skulle tro att FHM:s rekommendationer att vara ensam (ist för hela familjen) vid storhandling drastiskt har minskat trängseln med minst 1/4, säkert mer. Mycket effektivt! Vad tror ni?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kanske lite OT, men igår var jag i köpcentrat Ingelsta i Norrköping. Redan när jag kommer in i gallerian slår det mig hur folktomt det är, möjligen kan en viss aktivitet skönjas borta vid kassorna hos ICA.
Går in till Classe för att köpa det jag ska ha och där det är ännu glesare. Tror jag ser en, kanske två kunder förutom jag själv.

Plötsligt slår det mig att det är ju här man ska vara! Är det någonstans man garanterat undviker smittan så är det i dessa folktomma lokaler. Människor har ju via TV-nyheterna blivit bortskrämda från köpcentrum och stormarknader är livrädda för köer och trängsel. Här går att ha femton meters avstånd!

Jag skulle tro att FHM:s rekommendationer att vara ensam (ist för hela familjen) vid storhandling drastiskt har minskat trängseln med minst 1/4, säkert mer. Mycket effektivt! Vad tror ni?
Beror mycket på när du var där ?
2 timmar efter dom öppnat (för undvika morgonrusning) fram till 11 lunchen och efter lunch
från 13 till 15 tror jag det är rätt tomt.
Mycket kunder 16 till 19. Sedan tunnas det ut.
Likaså på kvällen, sista timmen, 22 till 23 sent på kvällen innan de stänger är det rätt öde. Hos Hemköp och ICA.
Här i Göteborg.
När var du där ?

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Beror mycket på när du var där ?
2 timmar efter dom öppnat (för undvika morgonrusning) fram till 11 lunchen och efter lunch
från 13 till 15 tror jag det är rätt tomt.
Mycket kunder 16 till 19. Sedan tunnas det ut.
Likaså på kvällen, sista timmen, 22 till 23 sent på kvällen innan de stänger är det rätt öde. Hos Hemköp och ICA.
Här i Göteborg.
När var du där ?

Jag var nog där runt 16, kanske innan de flesta hunnit dit efter att ha slutat jobbet. Dumt egentligen, men hade det varit fullt med folk som vanligt hade jag aldrig gått in.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag vet inte om det fortfarande finns de som tycker att ovaccinerade inte ska ha vård men om det är så kanske vi även ska diskutera om överviktiga ska ha rätt till vård. :va

Coronaviruset kan ta sig in i kroppens fettvävnad och därifrån utlösa svåra inflammationer, enligt en ny studie.

Det tros nu vara en anledning till att kraftigt överviktiga löper större risk att bli svårt sjuka eller dö av smittan.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag vet inte om det fortfarande finns de som tycker att ovaccinerade inte ska ha vård men om det är så kanske vi även ska diskutera om överviktiga ska ha rätt till vård. :va

Vet inte.
Finns det ett vaccin mot fetma som dom vägrar ta? :va

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Exakt! Förbjud piller och sprutor!
Prexis exakt! :näsblod Vad man inte tänker på är att allt inte kan åtgärdas med goda intentioner, självbefläckelse, kurage eller karaktär.

Hoj-polarns reumatoid artrit. Kan numera knappt köra 5 mil i sträck trots kortisonsprutor direkt i lederna. Bytta höfter två gånger på båda sidorna. Själv är man lindrigt drabbad pga överträningen men lär ivfsh ta insulinsprutor - dubbla mängden mot en normal person, som dock är gratis för mig. Tack för insulinet Kratoz, Two Stroke Man och zoda.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Prexis exakt! :näsblod Vad man inte tänker på är att allt inte kan åtgärdas med goda intentioner, självbefläckelse, kurage eller karaktär.

Hoj-polarns reumatoid artrit. Kan numera knappt köra 5 mil i sträck trots kortisonsprutor direkt i lederna. Bytta höfter två gånger på båda sidorna. Själv är man lindrigt drabbad pga överträningen men lär ivfsh ta insulinsprutor - dubbla mängden mot en normal person, som dock är gratis för mig. Tack för insulinet Kratoz, Two Stroke Man och zoda.
Visste inte vilken emoji jag skulle välja? :va
Trist för din kompis naturligvis men det blev gilla för att det finns sprutor som hjälper mot sjukdomar. :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Två olika frågor men jag kan absolut diskutera den ena efter den andra, eller den andra först.

Frågan är väl ungefär: är DEN SKATTEFINANSIERADE vården till för de som drabbas av sjukdom, skada och olycka eller är den till för de som drar på sig olika former av elände själva?

Någon som tycker en invandrare som är gängkriminell ska ha rätt till samma rehabilitering för miljontals av dina kronor som det svenska barn som drabbas av en rattfyllerist, hand upp!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept